Noen som kan hjelpe?

Iselin2

Forelsket i forumet
Hei!
Jeg har en gutt som slår..
Han slår meg. Uansett hva som er "galt"..
Han sparker også..
Fra morgen til kveld.
Han kan få ett simpelt "nei" for noe, og verden raser sammen, han skriker, slår og sparker meg. Og han gir seg ikke.

Vet han er tre år og trassig (får høre det hver eneste dag), men det fins da grenser? Ingen av de andre treåringene rundt oss er eller har vært på den måten..

Er så ille at jeg griner stort sett hver eneste dag, fordi jeg er så lei av at våre dager skal gå ut på slåing og sparking, skriking og hyling, trassingog sutring osv..

Er også blitt så ille at mine venner (som også har barn) begynner å trekke seg unna, fordi di ikke orker å være rundt oss som før. De kjefter huden full på min gutt, fordi han ikke hører på mamma osv.
Jeg liker virkelig ikke denne utviklingen.
Så er det noen som har noen tips?
Jeg er alene med han, men han er hos pappaen sin annenhver fredag- mandag (noe han aldri har villet, og vil fortsatt ikke etter to år med fast samvær).

Tenkte jeg skulle ringe helsesøster å høre om råd også. Før jeg går dunken av min egen unge, og sender han på "boot-camp" hos sin far eller mormor..
 
Ring helsesøster, i mange kommuner kan de henvise til foreldreveiledning. Der legger de opp opplegget etter ditt barn. Vi var på et kurs som kalles KOS og det forandret livet vårt drastisk :) det er ikke et kurs for "dårlige foreldre" eller foreldre som ikke klarer å oppdra ungene, men det hjelper veldig på hvordan man selv ser ting :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Hei!
Jeg har en gutt som slår..
Han slår meg. Uansett hva som er "galt"..
Han sparker også..
Fra morgen til kveld.
Han kan få ett simpelt "nei" for noe, og verden raser sammen, han skriker, slår og sparker meg. Og han gir seg ikke.

Vet han er tre år og trassig (får høre det hver eneste dag), men det fins da grenser? Ingen av de andre treåringene rundt oss er eller har vært på den måten..

Er så ille at jeg griner stort sett hver eneste dag, fordi jeg er så lei av at våre dager skal gå ut på slåing og sparking, skriking og hyling, trassingog sutring osv..

Er også blitt så ille at mine venner (som også har barn) begynner å trekke seg unna, fordi di ikke orker å være rundt oss som før. De kjefter huden full på min gutt, fordi han ikke hører på mamma osv.
Jeg liker virkelig ikke denne utviklingen.
Så er det noen som har noen tips?
Jeg er alene med han, men han er hos pappaen sin annenhver fredag- mandag (noe han aldri har villet, og vil fortsatt ikke etter to år med fast samvær).

Tenkte jeg skulle ringe helsesøster å høre om råd også. Før jeg går dunken av min egen unge, og sender han på "boot-camp" hos sin far eller mormor..
Hei.

Vet du hvorfor han ikke vil til pappaen sin? Har han det bra der?
Utagerende oppførsel kan være en naturlig måte å reagere på dersom det er noe som plager ham.
Jeg tenker det må være en grunn til at han er slik? Barn ER ikke vanskelige.. Ville kontaktet en foreldreveiledningstjeneste dersom kommunen har det. Det betyr IKKE at du er en dårlig mor, tvert imot, men en mor som ønsker tips og råd til en lettere barneoppdragelse. Kan være nyttig å få tips fra fagpersoner på hva man evt. kan gjøre annerledes. Håper det ordner seg, ikke noe gøy verken for deg eller gutten din dette <3 KLEM
 
Anbefaler deg å ta kontakt med helsestasjon:)
De tilbyr ofte foreldreveiledningskurs.
Det har hjulpet oss masse:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Back
Topp