Ny start

Hvor lenge må du egentlig gå å vente før de gjør noe med det? Det bør nå være grenser for hvor lang tid det kan gå før du får bli ferdig med dette og kan få prøve på ny spire?
 
Jeg trodde jeg hadde gått lenge nok allerede. At hvis de fortsatt fant noe på onsdag, kunne jeg være sikker på at de skulle ordne opp i det så jeg kunne se fremover fra den dagen. Derfor jeg ble så sinnsykt skuffa og lei meg. Jeg spurte om jeg ikke skulle inn på kontroll igjen, men det skulle jeg visst ikke. Fikk dratt ut et svar av henne om at hvis jeg fortsatt blødde om en uke eller to, fikk jeg ta kontakt. Hun er bare så himla sikker på at det skal komme ut av seg selv, men det vet hun jo ikke for sikkert :S

Tok HCG-blodprøve da (til 450 kr, note to self: husk at du er på privat klinikk og be om å få tatt andre prøver hos fastlegen din :p), så får vi se hva den sier.
 
Krysser fingrene for deg. Man skal ikke måtte gå sånn i uvisshet...
 
Takk for det :) Skal snakke litt med henne på mandag og høre om veien videre. Hele meningen med å ta UL var jo å slippe og gå og lure, men nå et vi jo likevel der.
 
Jeg tenker å fortsette og teste litt nå og da etter EL. Jeg tror at HCG er veldig lavt (pga nesten negative g-tester), og da tror jeg kanskje man kan få EL selvom kanskje ikke alt er ute? Hvis jeg fortsatt har farget utflod og jeg finner ut at jeg har EL, kommer vi selvfølgelig ikke til å prøve, men kan være greit å vite evt til neste syklus :) Fortsatt ser det ut som EL er laaaaaangt unna :p Graviditetstestene er nederst.

Ellers skulle jeg ringe og høre hva svaret på HCG-blodprøven min var i dag, men selvfølgelig ringte jeg først i lunsjen dems, og så var de plutselig stengt lenge før de skal. Supert. Men nå er jeg jo ikke like spent som i uke 5, så går helt fint å vente til mandag ;)
 

Vedlegg

  • 1391194644815.jpg
    1391194644815.jpg
    26,6 KB · Visninger: 107
Hei
Jeg og samboeren min mistet også denne uka. En liten stjerne som ikke skulle få se dagens lys. Kondolerer masse. Håper det går fort å bli ferdig med det som var.
<3
 
Hei
Jeg og samboeren min mistet også denne uka. En liten stjerne som ikke skulle få se dagens lys. Kondolerer masse. Håper det går fort å bli ferdig med det som var.
<3
Takk for det, og i like måte. Det er en forferdelig trist situasjon å være oppi, men man kan ikke annet enn å ta tiden til hjelp. Stor klem din vei! <3
 
Hurra, første dag uten farget utflod! Lurer på hva vi skal finne på i kveld... ;)
 
Godt å være ferdig med blødningene. Slipper liksom å daglig bli minnet på at vi har mistet. Nå gjelder det bare å finne tilbake til godfølelsen og spenningen det tross alt er med å prøve. Må prøve og ikke stadig tenke på hva som kunne ha vært og hvor langt jeg ville vært på vei osv.

Tok en ny g-test i dag. Den var helt negativ innenfor tidsfristen, men kunne såvidt skimte en slags strek da den hadde tørket. Men bare såvidt. Spent på svaret på HCG-prøven som jeg får i morgen.

Jeg er veldig usikker på hva vi skal gjøre hvis jeg får EL før neste mens og gyn fortsatt ikke lar meg få ny UL for å sjekke at alt er ute. Er redd det er risikabelt å bli gravid hvis det skulle vise seg å være noe igjen, men blødningene har jo stoppet, så det må jo være et godt tegn på at alt er ute. Jeg får snakke litt med gyn i morgen.

Legger ved dagens EL- og g-test.
 
Her kommer bildet ;)
 

Vedlegg

  • 1391376484741.jpg
    1391376484741.jpg
    21,3 KB · Visninger: 115
Wow, nå begynner vi å snakke! :O
 

Vedlegg

  • 1391420763700.jpg
    1391420763700.jpg
    22 KB · Visninger: 132
Positiv test i dag og aksjer lagt inn. Hjelp! Har egentlig ventet på at gyn skulle ringe meg opp for å høre om vi kunne prøve med en gang, men hun har fortsatt ikke ringt. Og jeg har lest så mye nå at jeg ikke kan skjønne at det skal være noen krise. Og vips så var i "halmen". Haha :p

Jeg ringte og fikk svar på HCG-prøven i går da, og den var på 7 (tatt sist onsdag). Så det er jo et veldig godt tegn :D

Da var vi jaggu offisielt i gang med prøvingen :O
 

Vedlegg

  • 1391547071972.jpg
    1391547071972.jpg
    20,5 KB · Visninger: 128
Dette er skummelt. Mye skumlere enn sist. Sist prøvde vi jo i tro om at det fint kunne ta minst 6 mnd før jeg ble gravid. Og så plutselig sitter den på pp2. Enten jeg vil det eller ikke, gir det meg visse forhåpninger for at det skal gå raskt denne gangen også. Og det vet jeg innerst inne at vi ikke har noen som helst garanti for. Jeg prøver og late som at det ikke gjør noe om det kommer til å ta tid, men det er klart det gjør det. Når man allerede har blitt vant med tanken om å være gravid, at det faktisk er en baby bare et lite stykke fram i tid, da er det vanskelig å ikke håpe at man blir det igjen raskt når det går galt.

Jeg har lyst til at det skal være som sist. At jeg bare sjekker EL et par ganger og tilfeldigvis treffer, vi har oss sånn cirka i passende tider, også får det gå som det går. Ta en g-test sånn ca på IKM. Ikke noe stress. Ingen forventninger. Nå VET jeg hva jeg går til, nå VET jeg hvilken fantastisk følelse det er å få den positive testen. Jeg har så vanvittig lyst til å få føle det der igjen!

Nå som jeg har fått skrevet det ned, må jeg fortsette og dytte disse tankene vekk. Jeg tror ingen vet hvor voldsomt jeg har lyst til å bli gravid igjen. Jeg prøver å gi inntrykk av at det ikke er så farlig.. Og det er jo helt feil.

Nei, tilbake til fakta. Negativ EL-test i dag, altså EL i dag sannsynligvis. Har lyst til å legge meg, men kan ikke legge meg før mannen. Jeg vil jo prøve og lure han med i kveld også. Jeg merker jeg hadde vært mer avslappa til dette hvis han hadde vært litt mer med på dette også. At han også var interessert i å vite når det "gjaldt" og at jeg kunne være trygg på at jeg ikke ville komme til å bli avvist. Men det vil han altså ikke. Han vil jo helst at vi bare skal ta det som det kommer. Pliktsex kommer aldri til å funke. Så da får jeg fortsette og lure meg til det. Det er helt fair, jeg skjønner det godt. Likevel litt frustrerende siden jeg sitter her med fasiten og vet at NUH gjelder det :p

Legger ved bilde av EL-test og g-test fra i dag. Tok en EL-test til i tillegg til den på bildet fordi jeg syntes den første var litt vanskelig å tyde, og nr 2 var klarere negativ. G-test helt klart negativ innen fristen, men kan såvidt skimte noe når den har tørket. Men den streken er veldig veldig lite synlig og ikke rosa. Godt tegn, godt tegn :)
 

Vedlegg

  • 1391636956056.jpg
    1391636956056.jpg
    24,3 KB · Visninger: 100
Forstår tankene dine veldig godt
! Og lurer; fikk du ham med deg? ;) Skal leve i spenning i to uker nå;) jeh står på sidelinjen og heier:p
 
Forstår tankene dine veldig godt
! Og lurer; fikk du ham med deg? ;) Skal leve i spenning i to uker nå;) jeh står på sidelinjen og heier:p
Oh yes, det gikk som smurt! Hehehe. Sextørken etter SAen gjør at det er ganske lett å få han med foreløpig i alle fall :p Så da får vi bare vente og se :) Hyggelig at du heier på oss :D
 
Svingte oss i halmen igjen i går, så dette gikk jo over all forventing :p Men fikk helt enormt vondt etter kosen i går. Vanvittig press i underlivet, og jeg bare lå og vred meg i smerte. Måtte ta smertestillende for å omsider få sove. I dag har det også vært vondt, men mest når jeg beveger meg. Har skjønt at det kan være vanlig, og det er visstnok også en muskel man bør være flink og tøye ut i tida mellom mens og EL for å slippe smerter. Det har jeg aldri hørt om, så det må sjekkes opp nøyere hvis dette har tenkt til å fortsette. Er i alle fall veldig glad for at det ikke er flere dager hvor det er noe "vits i" å ha sex i forhold til å bli gravid nå, for å ha noe som helst inni der nå, er det aller siste jeg ønsker. Haha! :p

Da er det bare å vente og prøve og late som at man ikke er i nærheten av å være gravid, så skuffelsen ikke blir altfor stor om to uker ;)

Gynekologen ringte meg forresten i dag. IDAG! Meninga var at hun skulle ringe på mandag, men jeg har ikke hørt noe selvom jeg også ringte og purra på tirsdag. Da er det nesten frekt å ringe fredag synes jeg. Jeg fikk ikke tatt den, men det samme kan det være. Nå har vi jo allerede hatt sex, som var bl.a. det jeg skulle spørre henne om, så nå får det bare briste eller bære. En ting er sikkert, jeg har tenkt til å se meg om etter en ny gyn når (hvisomdersomatte) jeg blir gravid! For et brødhue.. (ikke bare det med ringinga altså, det var bare dråpen..)
 
Kjenner meg så igjen i frustrasjonen over diverse helsepersonell! Har til slutt funnet ut at lege kan være lege, som regel er google og BV minst like bra :p

Godt å se at du har fått EL og, håper virkelig den sitter!
 
Kjenner meg så igjen i frustrasjonen over diverse helsepersonell! Har til slutt funnet ut at lege kan være lege, som regel er google og BV minst like bra :p

Godt å se at du har fått EL og, håper virkelig den sitter!
Ja, ikke sant?? Jeg skjønner de har mye å gjøre, men ærlig talt! Jeg jobber på dyreklinikk, og vi hadde virkelig fått høre det om det hadde vært vi som ikke hadde ringt opp samme dag som vi hadde lovet det! Hadde jeg ikke ringt og spurt etter HCG-svaret selv på mandag, hadde jeg jo fortsatt ikke visst det. Jeg skjønner ikke at de ikke tar det mer alvorlig.

Det verste var vel egentlig under spontanaborten. Mens det stod på som verst, ringte jeg legekontoret fordi jeg ante jo ikke hva jeg skulle gjøre. Skal jeg sitte på do? Skal jeg legge meg ned? Kan det hende jeg besvimer? Skal jeg bare la blodet renne? Skal jeg komme på sjekk? Skal jeg bruke bind? Skal jeg bruke tampong? Kommer jeg til å blø i mange timer? Altså, jeg ante jo ikke hva som var riktig! Heldigvis hadde jeg lest mye om dette tidligere i svangerskapet da jeg trodde jeg var nær ved å miste, men det er helt annerledes å sitte midt oppi det! Jeg fikk beskjed om at legen skulle ringe meg opp igjen snart. 2,5 time tok det før hun ringte!! Det er helt uholdbart altså! Så nei.. Takke seg til Google og BV!

...og jeg som lovte meg selv, etter advarsel fra gud og hvermann, at jeg ikke skulle gå på "disse sinnsyke gravidforumene". Synes ikke dere er så sinnsyke jeg <3
 
Dpo 5, og dagene sniiiiler seg avgårde. Jeg håpet jeg ikke skulle tenke så mye på det og at IKM plutselig skulle komme, men sånn ble det ikke. Tenker sikkert på det tusen ganger i løpet av dagen. Sukk! Prøver å dempe alt av forventninger selvom det av og til sniker seg inn et bilde i hodet med en positiv g-test. At dette skal være så altoppslukende!

Har hatt litt stikninger i underlivet i det siste, og brystvortene er ømme. Det er dog helt vanlige etter EL-symptomer for meg, så regner ikke med noe som helst foreløpig. Stikninger har jeg vel ikke pleid å ha før, men nå var jo EL ekstremt mye mer smertefull enn normalt også, så det er vel ikke så rart hvis det er litt mer "etterdønninger" av den enn det pleier.

Gynekologen har prøvd å ringe meg et par ganger i dag til ugunstige tider igjen. Vet ikke om jeg orker å ta tlf hvis det passer en gang. Tenk hvis hun synes det er helt hårreisende at vi allerede er i gang med prøvingen :S Vi får se. Kunne uansett sikkert vært greit å snakke med henne om opplegget ved en evt ny graviditet siden hun nevnte jeg ville få flere ultralyder i neste runde. Vi får se :)
 
Krysser fingrene for deg. Kanskje sitter den allerede nå? ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp