Ny i gamet , nub teorien ? Kan noen forklare meg hva det går ut på

Tvillingen88

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Har lest litt og sett bilder , kan noen forklare meg hva dette går ut på?
Er det noe «alle» jordmødre praktiserer for å se kjønn.
❤️
 
Det er vel egentlig bare å se hvor nub-en står i forhold til kroppen på babyen, helst rundt uke 12-14. Ikke alle JM vil gjette kjønn før de ser tydelige kjønnsorganer (altså rundt oul). :)
 
Har lest litt og sett bilder , kan noen forklare meg hva dette går ut på?
Er det noe «alle» jordmødre praktiserer for å se kjønn.
❤️

Om den peker oppover er det en gutt, en som står rett frem derimot, tyder på jente!
Er en selverklært ekspert på NUB :hello
 
Det er vel egentlig bare å se hvor nub-en står i forhold til kroppen på babyen, helst rundt uke 12-14. Ikke alle JM vil gjette kjønn før de ser tydelige kjønnsorganer (altså rundt oul). :)

Hva er nub? Haha
 
Kjønnet på jenter og gutter utvikler seg ganske likt opp til et visst punkt, nub teorien baserer seg på rettningen på nuben som utvikler seg til å enten bli en penishode eller klitoris. Da ser de på vinklingen av nuben i forhold til ryggraden på fosteret, peker den litt oppover (30 grader eller mer) så tyder det på gutt. Rundt kjønnet kan man også se en hvit linje, på jenter så forblir det bare en hvit linje, mens på gutter vil det komme en liten stabel med «masse» oppå som er penis og pung under utvikling.
 
Tusen takk for svar som er oppklarende , jeg skjønte ikke helt dette her så supert at dere kan bidra med svar :smiley-bounce012:Heartred
 
Back
Topp