Pleier man å ha en lik fødsel til sin mor?

Sol_82

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Mamma hadde tre raske fine fødsler hvor alle tok ca 4-8 timer. Håper jo virkelig det er arvelig!:)
 
Fra person til person det der! :) min mor hadde 3 kjappe fødsler, søsteren min 1 kjapp, 1 ok og en som var litt komplisert - da jeg fikk Sigrid tok d hele bare 9 timer - fort jort :) men jeg er lik mamma på alle måter da :p så satser på at neste fødsel går like fort ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Er nok litt forskjellig det, men tror absolutt jeg "slektes på mamma" der ja :) Min mamma hadde tre raske fødsler, og de ble raskere for hver gang. Min første tok seks timer fra jeg kom inn med tre cm veldig usikker på om det jeg kjente var rier og vondt nok, til han var ute ;) Hadde ca 3,5 time med aktiv fødsel, altså fra fire cm. Veldig spent på om det går raskere denne gangen, så kommer nok til å dra på en sjekk for mye heller enn for lite siden jeg ikke syns det var særlig vondt når det tydeligvis var igang sist :p
 
Langt unna min mors fødsel!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
mamma har to veldig ulike fødsler, hvor hun brukte opp mot et døgn på søstra mi, og kun 3 timer da hun fikk meg :p så da får jeg håpe at jeg slekter på min egen fødsel da :p
 
Velger å tro jeg slektes på min mor:p

Skal høre med ho åssen fødsler mormor hadde;)
 
Min mor har også to ulike fødsler.... Jeg kom 7 uker før termin, i rakettfart. Mens min bror kom 2 uker på overtid og måtte igangsettes.... Jeg har også hatt tre ulike fødsler, men felles for dem er at det tar tid:confused:
 
Mamma brukte 13 timer på meg og 4 timer på søsteren min.
Aktiv fødsel på søsteren min 2 timer.

På min første brukte jeg fra vannet begynte å gå til hun var ute 5.5 timer. Aktiv fødsel rett under 3 timer.
Ingen smertelindring på noen av fødslene.
 
Kan være noe arvelig, men ellers vi alle er veldig forskjellige. Min lignet ikke på mamma sin :)
 
Her har det gått kjappere,og kjappere fra min mormor fikk mamma og mamma fikk meg og min søster. Og jeg fikk sønnen min.
Jeg fikk beskjed om å komme tidligere til føden neste gang. For min fødsel gikk litt fort for seg :)
 
Min mor hadde hastesnitt pga umulig leie, og jeg er enebarn, så ikke så mye å sammenligne med.



Sendt fra min iPhøøøne
 
Tror nok at det er veldig individuelt ja. Min mor hadde to lange fødsler, mens mine to har vært på 4 og 8 timer. Krysser fingrene for at neste fødsel også blir i samme liga som de to andre.
 
Snik svarer: Jeg har hatt helt ulikt fra min mor, men jeg har hatt det likt som tanten min.
 
Mine fødsler har vært stikk motsatt av min mor sine. Hun hadde kjappe fødsler med bittesmå babyer. Jeg hadde lange intense, kompliserte fødsler med babyer over 4 kg begge gangene.
 
Nja, hun brukte 24 timer på meg, 9timer med min bror og kortest tid på min yngste søster, 6timer. Jeg derimot brukte 4timer på min første, og 2 1/5 på min mellomste :) så det har gått litt raskere hos meg enn hos henne ! Blir spennende å se med nr. 3 nå :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg hadde nesten lik 1 fødsel som min mor, så nå håper jeg vi er lik på nr 2 også, for det gikk så fint :) men vi får se, for i alt annet er vi totalt ulik!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Min mamma hadde 2 kjappe fødsler, 5 og 2 uker før termin.
Mens jeg hadde 2 kjappe fødsler (den første på 48minutter, den andre på 3t) 16 og 12 dager over termin
 
Både min mor og min tante (fars side) hadde fine fødsler, og det hadde jeg også - så kanskje det er arvelig? :)
 
Håper det ligger noe i det, i og med mamma har hatt lette fødsler. Hun gikk overtid med første, så jeg regner liksom med at jeg må det samme, men vi får se :p Svangerskapet mitt har i allefall vært veldig likt alle svangerskapene til moren min, uten noen form for plager, liten mage og foreløbig null antydning til strekkmerker :)
 
Back
Topp