Primark.... erfaring

nr 1 Nes H

Juni12`s hobbypsykolog
VIP
Jeg vurderer å dra på husmor ferie til ett sted som har Primark. Noen som har vært på primark som vil dele erfaringer, både om butikken og byen du var i. ( pris for reise, opphold og noe å oppleve på stedet) Aner ikke hvor jeg vil dra men bør helst være litt å oppleve, og helst ikke koste masse for reise og opphold :) gjerne også litt erfaringer om hva som er billig å handle der :)
 
Elsker det!
 
Har vært i Barcelona og London. Primark i Barcelona var liten ifht den i London, og også noe dyrere. Billigere å bo/leve i Barcelona (og mer kulturliv etter min smak - kunst m.m.). Vi leide leilighet midt i Barcelona til en grei penge, og bodde på dyrt hotell i London.
 
Har vært I London og I dundee ( Skottland ). Elsker det!! Ekstremt billig og ok kvalitet
 
Litt todelt
Mye billig men arbeidsforholdene for de som lager klærne dr jo elendige dessverre.

Men om man ikke bryr seg om sånt så er det mye å handle
 
Jeg holder meg langt unna Primark .

Men er Primark eneste krav til destinasjon?
 
Dublin, men der heter det Penny's.

Bodde på 5stjerners hotell, men du kan sjekke litt priser på nett. Flybillettene kostet ca 800kr tur/retur

Har også vært i London kun for shopping. Jeg pleier å bestille hotell nærme shoppingen. I London har de Primark overalt.

Berlin, Barcelona har også.

Gå på Primarks nettside så kan du se hvor de har butikker. Noen er jo små. Jeg foretrekker de store. :)
 
Jeg har vært på primark i London og i Alicante, førstnevnte var helt klart bedre. Jeg har handlet masse smarte greier på primark, men det er av og til en spesiell lukt i butikkene som ikke er så forfriskende:wideyed:
 
Syns primark er det samme som Ullared, bare mye dyrere:p
 
Sparker liv i denne gamle tråden jeg.
Noen som kan anbefale en av de andre primarkene. Ikke de i UK. Finnes det en annen som har ok str og greit utvalg?
 
Jeg har vært på Primark i Aberdeen, eller vi var der på personaltur og hver kveld møttes alle de shoppinggale på Primark :p Jeg kjøpte mye fint i nevøer og niese da jeg ikke hadde barn selv da. Blant annet en fantastisk fin rosa prinsessekjole til niesa som tilsvarte 120 NOK :) Kjøpte truser til meg selv, men de ble fort løse i strikken :(
 
Primark er billig, men kvaliteten suger. Du har klærne i noen mnd før flere av de blir stygge. Jeg kjøpte mange penskjorter, men etter en nærmere titt er sømmen skjeiv, masse løse tråder osv. De bruker i tillegg stoff med dårlig kvalitet, og svetter jeg litt må klærne vaskes med en gang. Jeg har gjort ETT ordentlig primark-kupp og det var en maxikjole. Den har jeg ikke brukt så ofte og vasket på håndvask, derfor har den holdt seg i noen år. Og som andre påpeker, de som lager klærne har det helt for jævlig. Når klærne er så billig, betyr jo bare det at det er sinnsykt billig å produsere.

Dra heller på outlet-ferie, der får du kvalitetsklær til 30-70%, ofte mer. Jeg fant en versace-kjole til 90% rabatt en gang, kjøpte den selvsagt ikke da prisen var 3000kr, men likevel. 90%!!! Fant også en Vera Wang-kjole til 500kr, også 90%. Kjøper alltid levi's-bukser på outlet og har på det laveste betalt 200kr for det :) en bukse på primark koster vel mellom 100-200kr.
 
Elsker Primark og kommer alltid ut derfra med svære poser med klær [emoji85][emoji28] stort sett alt er billig der, og dongeribuksene der ligger på rundt 80-150kr og er faktisk skikkelig gode å behagelige å ha på seg. Ellers er det mye annet fint også. Noe for alle. Har kun vært på den i Liverpool og en utenfor Torrevieja i Spania. Anbefales virkelig! [emoji4]
 
Jeg elsker Primark. Har vært både i Berlin, Brussel og Amsterdam. Skal til London i oktober og gleder meg til å kjøpe baby klær [emoji7] Amsterdam var størst, så kom Berlin og Brussel var minst (hvis du er ute etter en bra butikk anbefaler jeg Amsterdam eller Berlin) selv om jeg tror London slår begge.
 
Primark i Hamburg var omtrent like bra som i London syns jeg :)
 
Back
Topp