Oppdateringstråd fødsler

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Tenkte vi kunne ha en tråd der de som ikke vil lage egen tråd kan legge inn litt info om fødsel. Enten før/underveis eller etterpå. Jeg syns det er så koselig og spennende å følge med på alt som skjer om dagen :)

Her kan man også gratulere, spørre, skravle m.m. Ingen regler, bare være greie da selvfølgelig [emoji6]
 
Tenkte vi kunne ha en tråd der de som ikke vil lage egen tråd kan legge inn litt info om fødsel. Enten før/underveis eller etterpå. Jeg syns det er så koselig og spennende å følge med på alt som skjer om dagen :)

Her kan man også gratulere, spørre, skravle m.m. Ingen regler, bare være greie da selvfølgelig [emoji6]
Lurt. Har tenkt på det selv :D lett å følge med for oss andre som sitter spent å følger med på de som oppdaterer underveis :D
 
2 dager til termin og håper ting skjer snart... gruer meg til overtid...
 
Menstermin i dag og OUL termin i morgen. Føles ikke som det blir noe fødsel med det første, men håper på å bli overasket:p
 
Menstermin på fredag og oul termin på søndag, tørket meg iste, masse rosa slim, tørket meg en gang til og ut kom en stor rosa slimklump! Deler av slimproppen kanskje?! Begynt å murre litt i mage og rygg nå[emoji33]
 
Menstermin på fredag og oul termin på søndag, tørket meg iste, masse rosa slim, tørket meg en gang til og ut kom en stor rosa slimklump! Deler av slimproppen kanskje?! Begynt å murre litt i mage og rygg nå[emoji33]
Åj, høres jo veldig ut som slimproppen ja. Krysser fingrene for at det er noe på gang :D
 
6 dager til termin.
Fire døgn med mye kynnere/modningsrier og veldig lite søvn. Men ingen tegn til fødsel.
 
Startet dagen med vannavgang kl 09.00. Våknet 8 av at jeg var tung i hode og tørst. Satt meg i senga og leste på fødehistorier og om fødsel. Merket at noe rant,trodde det var litt mye utflod,men føltes ut som mer. Reiste meg opp og da kom en dam i senga. Mannen min så rart på meg og spurte om jeg hadde tissa på meg. Haha! Stabbet meg inn på do,vannet silte mer. Tok på nattbind,men det klarte ikke holde på det,så måtte ta ei bleie og legge i trusa. spiste frokost og ringte føden. Fikk time 13.00 for kontroll. Der tok de tempen min (under armen), målte pulsen til babyen i 20 min, samtidig som jeg fikk en knapp jeg skulle trykke på når jeg kjente bevegelser og de skulle egentlig ta en prøve for å se om det var fostervann ved å legge en liten kopp i skjeden og ta stripsprøve av den, men da jeg dro ned trusa,bare rant det,så jordmor var ikke i tvil.hehe. Fått time kl 10.30 i morgen for å vurdere om og eventuelt når jeg skal settes i gang om kroppen ikke har kommet i gang selv, men nå murrer det sterkere og sterkere så tror de første riene er i gang. Kjennes ut som sterke mens smerter. Både mamma og mormor sine første fødsler startet med vannavgang før termin dato. Jeg er 38+5 og førstegangs, så utrolig vittig! Spennende døgn i vente❤️
 
Startet dagen med vannavgang kl 09.00. Våknet 8 av at jeg var tung i hode og tørst. Satt meg i senga og leste på fødehistorier og om fødsel. Merket at noe rant,trodde det var litt mye utflod,men føltes ut som mer. Reiste meg opp og da kom en dam i senga. Mannen min så rart på meg og spurte om jeg hadde tissa på meg. Haha! Stabbet meg inn på do,vannet silte mer. Tok på nattbind,men det klarte ikke holde på det,så måtte ta ei bleie og legge i trusa. spiste frokost og ringte føden. Fikk time 13.00 for kontroll. Der tok de tempen min (under armen), målte pulsen til babyen i 20 min, samtidig som jeg fikk en knapp jeg skulle trykke på når jeg kjente bevegelser og de skulle egentlig ta en prøve for å se om det var fostervann ved å legge en liten kopp i skjeden og ta stripsprøve av den, men da jeg dro ned trusa,bare rant det,så jordmor var ikke i tvil.hehe. Fått time kl 10.30 i morgen for å vurdere om og eventuelt når jeg skal settes i gang om kroppen ikke har kommet i gang selv, men nå murrer det sterkere og sterkere så tror de første riene er i gang. Kjennes ut som sterke mens smerter. Både mamma og mormor sine første fødsler startet med vannavgang før termin dato. Jeg er 38+5 og førstegangs, så utrolig vittig! Spennende døgn i vente❤️

Så spennende! Lykke til ♡
 
5 dager på overtid i dag. Er innlagt på føden for væskebehandling, men ser ikke ut til at det blir fødsel med det første :sorry:
4 dager på overtid i dag.. Masse smerter, men ingen tegn til baby.
Håper det kommer en baby denne uka
4 dager på overtid, men ingen tegn til baby. Hatt masse smerter i en uke nå, så ganske utslitt
Slitsomt å måtte gå overtid, spesielt i denne varmen (for de som bor der det er varmt). Håper virkelig dere snart kommer i gang. Er dere alle førstegangsfødende? Hvis ikke, gikk dere over sist og?
 
Menstermin på fredag og oul termin på søndag, tørket meg iste, masse rosa slim, tørket meg en gang til og ut kom en stor rosa slimklump! Deler av slimproppen kanskje?! Begynt å murre litt i mage og rygg nå[emoji33]
Spennende! Jeg gikk i fødsel 1,5 døgn etter rosa slimpropp gikk [emoji4]
 
Startet dagen med vannavgang kl 09.00. Våknet 8 av at jeg var tung i hode og tørst. Satt meg i senga og leste på fødehistorier og om fødsel. Merket at noe rant,trodde det var litt mye utflod,men føltes ut som mer. Reiste meg opp og da kom en dam i senga. Mannen min så rart på meg og spurte om jeg hadde tissa på meg. Haha! Stabbet meg inn på do,vannet silte mer. Tok på nattbind,men det klarte ikke holde på det,så måtte ta ei bleie og legge i trusa. spiste frokost og ringte føden. Fikk time 13.00 for kontroll. Der tok de tempen min (under armen), målte pulsen til babyen i 20 min, samtidig som jeg fikk en knapp jeg skulle trykke på når jeg kjente bevegelser og de skulle egentlig ta en prøve for å se om det var fostervann ved å legge en liten kopp i skjeden og ta stripsprøve av den, men da jeg dro ned trusa,bare rant det,så jordmor var ikke i tvil.hehe. Fått time kl 10.30 i morgen for å vurdere om og eventuelt når jeg skal settes i gang om kroppen ikke har kommet i gang selv, men nå murrer det sterkere og sterkere så tror de første riene er i gang. Kjennes ut som sterke mens smerter. Både mamma og mormor sine første fødsler startet med vannavgang før termin dato. Jeg er 38+5 og førstegangs, så utrolig vittig! Spennende døgn i vente[emoji173]️
Så spennende! Tipper du får rier snart og er i full gang, lykke til! :)
 
Back
Topp