Pågående SA, eller hva skjer?

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
Jeg må bare lufte litt tanker og høre om det er noen som kan gi meg noen råd eller svar. Er i følge app 7+1 i dag.

Jeg spottet ørlite brunt på onsdag og enda litt mindre på torsdag. Fredag og frem til i går ettermiddag var det ingenting. Da var jeg på do og fikk plutselig mye rosa på papiret. Dette økte i mengde og farge (ble mørkere) utover kvelden. I 21 tiden sånn ca begynte jeg å få markante mensensmerter med ilinger nedover i beina. Disse smertene kommer i bølger og er ikke konstante.
Jeg var på do i natt og hadde bare en dråpe i truseinnlegget, men fikk mye brunt med litt klumper på papiret. I dag morges var det fortsatt ikke noe mer i innlegget og litt mindre på papiret. Fargen var blitt mer brun enn tidligere.

Jeg lurer på hva som skjer.. Ligger i senga med mye smerter i korte perioder, men blødningene har avtatt. Det har egentlig vært sånn siden det kom rosa på papiret i går. Plutselig har jeg blødd litt og så stopper det helt opp før det starter igjen. Utrolig frustrerende og psykisk belastende og få korte håp inn i mellom før det knuses.
Det er ikke snakk om mye blod, i alle fall ikke i bindet, men er en del når jeg tørker meg.

Høres dette ut som SA eller er det håp? Om det er SA hva kan jeg forvente meg videre? Har lest at det kan være ganske store blødninger?

Beklager langt innlegg! Er et vrak her jeg ligger og har det ikke noe bra så må bare få luftet litt tanker..
 
Jeg husker når jeg hadde SA at det rant blod i store mengder.. det varte ikke lenge før jeg måtte skifte bind og dette holdt på i noen dager, med litt varierende mengder på dag 3 og videre. Med ganske kraftige menssmerter, litt av og på..

Jeg hadde nok tatt kontakt med lege eller gynekolog på sykehuset. Jeg tørr ikke å si hva det kan være, i frykt for å si noe feil.

Masse lykke til! Håper det går bra!
 
Få en time til gyn og ta en ul, da vil de se om hjertet slår og du kan få et svar❤️ Så tidlig i svangerskapet kan man ha vondt i magen og bittelitt blod, har opplevd det og det har gått begge veier.
Krysser fingre
 
Takk for svar!
Etter at jeg skrev i innlegget begynte jeg å blø ganske kraftig og kjente at det rant ut. Tok kontakt med legevakten og de ville ha meg inn på kontroll. Legen ville egentlig sende meg til sykehuset, men de mente at det ikke var nødvendig enda så ble sendt hjem for å vente og se.

Er rimelig sikker på at jeg mister. Sterke smerter og store blødninger med klumper lover ikke akkurat godt. Har TUL i morgen (bestilte for en stund siden) så tenker å gå der sånn at jeg kan få et skikkelig svar på hva dette er.
 
Takk for svar!
Etter at jeg skrev i innlegget begynte jeg å blø ganske kraftig og kjente at det rant ut. Tok kontakt med legevakten og de ville ha meg inn på kontroll. Legen ville egentlig sende meg til sykehuset, men de mente at det ikke var nødvendig enda så ble sendt hjem for å vente og se.

Er rimelig sikker på at jeg mister. Sterke smerter og store blødninger med klumper lover ikke akkurat godt. Har TUL i morgen (bestilte for en stund siden) så tenker å gå der sånn at jeg kan få et skikkelig svar på hva dette er.

Lykke til imorgen.
Håper du får overraskende gode nyheter.
 
Back
Topp