Paracet-terskel hos deg selv

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Når tar du paracet hvis du er syk og har feber? Når tempen bikker 38? 40? Aldri?
Eller ser du ann formen din?

Jeg merker jeg har litt lavere terskel for paracet hos meg selv enn hos barna.
Men ikke for det, tok paracet ca 06:30 i dag og tok igjen nå. Målte tempen til 39,48 nå og formen har aldri vært så ille :dead:
 
Det kommer an på allmentilstand og om jeg skal noe. Er jeg alene med barna så må jeg fungere og da må jeg ta Paracet.
 
Tar det kun ved så intens hodepine at jeg ikke får sove og hvis jeg er syk og ikke «kan» være det.. f.eks når jeg fikk influensa på ferie i Thailand. Da kjørte jeg på med Paracet for å kunne være med på ting.. ulempen var da at jeg brukte lang tid på å bli frisk :p
 
Lavere hos meg enn hos barna, men generelt høy terskel. Tar aldri pga temperatur, alltid allmenntilstand.
 
Tar etter allmenntilstanden.
 
Måler aldri temp på meg selv, tar Paracet/Ibux om jeg ikke klarer å fungere uten :joyful:
 
Kjenner på egen allmenntilstand og føler jeg at det er behøvelig så tar jeg. Prøver gjerne andre ting først hvis det "bare" er vondt i hodet som for eksempel drikke, spise eller få litt friskluft. Om det gjelder barnet mitt gir jeg ved feber (over 38) fordi jeg vet at h*n får raskt høy feber.
 
Feber hos voksne oppleves verre enn hos barn. Barn kan være nokså oppegående med over 39 i feber.
Jeg tar Paracet når jeg bikker 39 grader, og sønnen min får når allmenntilstanden tilsier det, eller at han skal legge seg for kvelden og har over 39 grader. Har han 38,5, sjekker jeg etter en times tid.
 
Lav terskel hos meg selv. Alt for lav.
 
Tar aldri tempen på meg selv. Ser an tilstanden. Syns ikke feber i seg selv er grunn nok til å gi smertestillende, feber er jo bare kroppen som jobber med å bli frisk.
Er jeg slapp, har mye hodepine eller vondt i magen så tar jeg heller en Paracet enn å ha det vondt. Har jeg muligheten til å sove så gjør jeg heller det enn å ta smertestillende. Men ikke alltid man har mulighet til det når man er hjemmeværende med en ettåring :hilarious:
 
Får nesten aldri feber så tar ikke ofte pga det... ved hodeverk kommer det an på smerten og om jeg tror det vil sitte i en stund og hva jeg skal...
 
Jeg har lav terskel, er kronisk syk og har mer enn nok smerter og plager daglig til at jeg orker å ha mer når det ikke er nødvendig.
 
Det tar jeg sjelden.

Husker ikke sist jeg tok.

Funker ikke likevel, så da gidder jeg ikke ta. Selv ikke da jeg gikk med kronisk hodepine og migrene fra april til desember... Prøvde paracet og ibux, men ingen virkning. Så da var det bare å overleve uten
 
Back
Topp