Påbegynnende hjerteinfarkt

Sparklefart

Forelsket i forumet
I dag tidlig reiste mamma på legevakten pga smerter i brystet. Jeg trodde kun det dreide seg om smerter i ryggen, da jeg selv sliter mye med brystsmerter knyttet til ryggplager. Hun ble sendt videre til sykehuset, og nå viser det seg at hun har høye blodverdier og mest sannsynlig et påbegynnende hjerteinfarkt.

Det tok nok ekstra godt på når de sa hun skulle ligge til overvåking på hjerteavdelingen over natten.....

Har dere erfaringer med påbegynnende hjerteinfarkt? Kommer det til å gå bra?

Jeg ringte mamma og sa jeg gjerne ville ta ferja over og sove over i hennes leilighet i natt, men hun mente på at det kom til å gå bra, og at det ikke var nødvendig.

Jeg hater at jeg sitter på andre siden av fjorden og ikke har muligheten til å komme meg over fort hvis noe skulle skje........
 
Ingen erfaringen sender en god klem. Er hun på sykehuset er hun i trygge hender, og det virker som hun er kommet tidlig!❤️
 
Når ho er sjukehuset får ho den hjelpa/evt inngrepa/medisinane ho treng. Begynnande hjerteinfarkt betyr at ein eller fleire av blodårene som forsyner hjertet med blod (kransarterier) helde på å gå seg tett. Ofte kan dette ordnast med å sette inn stent (går inn via blodårene i lysken). Dette er veldig vanlig, men opplevast jo sjølsagt veldig dramatisk for dei det gjeld. Men berre det at ho har fungert såpass bra i forkant tilseier jo at kroppen taklar det bra. Kjem nok til å gå fint! Men skjønnar godt du synst det er skummelt, og helst vil vere der.
 
Når ho er sjukehuset får ho den hjelpa/evt inngrepa/medisinane ho treng. Begynnande hjerteinfarkt betyr at ein eller fleire av blodårene som forsyner hjertet med blod (kransarterier) helde på å gå seg tett. Ofte kan dette ordnast med å sette inn stent (går inn via blodårene i lysken). Dette er veldig vanlig, men opplevast jo sjølsagt veldig dramatisk for dei det gjeld. Men berre det at ho har fungert såpass bra i forkant tilseier jo at kroppen taklar det bra. Kjem nok til å gå fint! Men skjønnar godt du synst det er skummelt, og helst vil vere der.

Jeg tror nok det går ekstra hardt innpå meg pga Lea sin hjertefeil. Jeg var redd jeg skulle miste datteren min først pga hjertet, og plutselig er det mamma som ligger innlagt pga hjertet. Jeg har jo heller ikke gode erfaringer med sykehuset hun er innlagt på. I 2017 ble onkel syk. Han blødde ekstreme mengder med blod. De sendte han hjem og konkluderte med at han var frisk og ikke hadde noe der å gjøre. Dagen etter døde han. Alle organene hadde sviktet, og han var full av kreft.. Og det er ikke den eneste tilfelle på det sykehuset dessverre... Ush
 
Jeg tror du kan trøste deg med at hun er på sykehus. Men hadde jeg vært deg ville jeg nok dratt, heller en gang for mye enn ikke i det hele tatt. Sannsynligheten for at det går bra er jo stor, men føler du for å være der med mammaen din så bør du gjøre det. Klem til deg
 
Jeg tror du kan trøste deg med at hun er på sykehus. Men hadde jeg vært deg ville jeg nok dratt, heller en gang for mye enn ikke i det hele tatt. Sannsynligheten for at det går bra er jo stor, men føler du for å være der med mammaen din så bør du gjøre det. Klem til deg

Jeg skulle gjerne ha gjort det, men hun har låst ekstralåsen til leiligheten og jeg har har kun nøkkel til "hovedlåsen", og jeg kan ikke ta med meg lille på sykehus i påvente av immunsviktprøven hun nylig har tatt. Hun mener at det skal gå bra, og vil heller at jeg skal fokusere på det jeg har her hjemme...

Mamma er en sta dame. Jeg kommer bare til å stresse henne mer opp om jeg skulle mase om å komme.....Jeg kommer nok til å reise over i morgen uansett hvordan det går.
 
Jeg tenker som de andre her at dette går bra. Moren din får kyndig behandling tidlig, det kommer til å gå fint. Men skjønner at du blir skjelven av flere hjerteproblemer etter det dere har vært gjennom nylig. :Heartred
 
Håper alt har gått bra <3

Alt har gått bra :Heartred Mamma ble overflyttet til Rikshospitalet i dag tidlig, men siden de ikke har gjort funn sender de henne tilbake til lokalsykehuset i morgen. Hun har nok hatt et hjerteinfarkt, men ikke av det mest alvorlige tilfellet heldigvis. De skal gjøre endring i medisinene hennes, og mest sannsynlig så blir hun vel utskrevet ganske snart.
 
Alt har gått bra :Heartred Mamma ble overflyttet til Rikshospitalet i dag tidlig, men siden de ikke har gjort funn sender de henne tilbake til lokalsykehuset i morgen. Hun har nok hatt et hjerteinfarkt, men ikke av det mest alvorlige tilfellet heldigvis. De skal gjøre endring i medisinene hennes, og mest sannsynlig så blir hun vel utskrevet ganske snart.

Så godt å høre. Er så utrolig skummelt når sånt skjer.
 
Så godt å høre. Er så utrolig skummelt når sånt skjer.

Det er det,,, Selvom det kanskje ikke er så alvorlig som man tror, så blir man fortsatt fryktelig redd.... Nå blir hun i det minste sjekket fra topp til tå. Og det er jo bra! Jeg vil jo gjerne ha skravlebøtta i live noen år til :hilarious:
 
Back
Topp