Noen som kan hjelpe

mira1

Andre møte med forumet
Jeg testet positivt i går og bare lurte på når det er vanlig å gå til lege første gang.
 
Når du vil, men legekontoret mitt sa at det ikke var vits å komme før ca 12 uker. Men det er veldig opp til hva du selv vil [:)]
 
jeg var hos legen når jeg var ca 9 uker på vei begge gangene
 
Selv om du testet positivt hjemme, må du til legen for å ta ny graviditetstest der, så er det utfylling av papierer og en del blodprøver som skal tas evt gu.
Så det er bare å bestille legetimen og ta med deg en urinprøve.
 
Hei du...
I dette svangerskapet har jeg valgt å bare ha oppfølging av jordmor,var på "bekreftelse time" da jeg var 4 1/2 uke på vei!
Ganske greit å ha det konstantert,og få helsekortet for gravide...
Det står jo fritt til deg selv om du velger å gå både jordmor og lege,eller om du kun vil ha oppfølging hos en av de. Men vil anbefale deg å få time i nærmeste fremtid,så du får det konstantert... Også i tilfelle det skulle skje noe!
Får jo satse på at det ikke gjør det da!!![:D]
 
Jeg testet positivt hjemme en nyttårsdag. Tok så kontakt med legekontoret for å få tatt en test der, siden den også var positiv, fikk jeg time hos legen 14 dager senere. De tok blodprøver og en gu.
 
heihei!

GRATULERER!!! [:D]

æ gikk til legen etter 7 uka... d e opp til dæ sjøl... dra når du vil. ingenting å vente på. d e greit å få bekrefta at alt e i orden og sånn[;)]

kos dæ masse! d blir ei fin tid fremover!

klæm
 
Hei. jeg var til legen for å få bekreftet graviditeten, i femte uke. Det er vel ikke egentlig noen nedre grense for NÅR man kan begynne å gå til legen for kontroll. Har hørt at enkelte leger sier det ikke er nødvendig før i uke 10-12. Selv er jeg heldig å ha en lege som tok alle nødvendige prøver,skrev helsekort og alt sånt og satte meg opp på ny time med en gang. OG sa at det er bedre å ringe/komme en gang for mye enn en gang for lite. Men så har han kanskje særdeles gode forutsetninger for å skjønne evt bekymringer, ettersom han og kona slet lenge for å få barn.Tror kanskje de har litt mer innsikt enn mange andre leger,om hvilke tanker og følelser som rører seg i en akkurat da.
Gå til legen når DU føler for det,du. Bra å få sjekket helsa si så tidlig som mulig.
 
var på kontroll i uke 8 første gangen
 
Med de 3 første var jeg 4-5 uker på vei da jeg var på mitt første legebesøk. Og med den jeg har i magen nå, var jeg faktisk idag!! 5 uker og 5 dager på vei.
 
Back
Topp