Nu jäklar!

Greide å ikke gå på noen snopsmell denne helgen også. Men i dag måtte jeg innta årets første softis. :cool14
IMG_20210419_183631_edit_154499800838924.jpg

Gikk trilletrimtur både lørdag og søndag, innebærer blant annet en god og lang bakke der man virkelig får opp pulsen når man trår til. Kjøpte nye sko på fredag, og merker typisk nok at de gamle nok var mer utslitte i dempingen enn jeg trodde.

I dag har det blitt vesentlig mindre aktivitet, har vært usedvanlig trøtt. Men fikk en bitteliten tur i trimrommet primært for å gjøre magemuskeløvelser. Var for tett innpå kveldsstell til lille at det var rom for så mye mer, så da ble det fornuftige øvelser framfor noe mer kalorikrevende. Tok meg imidlertid tid til litt boksing og noe armstyrke, men bare drøye ti minutter til sammen.

Satser på høyere intensitet og ingen softis i morgen!
 
For en dag! Og ennå er klokka bare 17. :woot:
Screenshot_20210420_165906_com.fitbit.FitbitMobile_edit_179658161946022.jpg

Først gikk vi trilletur på et nytt sted. Relativt rolig tempo, ikke trimmetrilletur. Men terrenget var ganske utfordrende. :rolleyes:

Screenshot_20210420_170622_com.android.gallery3d_edit_180097182620955.jpg

Senere har jeg vært en tur i trimrommet. Fokuserte på å trene armene, med vekter, boksing og slynge. Deretter gjorde jeg bekkenbunnstrening, det er ikke med i de aktive minuttene da – for da ligger jeg jo bare på gulvet. :hilarious:

Og stil, det har vi! :smug:
IMG_20210420_161231_edit_178272268189984.jpg
 
Veiing: 86 kilo. 100 gram ned, haha. Teller ikke, for er jo godt innafor feilmarginen på vekta. Litt glad, for da var ikke forrige ukes 86,1 en gigantisk feil. Litt lettet, for tre kilo ned på én uke bør ikke bli normen. Litt skuffet, for synes jo jeg kunne ha fått litt bedre fortalt.

I dag har jeg ikke vært utenom døra, men har likevel påsatt meg 7000 skritt i skrivende stund.

I stedet for å trimme, har mannen utfordret meg med syyyykt god brownies. :woot:

Tok lekkert bilde av den, men får ikke lastet opp. Jaja. Begrenset meg i hvor mye jeg spiste da, men måtte jo smake på sukkerbomben.
 
Mindre tid på mobilen = mindre tid til å oppdatere her.

Gikk på en smell med den browniesen altså. Men ellers har det verken vært smeller eller særlig latskap. Før helgen husker jeg ikke lenger, men var i trimrommet både lørdag og søndag, og i dag har jeg gått tur på over en time.

Får dårlig betalt, kalorimessig, for trimseansene synes jeg, ikke minst sammenlignet med trilleturene (ifølge Fitbit-en). Men herlighet så deilig det er å bli litt svett!

Fokuserer på spesielt armstyrke når jeg er der, for der er det slapt. De har liksom ikke blitt helt trent opp igjen etter at jeg hadde frosne skuldre for noen år siden.
 
Dagens veiing: 85,4 kilo.

Ikke så mye ned de siste ukene, men jeg har holdt på den elleville trekilos-droppen + gått ned litt til tross for fx brownies og varierende aktivitet. Det var jo en periode jeg gikk skikkelig tur hver dag, men det har jeg måttet slutte med for å ikke få betente bein. Irriterende!

I går gikk vi en liten tur bare, men ikke med vogn – jeg bar lille i sjal. Veldig koselig, men ikke så effektivt da. :joyful: Fikk riktignok registrert en halvtime med aktivitet. Ellers bærer Fitbit-fasiten preg av at jeg sovnet tidlig og sov til over midnatt. Normalt ville jeg ha hoppa rundt for å få skritt og kalorier i mål. :hilarious:

Screenshot_20210428_100354_com.fitbit.FitbitMobile_edit_55870517912307.jpg

Her om dagen oppdager jeg forresten at magemusklene mine på venstre side er mye sterkere enn på høyre. :bored:
Har kommet til at det må være fordi jeg alltid bærer lille på venstre side. Prøver å bære ham mer på høyre nå, men føler ikke det funker like bra. Nå bæres han generelt ganske lite i armene, men det blir jo alltids litt i løpet av en dag. Får være bevisst på det og prøve å jevne det ut!
 
Last edited:
Har stoppa opp litt med både det ene og andre, så superfornøyd da jeg gikk på vekta i dag og oppdaget at jeg utrolig nok har gått litt ned (tross én sprengt pupp!). 84,9.

Diverse har gjort at det blir litt mindre tid i trimrommet, og jeg har innsett at å gå lange turer hver dag er gull for kaloriene men drepen for beina mine. Så da har jeg trappet ned og prøver at det er maks annen hver dag, men i det siste har ser nok vært enda litt sjeldnere (gidder ikke gå i øs pøs).

Prøvde å gjøre noen øvelser anbefalt med baby som vekt på stuegulvet her en dag – hadde støle lår i flere dager etterpå. Tydelig at lårmusklene har vært neglisjert! :hilarious:
 
Har stoppa opp litt med både det ene og andre, så superfornøyd da jeg gikk på vekta i dag og oppdaget at jeg utrolig nok har gått litt ned (tross én sprengt pupp!). 84,9.

Diverse har gjort at det blir litt mindre tid i trimrommet, og jeg har innsett at å gå lange turer hver dag er gull for kaloriene men drepen for beina mine. Så da har jeg trappet ned og prøver at det er maks annen hver dag, men i det siste har ser nok vært enda litt sjeldnere (gidder ikke gå i øs pøs).

Prøvde å gjøre noen øvelser anbefalt med baby som vekt på stuegulvet her en dag – hadde støle lår i flere dager etterpå. Tydelig at lårmusklene har vært neglisjert! :hilarious:
Husk at når du går så ser du antall kalorier med en gang, og når du trener styrke så bygger du muskelmassen som forbrenner mer energi over tid :)
 
Husk at når du går så ser du antall kalorier med en gang, og når du trener styrke så bygger du muskelmassen som forbrenner mer energi over tid :)
Det er sant!
Trenger absolutt å bygge muskelmassen, så ikke så stressa på det med kalorier – men har jo tenkt at «skulle gjerne ha hatt tid til å trene lenger». Så takk for å påpeke et godt poeng!
 
Kjempefint at du er flink og lytter til kroppen! Ikke noe poeng i å gå på seg masse vondter :happy:

Det vil alltid være ting som gjør at det i perioder er vanskelig å få til masse trening, men litt er alltid bedre enn ingenting! På 17. mai løp jeg en veldig kort tur og tenkte at jeg gjerne skulle løpt lenger, men jeg slo i alle fall alle de som ikke var i aktivitet! :smug:
Så for hver bittelille ting du gjør så slår du alle som ligger på sofaen uansett! ;)

Synes du er kjempeflink! :D
 
I dag: 84,2. :couchpotato:

Aktiviteten og forbrenningen varierer, men klarer å holde et relativt jevnt nivå samt holde meg unna snop. Gubben baker støtt, da, så det er egentlig min største utfordring. :facepalm::hilarious:

Med bedre vær blir det mer bæring, og det er litt trim i å bære rundt på en sju kilo tung bylt også. :Heartred
I dag tok jeg med meg lille i trimrommet. Å ligge på matta med lekene sine mens jeg syklet var bare sånn passe morsomt. Å være vekt foran speilet derimot – skikkelig stas!

Har ikke tatt nye mål, men midja virker å ha smalnet i hvert fall.

Yey.
 
Last edited:
Du er så flink :D
Kos deg med bæringen fremover ❤️
 
Altså, dette blir jeg litt stressa av.
De øvelsene jeg har gjort for dype magemuskler innebærer nettopp å trekke inn. (Har fulgt øvelsene til Pia Seeberg i boken "Trening etter fødsel" – takk for tips Vegasus, synes den er gull!)

Har uansett tenkt å få legen til å sjekke magemusklene mine når jeg skal på kontroll i slutten av måneden, synes det er litt vanskelig å sjekke selv.

Screenshot_20210601_081522_no.cita_edit_1078838438002567.jpg

Saken (for abonnenter):
https://www.aftenposten.no/foreldre...10-cm-delte-magemuskler-lenge-etter-trillingf
 
Last edited:
Sånn ser det ut med delte magemuskler her hvertfall. Skikkelig nedsøkk...
Får fint 4 fingre i lengden nedover og 3 fingre mellom når jeg strammer muskulaturen :shifty:
 

Vedlegg

  • 03A44846-18A9-4227-8CF3-0DA0CD3CF548.jpeg
    03A44846-18A9-4227-8CF3-0DA0CD3CF548.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 8
Sånn ser det ut med delte magemuskler her hvertfall. Skikkelig nedsøkk...
Får fint 4 fingre i lengden nedover og 3 fingre mellom når jeg strammer muskulaturen :shifty:
Skikkelig nedsøkk har jeg i hvert fall ikke. :rolleyes: Takk for at du delte! Noen plager som følge av det?
 
Med fare for å møte meg selv i glassdøra: I dag ble jeg for første gang litt skuffet over hva vekta viste. 84,1 mot 84,2 sist onsdag. Altså dønn stille. :wideyed:

Klager ikke på vekta i seg selv, men synes jeg burde fått bedre betalt for aktiviteten denne uken. Har både vært i treningsrommet, gått lange trilleturer og (kortere) bæreturer. (Kalorimålet mitt er 2500, som for så vidt er litt tilfeldig satt en gang i tiden – som et mål som er innen rekkevidde, men som krever at jeg rører meg. Kanskje øke det?)

Screenshot_20210602_103636.jpg

Har forsøkt å tenke på om jeg har spist mer usunt, men kan ikke helt skjønne det heller (selv om vi kjøpte lakris-is i helgen – omg! :angelic::sorry:)

Jaja. Får bare fortsette!
Før jeg gikk på vekten, så tok jeg nye mål. Sist var 14. april. Noen steder har det knapt skjedd endring, andre steder godt med endring – yey! Det har jeg jo kjent litt på også, men morsomt med centimeter. :D

Under puppene: 90,5 -> 90
Midje: 87,5 -> 86,5
Hofte: 108 -> 102
Overarm: 38 -> 35,5
Tjukkemagen: 104 -> 100,5
 
Back
Topp