Oktober 2016

Status
Stengt for ytterligere svar.

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Tråden for oss som skal gjennom et forsøk i oktober.

Selv hadde jeg et forsøk avbrutt på grunn av ferie, et forsøk uttsatt etter eget ønske. Tok kontakt med klinikken og er foreløpig satt opp til uttak i uke 42. Alt er avhengig av når mensen min kommer. Venter på å ringe inn mens i månedsskifte august-september.
 
Last edited:
Tester etter EL for å finne ut når mensen kommer. Virker som at streken begynner å bli mer tydelig, men langt ifra positiv. Skal fortsette å teste. Vi får ikke prøvd selv da mannen er bortreist denne uka, men det er jo uansett liten sjanse.
Er nå på cd 10.
 
Jeg er satt opp på uttak i uke 42 jeg også:)
 
Vi er satt opp på utakk i uke 40. Hvis resultater fra klinikken i Hellas er at vi må gå på antibiotika så kommer vi til å utsette forsøket iallfall en måned.
 
Vi er satt opp på utakk i uke 40. Hvis resultater fra klinikken i Hellas er at vi må gå på antibiotika så kommer vi til å utsette forsøket iallfall en måned.
Er antibiotikakur relatert til IVF?
 
Er antibiotikakur relatert til IVF?
Nja. Vi har valgt å sende prøve av mensblod til en klinikk i Hellas for å teste om vi han noen bakterier som hindrer at eggene inne vil feste seg. Vi har begge hatt mykoplasma for mange år siden. Og jeg leste på hjemme siden til klinikken at det kan ligge i reproduksjonsorganet i mange år etterpå og skape et dårlig miljø. Dette er prøver de ikke tar i Norge. Så vi gjør det på egenhånd.
 
Nja. Vi har valgt å sende prøve av mensblod til en klinikk i Hellas for å teste om vi han noen bakterier som hindrer at eggene inne vil feste seg. Vi har begge hatt mykoplasma for mange år siden. Og jeg leste på hjemme siden til klinikken at det kan ligge i reproduksjonsorganet i mange år etterpå og skape et dårlig miljø. Dette er prøver de ikke tar i Norge. Så vi gjør det på egenhånd.
Hvilken klinikk er dette? Har du link? Må du dra ned til Hellas og levere prøve, eller er dette noe du kan sende med post? Og hva er ca pris?
 
Hvilken klinikk er dette? Har du link? Må du dra ned til Hellas og levere prøve, eller er dette noe du kan sende med post? Og hva er ca pris?

Du sender inn prøve. Se her for framgangsmåte og pris:

http://www.ivfserum.com/infection-screening/]http://www.ivfserum.com/infection-screening/

Du kan også se egen tråd om dette her på assistert:

http://forum.babyverden.no/index.php?threads/Er-det-noen-som-har-sendt-prøve-til-Aten?.1839339/

Prisen har akkurat gått litt opp, koster rundt 3000 nå for å få testet alt.
 
Last edited:
Ser ut til at jeg må flytte inn her.. Tr er forsinket etter sa'en, så regner med uttak i oktober :)
 
Hei, håper på å havne senest i denne mnd. Skal til forsamtale i Porsgrunn 24.august, og mensen omkring månedsskiftet. Hvis jeg ikke trenger å vene er forhåpentligvis oktober min måned :)
 
Hei, håper på å havne senest i denne mnd. Skal til forsamtale i Porsgrunn 24.august, og mensen omkring månedsskiftet. Hvis jeg ikke trenger å vene er forhåpentligvis oktober min måned :)
 
Da var tr kommet, så skal maile Porsgrunn i løpet av helga :D blir nok uttak/innsett i uke 40 om jeg har regnet riktig :)
 
Hei jenter. Da tror jeg kanskje jeg hører til oktober-gruppa.
Hadde en kjemisk etter fryseforsøk på Riksen nå i august. Neste forsøk er holdt av i uke 1 neste år og vi bestemte oss dermed for å kontakte Fertilitetsenteret og ta ett privat forsøk i mellomtida.
Venter neste mens i starten av september og dersom vi skal ha langt regime (som før) så blir det uttak/innsett i slutten av oktober. Håper så inderlig at FS kan hjelpe oss slik at disse små eggene klarer å holde seg fast til termin.
 
Hei, håper på å havne senest i denne mnd. Skal til forsamtale i Porsgrunn 24.august, og mensen omkring månedsskiftet. Hvis jeg ikke trenger å vene er forhåpentligvis oktober min måned :)
Hei!! Hvor lang tid tok det fra dere ble henvist til dere skal inn på forsamtale?:)
 
Hei til dere oktober jenter, da kommer jeg også inn her. Vi skulle egentlig ha forsøk i september men ombestemte oss og går for oktober istedet. Skal ha kort regime og forventet sprøytestart er uke 39 :)
 
Hei!! Hvor lang tid tok det fra dere ble henvist til dere skal inn på forsamtale?:)
Sniker litt her jeg, men for meg tok det 1 uke! Ringte og satte meg på ringeliste et par dager etter søknaden var sendt og da ringte de meg et par dager etter det igjen med ledig time påfølgende dag:) dette var i juni å år
 
Fikk svar på mailen fra Porsgrunn i går, starter på synarela 8. September :) heldigvis ikke altfor lenge til.. :)
 
Hei!! Hvor lang tid tok det fra dere ble henvist til dere skal inn på forsamtale?:)
Sniker litt jeg å. Vi hadde tatt alle prøver under utredning og startet rett opp uten noen samtale (måtte bare vente på den første TR). Vi hadde bare telefonkontakt ang medisinering og oppstartdato :)
 
Sniker litt jeg å. Vi hadde tatt alle prøver under utredning og startet rett opp uten noen samtale (måtte bare vente på den første TR). Vi hadde bare telefonkontakt ang medisinering og oppstartdato :)
Oi så bra!!!

Vi har også tatt ALT av prøver og undersøkelser. Venter på celleprøven min så skal han sende henvisning til Porsgrunn:) veldig spent! Men hva var situasjonen deres?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp