Oppdateringstråd fødsler

Så kjipt!! Håper det starter av seg selv, men uansett bare 4 dager igjen [emoji28] Prøv å holde ut [emoji4]
Ja, i morgen går jo fort med tanke på overtakelse av ny leilighet, det blir moro! Så skal vi jo inn tidlig på torsdagen så prøver å tenke positivt. Men kjenner litt på nederlaget at ikke kroppen klarer å sette i gang på egenhånd.. I tillegg kan jo forløpet vare i dagesvis etter igangsettelsen [emoji13]
 
De som er igjen er sikkert sure fordi de ikke er på ferie selv [emoji6] På Bærum fortalte jordmora atbdet har vært en veldig hektisk sommer, og at hun snart skulle ha ferie og gledet seg veldig til det [emoji6] hun var hyggelig allikevel altså, men fikk inntrykk av at hun var ferieklar ja!
Ja, når jeg var der på siste kontroll for to uker siden var det og denne jordmoren på jobb, jeg hadde ikke henne da, men husker henne fra ctg rommet, hun har en veldig gjenkjennelig stemme. Lov å håpe det er tid for feriebytte på mandag og det bare er hyggelige godt avslappede jordmødre på jobb neste uke?[emoji23] jeg håpte jo egentlig at det var denne jordmoren som skulle strippe da, tenkte for meg selv når jeg satt med ctg at da blir det vel en skikkelig runde med god virkning[emoji13]
 
Gratulerer så mye! Høres ut som en fin men intens fødsel! Håper dere koser dere hjemme og at alt er bra med dere [emoji4]

Ja det er veldig intenst når det går så fort. Forrige fødsel gikk også så fort, så har ikke noe å sammenligne med, men tror jeg foretrekker å få det fort unnagjort å være ferdig med de smertene..
 
Ja, når jeg var der på siste kontroll for to uker siden var det og denne jordmoren på jobb, jeg hadde ikke henne da, men husker henne fra ctg rommet, hun har en veldig gjenkjennelig stemme. Lov å håpe det er tid for feriebytte på mandag og det bare er hyggelige godt avslappede jordmødre på jobb neste uke?[emoji23] jeg håpte jo egentlig at det var denne jordmoren som skulle strippe da, tenkte for meg selv når jeg satt med ctg at da blir det vel en skikkelig runde med god virkning[emoji13]

Jeg er imponert over hvor bra du tar all ting til tross for så mange dager over!!
Ikke føl noe nederlag, det kan også godt hende kroppen starter selv før torsdag - og gjør den ikke det så hadde den sikkert gjort det på fredag :) Ingen er gode på alt, og vi overtidige slipper i alle fall premature babyer :)
 
Jeg er imponert over hvor bra du tar all ting til tross for så mange dager over!!
Ikke føl noe nederlag, det kan også godt hende kroppen starter selv før torsdag - og gjør den ikke det så hadde den sikkert gjort det på fredag :) Ingen er gode på alt, og vi overtidige slipper i alle fall premature babyer :)
Tusen takk for gode ord! Jeg skal innrømme at det har vært både tårer og sinne i dag, men er jo ikke noe man får gjort med det så prøver å være positiv. Men jeg nyter litt å se at sambo begynner å bli utålmodig, han som er utrolig tålmodig av seg. Han presterte å si senest for 2-3 uker siden at det enda var lenge til babyen kom liksom haha. Ser ut som mini er like bedagelig som sin pappa[emoji6]
 
Nå er det ei uke siden fødsel her!
Fødselen startet med vannavgang lørdag morgen 7/7. Ringte føden og de sa det kunne være økt utflod og ikke vannavgang. Jeg sa at det var helt blankt og helt flytende, men de trodde fortsatt det kunne være utflod. Fikk likevel komme inn på sjekk. Ctg var fin, og når jordmor sjekket bindet mitt sa hun at det var ingen tvil om at dette var fostervann. Da ble jeg glad ettersom jeg hadde begynt å tvile på meg selv. Fikk time til ny sjekk ett døgn etterpå. Kl 01.00 begynte riene, etter en halvtime ringte jeg føden, jeg kunne komme inn hvis jeg ville, måtte avgjør det selv.. Sa til mannen at vi kunne avvente litt, men da tok riene seg kraftig opp og kom med 2 min mellomrom. Vi ble lagt inn på føden kl 02.30 og 04.36 ble lillegutt født. Så 3,5 t fra første rie, og 2 t i aktiv fødsel.
Gratulerer så mye! Effektiv fødsel må jeg si :D hvordan har dere det nå?:happy:
 
Ferdig på overtidskontroll endelig! Ikke en bra kontroll! [emoji31] obs langt innlegg!
Hadde time klokken 10. Satt på venterommet til klokken 11, da ringte sambo fra jobb å spurte hvordan det hadde gått. Ventetiden hadde vært grusom, det var SÅ varmt og jeg trodde jeg skulle krepere, samt begynte å føle meg ganske glemt så når jeg måtte fortelle han at jeg ikke var kommet inn enda begynte jeg å grine[emoji85].. ventet litt til, gikk så på do, satt meg å ventet i gangen på avdelingen, og hørte til slutt noen inne på pauserommet så jeg gikk dit å spurte om det var travelt i dag siden jeg fortsatt ikke var blitt kalt inn 1 1/2 time etter oppmøte.. viste seg å være den sure jordmora jeg snakket med på tlf på torsdag som var på jobb, uææ.. Nei når det var helg så hentet de ikke pasienter på venterommet sa hun.. det går vel ann å ta en titt på venterommet når pasienten din ikke dukker opp?? [emoji15] jeg ble endelig satt med ctg en liten stund før jeg ble satt til å vente på legen. Ble konstatert lite fostervann på ultralyden legen tok. Hun strippet meg, noe jeg tviler på har hatt effekt, da hun bare rotet litt rundt uten å vite helt hva hun gjor virket det som, kjenner absolutt ingenting! Sist når jordmor gjor det kjente jeg det røsket godt i hele området[emoji23] og det murret i mange mange timer etterpå. I tillegg sa hun at det virket ganske umodent, i motsetning til jordmor som sa jeg var ganske moden for 2 uker siden.. hun ringte overlegen for å finne ut om jeg skulle settes i gang pga lite fostervann men pga alt annet så fint ut ble det bestemt at det ikke var nødvendig og jeg har fått beskjed om å møte på sykehuset på torsdag klokken 9 for i igangsetting.
Leit å høre at du hadde en slik opplevelse. Sier som hun over her..får du den samme jordmora under fødsel, be om å få noen andre! Du får aldri den fødselsopplevelsen igjen, dumt om denne jordmora skal ødelegge det :)
 
Gratulerer så mye! Effektiv fødsel må jeg si :D hvordan har dere det nå?:happy:

Takk! Hehe ja det sa jordmor også :p
Jeg trengte ingen sting etter fødsel så min form er ganske bra, øm i magen og etterrier plager meg litt, men Ibux hjelper.
Ellers har lillebror det bra men vi strever litt med ammingen :/
 
Takk! Hehe ja det sa jordmor også :p
Jeg trengte ingen sting etter fødsel så min form er ganske bra, øm i magen og etterrier plager meg litt, men Ibux hjelper.
Ellers har lillebror det bra men vi strever litt med ammingen :/
Åh? Har du tatt kontakt med noen for å få hjelp?
 
Åh? Har du tatt kontakt med noen for å få hjelp?

Ja, vi fikk masse hjelp på sykehuset (men de fikk han heller ikke til å ta brystet, så de ga han nan) så etter vi reiste hjem har jordmor vært her 1,5 timer å prøvd å hjelpe meg, og helsesøster har vært her på det vanlige besøket og prøvde å hjelpe hun også. Også skal vi på helsestasjonen i morgen for oppfølging av vekt og amming.. så får vi se da...
 
Ja, vi fikk masse hjelp på sykehuset (men de fikk han heller ikke til å ta brystet, så de ga han nan) så etter vi reiste hjem har jordmor vært her 1,5 timer å prøvd å hjelpe meg, og helsesøster har vært her på det vanlige besøket og prøvde å hjelpe hun også. Også skal vi på helsestasjonen i morgen for oppfølging av vekt og amming.. så får vi se da...
Har dere noe ammepoliklinikk på ditt nærsykehus da? Der er de virkelig spesialisert. Og ammehjelpen er kanskje verdt å sjekke ut, de har både hjemmeside og facebookside med masse info. Der kan du også få kontakt med en ammehjelper (e-post, telefonsamtale og noen tar hjemmebesøk). De er virkelig dyktig med stor D :)
 
Har dere noe ammepoliklinikk på ditt nærsykehus da? Der er de virkelig spesialisert. Og ammehjelpen er kanskje verdt å sjekke ut, de har både hjemmeside og facebookside med masse info. Der kan du også få kontakt med en ammehjelper (e-post, telefonsamtale og noen tar hjemmebesøk). De er virkelig dyktig med stor D :)

Ja de har ammepoliklinikk, så skal forhøre meg angående det i morgen.
Så bra at du har god erfaring med ammehjelpen, har vurdert å sende de en Mail, så det tror jeg absolutt jeg skal gjøre! :D
 
Nå er det ei uke siden fødsel her!
Fødselen startet med vannavgang lørdag morgen 7/7. Ringte føden og de sa det kunne være økt utflod og ikke vannavgang. Jeg sa at det var helt blankt og helt flytende, men de trodde fortsatt det kunne være utflod. Fikk likevel komme inn på sjekk. Ctg var fin, og når jordmor sjekket bindet mitt sa hun at det var ingen tvil om at dette var fostervann. Da ble jeg glad ettersom jeg hadde begynt å tvile på meg selv. Fikk time til ny sjekk ett døgn etterpå. Kl 01.00 begynte riene, etter en halvtime ringte jeg føden, jeg kunne komme inn hvis jeg ville, måtte avgjør det selv.. Sa til mannen at vi kunne avvente litt, men da tok riene seg kraftig opp og kom med 2 min mellomrom. Vi ble lagt inn på føden kl 02.30 og 04.36 ble lillegutt født. Så 3,5 t fra første rie, og 2 t i aktiv fødsel.
Gratulerer :)
 
Back
Topp