Pengene flyr![emoji389]

Joff

Blir kjent med forumet
Jeg har snart handlet inn alt jeg føler vi må ha på plass til den lille kommer i hus selvom det ennå er en god stund til han kommer[emoji846]Jeg prøver å følge med på tilbud osv. på nett når det er ting jeg ønsker meg, vi får låne en del,men fy søren det koster mye penger med alt som må på plass! Hvis jeg skal ta med absolutt alt jeg har kjøpt til han/meg av klær, produkter, utstyr og tilbehør nærmer vi oss nå snart 20.000kr.

Flere som føler pengene flyr? Og har dere oversikt over hvor mye dere har brukt?
 
Alt koster penger, og er det førstemann så går det mye. Vi brukte vel nærmere 20k med nummer en for 8 år siden (det inkl vogn/bilstol som vi fikk, men vogna var relativt rimelig), men ikke utgifter til meg. Men jeg brukte ikke stort på meg selv, moten på den tida var litt kjekk, alle gensere og topper var relativt lange ;)

Også trenger man ikke ALT, og mye er det lurt å avvente og se hva som man føler behov for når babyen kommer, listene på nett er jo sinnsykt lange og mye er unødvendig. Og selv om det er vanskelig å tenke så langt fram: butikkene er åpne etter at babyen er født og :)

Det sagt, dette er nummer tre, vi har mye fra før, men ender nok likevel på rundt drøye 14.000 i utstyr, vogna kostet 9200, så det gjør et dypt innhogg.
 
Turde ikke regne på det til førstemann, og er faktisk ikke sikker på om jeg tørr nå med nr 2 heller. De dyreste tingene som vogn, bilstol osv har vi fra før, men jeg tror kanskje jeg har blitt mer kvalitetsbevisst nå som jeg vet hvordan kvaliteten er på de ulike merkene, hva som funker/ikke funker er så selv om jeg prøver å følge med på salg ol så må jeg som regel betale full pris når det er noe bestemt jeg må ha. I tillegg får vi nå jente så har gått på et par klessmeller (gutt fra før), og ettersom dette trolig blir siste ungen, så bruker jeg det som unnskyldning også;)
 
Ehm. Vi har brukt sikkert.. 5000-6000 til nå, bare. Skal få et stellebord til verdi av rundt 1500, og mangler bilstol.
Fått mye brukt og gaver.. [emoji14]

Er ellers i boks. Det koster litt,jo, men.. Jeg sverger til gode tilbud, billigere varianter, brukt/arvet og det å fordele utgiftene utover månedene.
 
Har brukt ca 6000 :) Mangler litt småtteri, og ikke trengt å kjøpe klær denne gangen pga at vi har fra de andre 2 :)
 
Vi har brukt nesten 44 000 kr, og da har vi gjennomsnittlig handlet med 30% rabatt, kjøpt brukt på Finn eller fått av venner og familie. Tvillinger koster! Men så absolutt verdt det!!! [emoji7]
 
Vi har brukt 32 000 til nå. Da er vogn, senger, bilstoler, vippestoler, bæreseler, stellebord, stelleveske, lekegrind, babycall og litt klær og diverse småting inkludert.

Mangler en dyp del til vogna (har en dyp del og to sportsdeler), div ting på apoteket, babygym/lekematte, og stoler til å ha ved spisebordet. Mangler selvfølgelig mye annet som man sikkert kommer på underveis, men av sånn "store" ting føler jeg det kommer seg :)

En ting har jeg lært - tvillinger er DYRT i forhold til én (når jeg hører hva venninner har brukt, vi har ingen barn fra før)! Men glemmer nok fort alle utgifter når de små bøllene kommer :)
 
Nei,etter å ha lest denne tråden tør jeg ikke regne på det[emoji87][emoji23][emoji23]
 
Tja. Har arvet mye, kjøpt mye brukt, og fått sponset noe fra vordende besteforeldre [emoji4]
Så sånn rundt regnet har vi brukt ca 10 000 selv. Det er stort sett vogn, bilstol og litt annet kjøpt på januarsalg, samt det vi har kjøpt brukt da. Men holder på å selge den ene bilstolen så satser på å få igjen 1500 for den.
 
Har kjøpt vogn, vognpose, stellebord, bistol (ja, vet det ikke er "lov") tripptrappstol med nyfødtsete, sprinkelseng, lekegrind på Finn for til sammen 7900.
Så har det gått med litt penger til klær, alt han trenger i str 56 har jeg kjøpt nytt.
Gjenstår litt småting men er veldig fornøyd med bruktkjøpene da mye av dette er ting vi kan bruke i flere år :happy:
 
Kjøpte noen bodyer på bruktsjappe jeg, man kan spare mye på brukt altså :)
 
Back
Topp