Oppskrift lavkarbo knekkebrød

~Frøken Lykkelig~

Elsker forumet
Noen som kan gi meg oppskrift på lavkarboknekkebrød? tenkte å bake når jeg skal begynne på lavkarbo.. begynner til tirsdag tror jeg:) :)
 
~Frøken Lykkelig~ skrev:
Noen som kan gi meg oppskrift på lavkarboknekkebrød? tenkte å bake når jeg skal begynne på lavkarbo.. begynner til tirsdag tror jeg:) :)



Sesamknekkebrød 3 egg 1 strøken ss fiberhusk 115 g sesamfrø uten skall 120 g reven ost 1 ts bakepulver Bland egg og fiberhusk, pisk godt Tilsett frø, ost, og bakepulver, pisk godt Kle et stort bakebrett med bakepapir, smør røra tynt utover, stek på 225 grader i 8 min. Ta ut, og skjær di med pizzarulle i passe store biter (jeg lager 12 biter), snu di, og stek til di er tørre, ca 8-9 min.. pass på på slutten så di ikke blir brent.. Di er MEGA gode :)))
 
Ja det kan jeg:)

1dl linfrø
1dl sesamfrø
3dl solsikkekjerner
1,5 dl gresskarkjerner
2ss fiberhusk
2.25dl kruskakli
1ts salt
5dl vann

Bland alt og la de trekke i 5min. Fordel det utover 2 stekeplater med bakepapir(ikke euroshopper). Rut med pizzarulle(kan også gjøres etter 15min steketid) Stek på 160grader i 1time 10 min på varmluft(kan variere fra ovn til ovn, så følg godt med) Har du ikke varmluft, så stek et brett om ganger og snu brettet halveis.

Nam nam! Jeg spiser dette hver dag.
 
takk for svar jenter:) Skal definitivt teste ut pjuska sine.. de hørtes lettvinte ut, og veldig gode:) :)
Kjøpe egg og bakepulver i morgen:)
 
kommer nok til å teste ut forskjellige for å se hva jeg syns er best:)
 
De øverste høres gode ut, kanskje jeg også skal prøve dem! Jeg HATER mye frø, så de andre er ikke noe for meg.
 
Back
Topp