PriMrose sin dagboktråd-ting

Primrose

Forumet er livet
må ha en plass til å skrive ner alt jeg gjør, for nå gadd jeg ikke vektklubben mer. Så nå begynner jeg.

Hovedmål: 70 kg

Delmål 1: 77 kg - MÅL OPPNÅDD 22/5-11
Premie - fotbehandling, voksing av legger og øyebryn

Delmål 2: 75 kg
Premie -

Delmål 3: 73 kg
Premie -

Delmål 4: 70 kr
Premie -

Når jeg har lyst til å gi opp, så skal jeg tenke på at jeg skal gifte meg sommeren 2012 - og da skal jeg se totalt dritbra ut!!
 
Denne uka trener jeg etter følgende timeplan:


Mandag:
Zumba 18.30 på spenst i Grimstad sammen med Stine

Tirsdag: Spinning 18.00 på spenst i Arendal - alene, for første gang!!

Onsdag: Styrketrening kl 12.00 på spenst i Arendal.

Torsdag: Zumba 17.45 på spenst i Grimstad

Fredag: FRI

Lørdag: Zumba kl 10 i Grimstad

Søndag: Zumba 17.30 på spenst i Grimstad
 
I dag trente jeg styrke på apparater for 3. gang. tidligere har jeg følt at programmet muligens er for lett, men i dag ble jeg ordentlig sliten så tror jeg venter en stund før jeg legger på mer tyngde. Programmet er laget av en fysioterapaut på spenst som heter Ina - kjempehyggelig dame, og vi har time sammen igjen i slutten av juni.

Jeg liker styrketrening! syns det er skikkelig deilig å trene litt alene og kan gjør ting i mitt eget tempo. tenker også at det ikke er noe problem å ta med Malin opp sånn at hun kan være på minispenst mens jeg trener. da er jeg jo litt mer tilgjengelig for henne enn hvis jeg går på spinning eller zumba time. prøver å legge inn disse styrkeøktene 2 ganger i uka og helst på formiddagene - slik at jeg får mest mulig tid sammen med familien på kveldene.

syns jeg er flink til å spise sunt nå, så jeg kutta ut vektklubben. var bare der for å få en indikator på ca. hvor mye mat jeg måtte få i meg. siden jeg trener såpass mye, og ammer - så er et jo kjempeviktig.

veide 79 kg i dag
 
I går var jeg på Zumbatime. det var egentlig en styrketime på 45 min som var avlyst og så hadde min ynglings zumbatrener laga program. det var egentlig de samme sangene som hun pleier ha, men hun hadde fjerna de rolige sangene som får pulsen ned - så  det var ganske intenst :). vi var ikke mer enn 10 stykker ca på timen, så det var god plass. alle var kjempeflinke, så jeg kosa meg max! gleder meg til søndag, da er neste time.

veide 78,6 i dag - whiiiiiii!!!! tok sånn fettprosent-test i dag, og jeg må visst ner nermere 10 prosent for å bli normalvektig. jauda gauda - e må visst bare stå på emoticon
 
Har vært på zumba i dag, men kunne likegodt holdt meg hjemme. Dritdårlig time sett med mine zumbaelskende øyne - dette var aerobic, inspirert av zumba.

JEG som er i rævva form, måtte ut å gå powerwalktur med storegutt i vogna når jeg kom hjem for å bli svett - hallo! det sier jo litt *freser litt*. Jeg er nok også blitt en smule kresen på instruktørene da, men... Så fra nå av går jeg bare på timene til Kristine - samt at jeg må prøve ut instruktørene i Arendal. Har bare vært på time med Julie, og hun var kjempeflink og hadde et artig program.

Får håpe det blir bedre i morgen! akuratt nå vurderer jeg faktisk om jeg skal opp på stoa å trene styrkeprogrammet mitt, men trooor jeg utsetter det til tirsdag.

Nå er det zumba med Kristine både søndag og mandag - så det gleder jeg meg kjempemasse til!
 
Til uka trener jeg etter følgende timeplan:


Mandag:
Zumba 18.30 på spenst i Grimstad

Tirsdag: Styrketrening på Stoa, evt Spinning

Onsdag: Zumba på stoa kl 18.00

Torsdag: Styrketrening på stoa (æææh, droppa visst denne. planta blomster og luka ugress i hagen i stedet)

Fredag: dyrepark-valsing med vogn

Lørdag: Fri

Søndag: Styrketrening på stoa

 
vært på superduperbra zumbatime i dag - GØY! kan programmet så godt at jeg kan gi på ekstra også, så jeg er helt utslitt etterpå. lukker jeg øynene nå, så sovner jeg! Har også gått tur med størsteungen min i vogna (ca 4000 skritt) - det gjorde jeg i går også.

I dag veide jeg 78,2 - det er helt fantastisk!!!!
 
var på zumba i dag. kjempefin time - men ekstra hardt i dag pga jeg elska middagen vi hadde i dag, så jeg forsynte meg nok litt for masse til å skulle trene etterpå. i tillegg hadde jeg bestemt meg for å "gi alt" i dag, og det gjorde jeg i begynnelsen og ble veeeeldig sliten. man skal vel i teorien ikke holde igjen, men gi alt - men for meg tror jeg det er lurere å holde bittelitt igjen. syns ikke det er noe gøy når jeg ikke orker å dra på litt hele veien.

har sikkert vippa oppover på vekta i mårra tidlig, for jeg har kooooosa meg med en diger hau med sveler i kveld. det var NAMM!
 
Var på styrketrening i går. hadde med meg creative zen - det var koooonge å ha når jeg skulle varme opp  (syns ellipsemaskin er drittkjedelig nemlig). batteriet var imidlertid så dårlig at den holdt ikke ut hele treningsøkta, men det var ikke så farlig. Kjempefin treningsøkt!

I dag var jeg på en zumbatime med en instruktør jeg ikke hadde prøvd før. kjempeflink var hun, men programmet ligna veeeldig på mye av programmet til hun ene instruktøren jeg ikke liker.... men jeg klarte å henge med på denne da, sånn halvveis i alle fall. men var litt i overkant tøff for meg ift hopping og løping. føler jeg har magen full av murstein når jeg skal hoppe og løpe, så prøver å ta det litt rolig ift det foreløpig. er jo bare 4 mnd siden jeg hadde keisersnitt...

I mårra prøver jeg å få inn en styrkeøkt :)
 
åjåjåj! slapp helg ;). var på styrketrening sånn rett i siste liten i går på spenst - rett før stengetid var jeg ferdig. Jeg ble helt overvelda, for jeg kunne legge på mer kilo på nesten alle vektene (dvs alle untatt ein, den som tar armer og bryst - skikkelig pinglesvak i de musklene der som jeg bare har 15 kilo på, haha). Var kjempefornøyd etter en herlig treningsøkt!

I dag tidlig fikk jeg SJOKK når jeg gikk på vekta! jeg veide søren meg 77,6 kilo - dét er det lenge siden jeg har veid, og du og du! har bare smilt og vært kjempeglad i hele dag! 77,0 er nemlig mitt delmål 1 - og når jeg klarer det så blir det spa på meg! gleder meg!

Nå kom jeg akuratt hjem fra zumbatime med kristine - de beste timene! har vært på den så mange ganger at nå sitter programmet, og jeg vet hvor jeg kan gi på litt ekstra uten å dø på slutten. håper jeg etterhvert kan gi alt gjennom hele programmet - det bør være mulig :). Skikkelig hæppi nå jeg! så nå skal jeg ut å trille en tur med Malin i vogna og plukke bjørkekvister som jeg skal pynte huset med i morgen tidlig (ha flagg inni midten). I mårra blir det naturligvis treningsfri, selv om det nok blir endel gåing. skal spise ganske sunt au, for er bedt på fiskesuppe og fucacchia brød hos svigers. Det er vel så og si noe av det beste jeg vet! Naaaaamm fiskesuppe! men hey - jeg MÅ ha i alle fall èn is også altså.... på 17 mai er det lov!
 
denne ukas timeplan:

Mandag: Zumba 18.30 på spenst i Grimstad

Tirsdag: Fri, men masse gåing - det er jo 17 mai

Onsdag: styrketrening på stoa

Torsdag: fri (må bake til dåpen på søndag)

Fredag: styrketrening på stoa

Lørdag:

Søndag:
 
føler ikke motivasjonen min daler igrunn, men jeg har blitt plagsomt kresen på hvilke timer jeg vil gå på på spenst.... fanken altså! tror jeg må prøve noe nytt, corebar f.eks... problemet er at de timene er på sånne håpløse tidspunkt :(. men, men må prøve å få det til. lillesnuppa mi er litt syk for tiden stakkars, så jeg må nedprioritere trening litt. Sambo ligger an til å få jobb snart også, så krysser fingrene for det! får han jobb så må malin bli med på spenst :). Daniel har begynt å stå opp midt på natten, så jeg føler meg konstant trøtt - grrrr.... håper det snart går seg til!

var på en finfin styrketrening i forgårs, og håper jeg får til en i dag. ellers blir det nok ikke tid til trening denne helgen siden vi skal døpe malin på søndag.

æsj, og hva er greia med at det ike er sesong for spinning da, sånn at spenst fjerner timer :(... er masse timer på mandager, men da er jo jeg på zumba. jaja! de har begynt med motivsjonskampanje så hvis man trener 24 ganger før ein dato i august, så er man med i trekningen om flotte premier. og etter 15 ganger får alle en gave - whiiii! sånt er i alle fall motiverende på meg :).
 
HEAR HEAR!!!! delmål 1 ble i dag oppnådd!!! Vekta mi stoppa på 77,0 i dag tidlig - så nå blir det premie gull og glitter på meg. Jeg er såååå glad!!!

Det som kanskje er bittelitt dumt da, er at vi feira malin sin dåp i dag - og jeg spiste sikkert 1 kilo kake! i tillegg er det vanvittig med rester også, hehe! så jeg går sikkert opp 5 kilo denne uka som kommer - hahaha!! Skal trene endel da, så satser på at det fikser seg.

Zumba-instruktøren "min" er syk da, så i morra må jeg finne meg noe annet å gjør.... Valget står mellom spinning og pilates. Må innrømme at det er fristende med pilates, men tror det er lurest å velge spinning :).
 
Mandag: Styrketrening på stoa

Tirsdag: tredemølle 1/2 time i grimstad

Onsdag: trilletur

Torsdag: Spinning og magerygg i Grimstad

Fredag: ble visst fri ;)

Lørdag: fri

Søndag: Zumba 18.30 på spenst i Grimstad
 
skal BTW gå masse tur denne uka, for jeg passer ikke mindre enn 3 DACHSER! så da blir det vogn i den ene hånda og trespann i den andre - vil tro jeg kommer til å syns, hehe!
 
hehe, i dag skulle jeg på spinning. men glemte det, og når jeg kom på det satt jeg på hytta og klokka var halv 5 ;). så tenkte jeg jaja - det var en pilatestime kl 19 kanskje gå på den da. men jauda gauda, rakk ikke den heller. halv ni snakka jeg med ei venninne som au trener på spenst, og vi fant ut at vi skulle ta en tur opp på stoa å trene litt styrke.

Fikk en kjempefin økt, og prøvde tredemølle for første gang. Gikk rask gange i oppoverbakke 20 minutter - var ganske ok faktisk. greit med litt forandring! ble jo helt dizzie tunes etterpå da, og gikk nesten i bakken - jeeez. men gikk fort over da :). merker jeg kan legge på mer kilo enda en gang nå, på noen av apparatene. Jeg er GOD!
 
måtte bytte ut afromoves i dag, for jeg liker ikke så godt hun instruktøren.... så jeg har vært å gått på tredemølle en halvtime. kunne gjerne gått mer, men tomt for batteri på mp3 spilleren og ingenting å se på på tven, så... er skikkelig på bad humør i dag... håper dt er bedre i mårra
 
Hatt en herlig trilletur sammen med en venninne i dag. 6600 skritt så jeg på mobilen, og tok ca 1 1/2 time tror jeg.
 
whæææææ! helt ødelagt i kroppen etter spinning og magerygg timer i dag! tror nok at det var litt mye, hehe! men - jeg greide det!
 
Støl, like you wouldn´t believe, i dag! når jeg strammer magemusklene så er det bare aaaaau! korsryggen er au skikkelig vissen, så den halvtimen med magerygg i går gjorde susen. Gadd ikke trene i dag da, for jeg må ikke være støl og klein på søndag - da skal det nemlig ofres alt av krefter på zumba - haha! skal på en time på mandag også, så det blir en konge uke! Lenge siden zumba nå, så jeg er gørrklar!

Holder på å lage spilleliste til mp3 spilleren også, så neste styrketime kommer til å rocke. nesten så jeg håper på å bli alene på spenst sånn at jeg kan syyyynge og danse meg fra apparat til apparat! *ler meg skakk*.

Veier BTW fremdeles 77 kg etter en uke med mye dåpskakerester. Guess I´m lucky rett og slett.... har fryst ner resten for nå orker jeg ikke tanken på kake. smågodt derimot ---- oh lala, det hadde vært digg det! men NEI, jeg skal stå imot for ellers er jeg en idiot ;). Håper jeg rekker en kilo til før bikinisesongen - *krysser labber*
 
Back
Topp