Om ønsker til sykehuset

Stinei

Betatt av forumet
Jeg ser i brosjyren til Kvinneklinikken at man må være forberedt på at det kan være legestudenter eller sykepleiestudenter el.l. tilstede ved fødselen. Må man godta det? Jeg ønsker at det skal være færrest mulig tilstede når jeg skal føde, da jeg fødte forrige gang (på Levanger) så fortalte jeg også det, og pappaen og jeg fikk være mest mulig alene under fødselsforløpet og det var jordmor og slik inne bare når de måtte, og det var jo så rolig og avslappende og fint!
Nå ble jeg litt skeptisk av det som sto, for hvis det skal være med studenter som skal observere og slikt, så tror jeg at det vil stresse meg mye! Jeg skjønner jo at de må ha praksis for å kunne bli ferdig utdannet, men jeg har lyst til å være så egoistisk at jeg vil si at jeg ikke ønsker at de skal få praksis under min fødsel! Det er jo en temmelig intim situasjon, og jeg har ikke lyst til å ha flere tilstede enn det som absolutt må!

Synes dere jeg er urimelig?? Burde jeg si ifra om dette, eller vil det være teit? Og aller viktigst, har jeg lov til å nekte studenter adgang til min fødsel??
 
Ja, jeg syns det jeg også, men vet litt lite om hva jeg har rett til.
 
Er jo din fødsel,og du bestemmer!!!
Ved min første fødsel,fikk vi forespørsel om å ha med en student- da syntes vi det var ok.
Men kunne ikke tenke meg det igjen,mye bedre med minst mulig mennesker under fødsel prossesen...Da er det ikke så mye å konsentrere seg om.
Så si ifra hva du mener du![;)]
 
det har jeg også lurt på, godt å få svar, for jeg vil ikke ha noen student der inne når jeg skal føde...
 
jordmor skal spørre deg om det er greit at det er med studenter, for sånn er det når man er til legen også. de skal bestandig spørre først.
 
Før min fødsel fikk jeg en liste hos jordmoren, der jeg kunne skrive ned mine ønsker for fødselen. Tror nok at dersom du absolutt ikke vil ha studenter der, så tar de hensyn til det. Det er jo DIN fødsel, det er DU som skal ha det best mulig!!
 
Hos meg var det jordmorstudenten som gjorde det meste. Jeg hadde til tider så mange på rommet, så kom det en til var det greit. Hadde ikke problemer med å ha så mange folk rundt meg, men synes man skal si fra viss det ikke er greit. Fikk beskjed noen dager før fødselen av ei jordmor at husk det er du som bestemmer! [;)]
 
Hei Stinei!

Jeg fødde på St.olav i sommer og der fikk jeg spm om bl.a en student kunne få kjenne på åpning osv..men da sa jeg nei og det var helt iorden!
Samtidig hadde jeg skrevet på papirene som leveres på ul-lyd om ønsker for fødselen at jeg ikke ville ha studenter til stede!

Så det er bare å si nei!
 
Back
Topp