Paracet-terskel hos deg selv

Generelt veldig høy, tar bare om jeg må. Har mye smerter, men tar lite smertestillende for det. Prøver sove det av meg (hodepine), gå tur (smerter i kroppen) eller se om det roer seg. Men er jeg alene med Leah må jeg ofte for å klare meg gjennom dagen.

Leah har kun fått ved feber ifm vaksine og en gang utenom da hun var tydelig utilpass (etter kontakt med legen).
 
Paracet har aldri fungert når jeg har hodepine. Er det vanlig egentlig?
Tar iblant ibux ved hodepine hvis jeg ikke kan legge meg eller ikke får sove grunnet hodepine. Men har generelt høy terskel for å ta smertestillende.
 
Jeg tar sjeldent paracet. De eneste gangene jeg tar paracet er om jeg har migrenelignende hodepine, som er VELDIG sjeldent. Typ 1 gang i året.
 
Kommer helt ann på :) Har slitt MYE med hodepine, spesielt pga. tannpine, så jeg har knasket Paracet i tide og utide... Har dessverre vist tegn til skade på lever, så her er det nå på et minimum!
 
Tar alltid på grunn av hodepine, aldri feber. Nå har jeg generelt sett en kroppstemperatur på mellom 35 og 36 grader så får rett og slett ikke feber :rolleyes:
 
Dersom jeg har hodepine som vedvarer/starter dagen med hodepine tar j Paracet.
 
Paracet har aldri fungert når jeg har hodepine. Er det vanlig egentlig?
Tar iblant ibux ved hodepine hvis jeg ikke kan legge meg eller ikke får sove grunnet hodepine. Men har generelt høy terskel for å ta smertestillende.
Fungerer delvis her, kan ta svært lite snnet så glad for at Paracet fungerer innimellom
 
Paracet har aldri fungert når jeg har hodepine. Er det vanlig egentlig?
Tar iblant ibux ved hodepine hvis jeg ikke kan legge meg eller ikke får sove grunnet hodepine. Men har generelt høy terskel for å ta smertestillende.
For meg fungerer det aller best med en ibux og en Paracet hvis jeg har kraftig hodepine :) om det er psyken som lurer meg eller om det er reelt at det er noe forskjell aner jeg ikke, men det funker :p
 
Tar etter allmenntilstand og ikke etter feber men pleier ikke ta Paracet men Treo (bor i sverige) eller naproxen og da ved hodepine, mensensmerter osv.

Orker ikke pine meg selv de få gangene jeg bruker det og piner heller ikke barn om de har vondt uten "høy nok" feber, men gir ikke om de "kun" har litt i feber.
 
Har sjelden feber. Tar det når ryggen streiker. Eller ved kraftig menssmerter. Tar en 1 grams 3-5 ganger i året.

Ikke når jeg er gravid. Der er terskelen høy:)
 
Tar/gir Paracet når det er nødvendig :) jeg ser ikke noen gevinst i å pine seg unødig.

Heldigvis er det svært sjelden vi behøver noe! *bank i bordet*
 
Jeg tar Paracet innimellom når jeg føler behov for det, for eksempel ved kraftig hodepine eller sterke menssmerter. Syk er jeg veldig sjelden, men hvis allmenntilstanden er dårlig tar jeg heller en Paracet når jeg vet det kan hjelpe litt.
 
Forholdsvid høy. Tar det om jeg har hodepine som ikke gir seg med vann, salt eller mørke. Og en sjelden gang for mensenvondt.

Første gang jeg tok for feber var i fjor. Da fikk jeg en influensa som nesten tok livet av meg! LOL! -Da lå jeg her heeeelt i ørska.
 
Lav terskel! Men sliter lite med smerter og har omtrent aldri feber. Så jeg knasker vel 2-3 esker i året. :)
 
Typen døden nær. Det er sjelden jeg tar smertestillende. Er vell ingen spesiell grunn til det. Sjeldent syk. Om jeg tar det så er det for å fungere med barna om jeg er alene med de.
 
Har vel relativt høy terskel. Tar ikke smertestillende med mindre jeg aksolutt må som typ er 1-2 ganger i året.
 
Jeg får aldri feber i voksen alder, kun ved brystbetennelse og da er alt så vondt og trasig at jeg tar Paracet av helt andre grunner enn feberen

Men jeg tar Paracet når jeg trenger det. Når formen er dårlig eller hvis jeg har hodepine/migrene. Sist jeg tok var vel den Paraceten de ga meg på føden i desember fordi tempen var høy (hadde ikke feber, var bare varm)
 
Den er høy. Kanskje litt for høy noen ganger. Tenker at kroppen ordner best opp selv. Sist jeg tok Paracet var når jeg hadde betennelse i en visdomstann. Da hadde jeg så vondt at jeg lå å vrei meg i smerter på kjøkkengulvet. Resultater ble en akutt operasjon, ikke å anbefale operasjon i munn når noe er betent. Ta virker ikke bedøvelsen, akkurat den informasjonen var det ingen som gav meg...
 
Etter behov, men tar så mye annet også, at Paracet/Ibux er peanuts..
 
Back
Topp