Plutselig dårlig hørsel hos barn

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Min sønn på 3,5 har plutselig fått veldig dårlig hørsel (merket det for noen dager siden). Han svarer litt random på ting vi spør om, sier "hæ?" hele tiden, og reagerer ikke på at vi snakker til ham før vi hever stemmen. Tidligere idag prøvde vi å teste ham litt, da ba jeg ham blant annet om å si det samme som meg. Så la jeg hånden foran munnen så han ikke skulle lese på leppene mine og sa et ord. Han la hånden over sin egen munn og sa ingenting. Gjentok etpar ganger før jeg sa det kjempehøyt, uten hånden foran munnen. Da sa han det med én gang.

Blir litt stressa, noen som har vært borti tilsvarende? Han hadde en kraftig forkjølelse for noen uker siden, flere dager med høy feber og en halsinfeksjon hsn fikk antibiotika for. Men da var det ingen ørebetennelse ifølge fastlegen...
 
Hei!

Jeg kan ikke svare deg ut av erfaringer med egne barn, da jeg ikke har noen enda, men jeg hadde også dette problemet da jeg var i 3-4 års alderen.

Jeg reagerte ikke ikke når mamma prata til meg, og jeg sa også "hæ" ofte. Svarte sjeldent og virket "fjern". Mamma tok meg med til legen, og det viste seg at jeg var tett i øret (var plaget med en del ørebetennelse før dette skjedde). Så i følge legen hørte jeg nesten ingenting på dette øret den perioden.

Husker små glimt av at mamma måtte skylle ørene mine. Fikk med dette fra legen og jeg måtte ha en rød ballong-greie inn i øret sammen med et "skyllemiddel" :p Måtte ligge stille i rundt 30 min. Dette holdt vi vel på med i en 1-2 ukers tid 3-4 ganger daglig. Har ikke hatt problemer etter dette, har heller ikke hatt ørebetennelse siden den gang (baker i bordet)

Dra til legen og stå på ditt :)
 
Dra på helsestasjonen eller til legen så du får sjekket det opp med en gang :) Masse lykke til!
 
Back
Topp