Oppdeling av fars permisjon - friperiode

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei! Vi har nå satt oss litt ned for å få en oversikt over hvordan vil skal fordele permisjonen da vi snart er nødt til å søke. Lurer på om noen av dere har erfaring med at far deler opp sin del av permisjonen, og om man kan gjøre det akkurat som man vil så lenge det er innen barnet fyller 3 år?

I vårt tilfelle har samboeren hver 5.uke fri med den skiftplanen de bruker. Er det da lov å "spare" permisjonen den uka, for å så forlenge permisjonen? Hvis noen skjønner hva jeg mener..
 
Hei! Vi har nå satt oss litt ned for å få en oversikt over hvordan vil skal fordele permisjonen da vi snart er nødt til å søke. Lurer på om noen av dere har erfaring med at far deler opp sin del av permisjonen, og om man kan gjøre det akkurat som man vil så lenge det er innen barnet fyller 3 år?

I vårt tilfelle har samboeren hver 5.uke fri med den skiftplanen de bruker. Er det da lov å "spare" permisjonen den uka, for å så forlenge permisjonen? Hvis noen skjønner hva jeg mener..

Jeg er ikke sååå veldig god på reglene, men vet at dere må søke om fars kvote senest 6 uker før fellesperioden er over (hvis han bare skal ha sine 10 uker). Far kan ikke søke før barnet er født (dere må sende hver deres søknad om begge har krav på foreldrepenger). Mener far kan dele opp, men hvordan det fungerer med en fri periode osv vet jeg ikke helt... står noe om fleksibelt uttak på nav sine sider. Håper det hjalp litt ;)
 
Ja dere kan dele opp som dere selv vil [emoji5] kjenner en som bare skal ha perm 2 dager i uka for å smoothe overgangen til barnehage når den tid kommer. Sjekk ut gradert uttak på nav sine hjemmesider [emoji5]
 
Hei! Vi har nå satt oss litt ned for å få en oversikt over hvordan vil skal fordele permisjonen da vi snart er nødt til å søke. Lurer på om noen av dere har erfaring med at far deler opp sin del av permisjonen, og om man kan gjøre det akkurat som man vil så lenge det er innen barnet fyller 3 år?



I vårt tilfelle har samboeren hver 5.uke fri med den skiftplanen de bruker. Er det da lov å "spare" permisjonen den uka, for å så forlenge permisjonen? Hvis noen skjønner hva jeg mener..

Det kan dere gjøre, dette blir gjort ofte av nordsjøarbeidere b.l.a. Som jobber turnusen sin og tar ut permisjon i friperioder....meget lukrativt, så lenge det varer :happy:
 
Takk for svar! Da blir det 3 uker "lengre permisjon" på pappan Noen som har greie på avvikling av ferie inne i permisjonen? Må ferien avvikles i et? Eller kan jeg ta en uke her og uke der innimellom permisjonen? ☺ Har bare 20 % fast noe som vil si annenhver helg, så blir dumt for meg å bruke opp 4 uker ferie på to helger hvis dere skjønner..
 
Takk for svar! Da blir det 3 uker "lengre permisjon" på pappan Noen som har greie på avvikling av ferie inne i permisjonen? Må ferien avvikles i et? Eller kan jeg ta en uke her og uke der innimellom permisjonen? ☺ Har bare 20 % fast noe som vil si annenhver helg, så blir dumt for meg å bruke opp 4 uker ferie på to helger hvis dere skjønner..
Nav lar deg dele opp ferien, men de skal også godkjennes av arbeidsgiver.
 
Forrige gang tok far permisjon i friperiodene sine, og det kommer han til å gjøre nå og (jobber 4/4)
 
Forrige gang tok far permisjon i friperiodene sine, og det kommer han til å gjøre nå og (jobber 4/4)

Skjønner det lønner seg når man jobber 4/4!

Nav lar deg dele opp ferien, men de skal også godkjennes av arbeidsgiver.

Så det er arbeidsgiver som bestemmer om det blir godkjent? Hmm jeg får ringe kontoret å spørre :)
 
Ja, det er lov å ta permisjonen i friperioden:) her jobber han 2-4, så blir vell 2,5 friperiode med permisjon :)
 
Om jeg forstår rett så ønsker du å ta ut perm i fire uker, en ukes opphold før nye fire uker med perm? Jeg er litt usikker på om dette går, da denne uken ofte er opparbeidet avspasering pga turnusen han jobber. På min jobb blir ikke dette godkjent[emoji849] men best å forhøre seg på jobb [emoji4]
 
Back
Topp