Prøver på nr 2 (har pcos)

Min sønn hadde positiv coronatest, og første symptom var oppkast her! Holdt på i to dager, deretter har han hatt bløt mage nå en hel uke etterpå.

alle mine tantebarn har også kastet opp i starten av coronainfeksjonen. Ikke på slutten
 
Min sønn hadde positiv coronatest, og første symptom var oppkast her! Holdt på i to dager, deretter har han hatt bløt mage nå en hel uke etterpå.

alle mine tantebarn har også kastet opp i starten av coronainfeksjonen. Ikke på slutten
Det er det jeg også har hørt.
 
Min sønn hadde positiv coronatest, og første symptom var oppkast her! Holdt på i to dager, deretter har han hatt bløt mage nå en hel uke etterpå.

alle mine tantebarn har også kastet opp i starten av coronainfeksjonen. Ikke på slutten

Samme her i huset også. Jeg kastet ikke opp men var kvalm og uvel i lang tid både før og etter positiv test. Begge de to minste kasta også opp. Magevondt kom før positiv på alle.
 
Uke 13

I dag var vi på ultralyd og det var så utrolig gøy å se den sprelle der inne. Artig å se at det ligner en liten baby allerede. Det gjør det hele mer virkelig. Alt så fint ut så langt.

Ble målt til 13+4, så foreløbig termin er ca 7. september. Kjenner at jeg tør glede meg til det nå.

Var til jordmor første gang i går også, så sammenlagt med den fine samtalen med den fine jordmora og ultralyden i dag, så føles det veldig fint akkurat nå.
 

Vedlegg

  • IMG_20220303_160101.jpg
    IMG_20220303_160101.jpg
    412,2 KB · Visninger: 71
  • IMG_20220303_160049.jpg
    IMG_20220303_160049.jpg
    295,4 KB · Visninger: 72
  • IMG_20220303_121726.jpg
    IMG_20220303_121726.jpg
    812,7 KB · Visninger: 72
Uke 15
Siden jeg ble flyttet litt frem, så ble det veldig fort uke 15 her.

Formen er bedre, men blir fortsatt fort sliten. Og da kan jeg også bli litt kvalm. Har noen små perioder innimellom med litt kvalme fortsatt. Sulten er også roet seg litt. Klarer meg med normale måltider.

Magen er også mye bedre og jeg er ikke like forstoppet. Det er godt at noe kan funke litt igjen. Tror det er fordi jeg klarer å være litt mer aktiv og spise mer riktig mat.

Jeg var to halve dager på jobb uka som var. Det var litt godt å treffe alle igjen! Men sliten var jeg og litt vondt i hodet.

Brystvortene klør veldig! Spesielt når jeg har på meg bh. Går uten når jeg er hjemme. Har ikke så veldig mage enda, men kjenner at det er noe som presser resten av magen opp og ut. Ser iallefall litt gravid ut, selv om det ikke er babymage.

Jeg er veldig spent på om det er gutt eller jente inni der. Er noen uker igjen til uke 19... Men jeg skal klare å holde ut! Har heldigvis en doppler jeg kan finne liv med. Det er faktisk litt vanskeligere nå, da den er mer aktiv. Hører hjertelyden i noen sekunder før den forsvinner. Kan også høre at den rører seg.


Nå har jeg og mannen hatt litt kjærestetid mens fireåringen har vært på hyttetur med besteforeldrene to netter. Det har vært utrolig godt å få sove seg uthvilt og bare tenke på seg selv, ha det hyggelig sammen og spise god mat. Og vi har bestilt oss sydentur til starten av mai! Vi skal nyte litt sol og ferie sammen før det kommer en liten en. Det gleder vi oss til!
 
Uke 16

Formen er egentlig tipp topp!! Magen har til og med fungert bra en stund. De siste dagene har jeg faktisk vært litt kvalm, noe jeg tror kanskje kommer av forstoppelse.

Jeg kjenner fortsatt ingenting, og da føles det hele veldig uvirkelig. Kan liksom ikke forstå at det skal ligge en liten spellemann inni der. Har hørt hjertet med doppler for noen dager siden og da kan jeg også høre at den rører på seg. Litt vanskeligere å finne det hjertet nå, pga den er i bevegelse. Hører det bare i noen sekunder før den flytter på seg.

Den kommende storebroren synes det er veldig gøy å se at magen min har blitt litt større. Jeg tror det blir mer virkelig for ham også når han ser det. I går tegnet han en tegning av meg med baby i magen som lå på sykehuset. Det synes jeg var så koselig. Fineste tegninga han har laget, da han stort sett tegner raketter!

Ellers har puppene vokst ganske mye og gjør fortsatt vondt innimellom. Brystvortene er fortsatt ømme og klør. Må kjøpe meg noen nye bh'er nå, fordi de er egentlig litt små nå.

Ser frem mot oul som er den 19. april. Det er så lenge til altså! Er så utrolig spent på hvem som ligger der inne. Er ikke langt unna å bestille meg privat, men jeg skal klare å vente.
 
Uke 17

Ukene flyr avgårde nå! Jeg har endelig begynt så smått å kjenne små dult inni der. Det kommer sånn nå og da. Tre uker til oul! Jeg gleder meg sånn til det!

Det er på en rar måte nesten litt uvirkelig enda. Som om jeg nesten fortrenger at jeg er gravid. Jeg glemmer det iallefall ofte og blir nesten overrasket når jeg ser meg i speilet og ser at jeg har en slags rund mage. Ikke klarer jeg ta det litt rolig heller, så i går var bekkenet så vondt på kvelden. Prøvde vel å fortelle meg at å løpe etter fireåringen som sykler, kan jeg bare glemme. Men bekkenet er fint igjen i dag.

Sliter mest med magevondt og forstoppelse. Ellers er formen ganske så fin, sett bortifra at bekkenet knirker litt innimellom.
 
Uke 20

Tror jeg avslutter denne dagboken her, så kommer jeg tilbake med ett siste innlegg når jeg har født i september.

Jeg har litt mer bekkenplager denne gangen enn med førstemann. Tåler ikke altfor mye aktivitet før kroppen sier ifra. Sliter også fortsatt med forstoppelse. Ellers er egentlig formen ganske god.

Har kjent mer og mer bevegelse i magen og de siste dagene har det vært masse aktivitet, dult og spark. Kjenner også på litt kynnere og nedpress innimellom. Puppene har vokst masse og brystvortene klør veldig. Magen har også blitt større.

I går var vi på OUL og fikk se en perfekt liten lillesøster. Vi er så utrolig glade for at det blir en jente, da vi har en gutt fra før. Og veldig takknemlig for at alt ser fint ut.

Håper alt vil gå greit frem til fødselen, gleder meg enormt til den fødselen er overstått. Er litt spent på hvordan den blir denne gangen. Om det blir enda raskere eller noe annet tull.
 

Vedlegg

  • Snapchat-845513066.jpg
    Snapchat-845513066.jpg
    842 KB · Visninger: 73
Gratulerer med en velskapt liten lillesøster i magen :love7 lykke til videre i svangerskapet og med fødselen!
 
Åå.. se på de fine magen da :love017 gratulerer med jente, det er gøy med en av hver.
 
Nå er jeg i uke 36 og det er bare fire uker igjen til termin! Kan ikke vente til å få treffe lille gulljenta vår! Som jeg gleder meg!

Har svangerskapsdiabetes denne gangen også, som med førstemann. Jeg er drittlei... Har blitt fulgt opp med vekstkontroller annen hver uke og hun er +19% litt for stor. Så allerede er hun over 3kg, så hun må bare komme når hun vil!
 

Vedlegg

  • 20220724_192854.jpg
    20220724_192854.jpg
    1,1 MB · Visninger: 72
Vil bare avslutte denne bloggen med å fortelle slutten og begynnelsen på det nye livet.

Siden jeg hadde svdiabetes og lille baby var litt stor, så fikk jeg valget om å ta sjansen på å vente til baby kom selv, men kanskje måtte ha hjelp til å få ut skuldrene, eller bli igangsatt. Jeg valgte igangsettelse.

29. august, uke 39+0 dro vi veldig spente på sykehuset til kl. 16.00. Først var det ctg-registrering, så undersøkelse og evt ballong. Men der var det såpass modent at hun bare strekte litt inni der og etterpå dro vi til fødestue og hun tok vannet.

Umiddelbart etterpå startet den første ria, som var så mild at den nesten ikke merktes. Jeg sto derfra ved prekestolen og riene kom med to minutts mellomrom og økte i styrke for hver nye rie.

Etter en halvtime kjentes det ut som jeg måtte bæsje, men det var nok bare hodet som presset seg nedover. Da hadde jeg 5cm åpning. Jeg kjente så tydelig at hun dyttet seg nedover. Det var ikke bare riene jeg kjente, jeg kjente hele babyen røre på seg og presse seg nedover. Så begynte riene å henge sammen og ikke gå over, de bare økte og sank i styrke, men jeg fikk ikke noen pause. En halvtime etter 5cm begynte pressriene og jeg som ønsket å føde i vann, skulle få komme oppi badekaret. Men der var det for varmt, så jeg ble stående ved siden av og var redd baby kom til å dette på gulvet. Jordmor sto og holdt hendene under, i tilfelle.

Jeg rakk å komme oppi og pressriene var sykt sterke og intense og kom som perler på ei snor. Et kvarter etterpå var hun ute og jeg fikk løfte henne opp, akkurat som med storebroren.

1,5 time etter vannet ble tatt, ble hun født. Og formen min var så god etterpå og har vært det hele veien. Mye bedre enn med førstemann.

Nå er hun allerede 3 uker.
 
Vil bare avslutte denne bloggen med å fortelle slutten og begynnelsen på det nye livet.

Siden jeg hadde svdiabetes og lille baby var litt stor, så fikk jeg valget om å ta sjansen på å vente til baby kom selv, men kanskje måtte ha hjelp til å få ut skuldrene, eller bli igangsatt. Jeg valgte igangsettelse.

29. august, uke 39+0 dro vi veldig spente på sykehuset til kl. 16.00. Først var det ctg-registrering, så undersøkelse og evt ballong. Men der var det såpass modent at hun bare strekte litt inni der og etterpå dro vi til fødestue og hun tok vannet.

Umiddelbart etterpå startet den første ria, som var så mild at den nesten ikke merktes. Jeg sto derfra ved prekestolen og riene kom med to minutts mellomrom og økte i styrke for hver nye rie.

Etter en halvtime kjentes det ut som jeg måtte bæsje, men det var nok bare hodet som presset seg nedover. Da hadde jeg 5cm åpning. Jeg kjente så tydelig at hun dyttet seg nedover. Det var ikke bare riene jeg kjente, jeg kjente hele babyen røre på seg og presse seg nedover. Så begynte riene å henge sammen og ikke gå over, de bare økte og sank i styrke, men jeg fikk ikke noen pause. En halvtime etter 5cm begynte pressriene og jeg som ønsket å føde i vann, skulle få komme oppi badekaret. Men der var det for varmt, så jeg ble stående ved siden av og var redd baby kom til å dette på gulvet. Jordmor sto og holdt hendene under, i tilfelle.

Jeg rakk å komme oppi og pressriene var sykt sterke og intense og kom som perler på ei snor. Et kvarter etterpå var hun ute og jeg fikk løfte henne opp, akkurat som med storebroren.

1,5 time etter vannet ble tatt, ble hun født. Og formen min var så god etterpå og har vært det hele veien. Mye bedre enn med førstemann.

Nå er hun allerede 3 uker.
Gratulerer..!!! Og for en drømmefødsel :love7
 
Back
Topp