Psoriasis

Knøvlus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerlykke 2017
Lurer på om noen har noen råd? Har ganske kraftig utbrudd i hodebunnen. Så ille at jeg sliter med å sove, for det klør så utrolig mye. Har prøvd å vaske håret oftere/sjeldnere, prøvd aloe vera shampoo, hydrokortison, apolar salve, betnovat og dermovat. De to siste hjalp litt, men det går bare et par dager etter endt behandling før det er like ille igjen. Blir sprøøø :(
 
Hvor lenge behandlet du da? Ved utbrudd skal jeg behandle 2 ganger dagen i ei uke eller til det blir bedre, deretter 1 gang dagen i ei uke, så annenhver dag i ei uke og 2 ganger i uka. Og hver gang skal jeg smøre med krem etterpå.
Beste kremen jeg bruker er betnovat med chinoform og dermovat.
 
Hvor lenge behandlet du da? Ved utbrudd skal jeg behandle 2 ganger dagen i ei uke eller til det blir bedre, deretter 1 gang dagen i ei uke, så annenhver dag i ei uke og 2 ganger i uka. Og hver gang skal jeg smøre med krem etterpå.
Beste kremen jeg bruker er betnovat med chinoform og dermovat.

Har bare fått beskjed om å behandle i Max 10 dager :eek: skal prøve sånn som du gjør det! Takk for svar :)
 
Lurer på om noen har noen råd? Har ganske kraftig utbrudd i hodebunnen. Så ille at jeg sliter med å sove, for det klør så utrolig mye. Har prøvd å vaske håret oftere/sjeldnere, prøvd aloe vera shampoo, hydrokortison, apolar salve, betnovat og dermovat. De to siste hjalp litt, men det går bare et par dager etter endt behandling før det er like ille igjen. Blir sprøøø :(

Det er grusomt jeg sliter veldig med psoriasis i hodebunnen selv å i det siste har det blitt mye.. Jeg bruker ISDIN psoriasis shampo hver gang jeg dusjer i en mnd minimum å det hjelper på å holde det unna i noen mnd til jeg må begynne å bruke shampoen igjen!
 
Det er grusomt jeg sliter veldig med psoriasis i hodebunnen selv å i det siste har det blitt mye.. Jeg bruker ISDIN psoriasis shampo hver gang jeg dusjer i en mnd minimum å det hjelper på å holde det unna i noen mnd til jeg må begynne å bruke shampoen igjen!

Ja helt enig :/ Hvor kjøper du den shampoen?
 
Kjøpte den på apoteket, men i spania. Regner med de har den i norge også, bare stikke innom å spørre heter ISDIN :)
 
Jeg bruker SP serien som man får kjøpt hos frisørsalonger - & den shampooen jeg bruker fast heter CLEAR SCALP (- Den roer ned urolig hodebunn og er god mot psoriasis.)
Jeg bruker óg av og til shampoo som heter BALANSE SCALP (- Den er óg i SP-serien og den er egentlig mot flass, men kan være bra mot psoriasis. )
Husk at balsam skal IKKE brukes i hodebunnen - men i fra der man har strikk når man har hestehale - og ned.

Ellers så bruker jeg Betnovat 1 mg/ml liniment - den er flytende som du maserer inn i hodebunnen etter at du har dusjet. Den har en kjølende effekt - & hjelper sånn at du ikke klør så mye i hodebunnen.
Betnovat liniment må fåes på resept hos fastlegen din.

Når jeg får psoriasis på kroppen så bruker jeg Betnovat 0,1% krem. Den må óg fåes på resept hos fastlegen din.

Håper du finner noe produkt som vil hjelpe deg! :Heartred
 
Last edited:
Back
Topp