Operasjon ØNH

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Å operere bort mandler og polypper er jo ikke uvanlig hos barn. Men er det noen som har operert nese?
 
Hvordan tenker du?

Altså store mandler og polypper fjernes i hals pga mye forkjølelse og halsbetennelse. Tenker det samme i nese. Trange neseganger, polypper og nesemuslinger osv som gir tett nese (snørr), snorking og dårlig oksygenopptak.
 
Hadde håpet på det ja. Men ser ikke ut til at det er så vanlig
 
Jeg har ikke erfaring, men er legestudent og da vi hadde ØNH-undervisning lærte vi at nesepolypper er yderst sjeldent hos barn. Men hvis barna dine har plager så er det jo lurt å ta en tur til fastlegen deres :) Hvilke symptomer har barna dine, om jeg kan spørre? (Er hjemme i mammaperm fra nest siste år på studiet, men repeterer gjerne litt fagstoff der jeg kan ;-) )
 
Jeg har ikke erfaring, men er legestudent og da vi hadde ØNH-undervisning lærte vi at nesepolypper er yderst sjeldent hos barn. Men hvis barna dine har plager så er det jo lurt å ta en tur til fastlegen deres :) Hvilke symptomer har barna dine, om jeg kan spørre? (Er hjemme i mammaperm fra nest siste år på studiet, men repeterer gjerne litt fagstoff der jeg kan ;-) )

Åh så flott:)

9åringen er trang i halsen, det har vært mest plagsomt når han var liten. Men i eldre alder er han veldig ofte snørrete og tett i nesa. Puster mest med munnen. Snorker masse. Ikke særlig forkjølet ellers. Ingen sammenheng med pollensesong, men har jo tenkt det kan være andre ting han reagerer på. Men det er ikke konstant, så da kan det vel ikke være det. Han tåler dårlig melk vet vi, men aldri fått det påvist da han var liten. Var til legen i forrige uke og tok blodprøver for allergi, både til testing og noe gen greier ang allergi (siden pappaen har det). Var pappaen som var med han så er ikke sikker. Fikk resept på en nesespray med kortison, hun mente det var det vi kom til å få om vi dro til ØNH. Så da kunne vi like gjerne få det av henne og prøve det først. Men synes ikke noe om kortison og skulle gjerne fått sjekka om han har trangt "pipesystem".

Yngste var tett i nesa fra fødselen. Digre seige buser på barsel. Var vel et par uker hver sommer hun ikke har vært tett i nesa, ellers konstant tett og snørrete i 3 år. Nå er hun tre år og er litt bedre, Dvs bare tett og snørrete når hun er forkjølet. Hun har vært ekstremt mye syk, da tett og snørrete nese + feber. Og flere ganger oppkast antagelig pga slim og ikke omgangssyke. Kom alltid i forbindelse med forkjølelse. Kolikk og mulig noe matallergier, men alle prøver som ble tatt ved 6 mnd var negative. Skal til legen på torsdag.

Begge har hatt/har spisevegring.
 
Back
Topp