noen som har...

lilla

Glad i forumet
noen som har vært med på en fødsel før?[:)]
jeg har fått spørsmål om å bli med .....men vet ikke om jeg tørr[&:]hva syns dere?
 
Aldri vært med eller vært i nærheten av noen fødsel før.. Er det ei som står deg nærme da?
Hvis det hadde vært det, ville jeg nok kanskje blitt med, men tenk om du syns det er så jævlig da at du får den skrekk-opplevelsen?? Også må du gjøre det selv om en stund..
 
hadde blitt med om det var en nær venninne ja, synes det hadde vært spennende jeg og være vitne til.[:)]
 
det er besteveninna mi da,så det blir fryktelig vanskelig å si nei....
er så redd for at jeg skal få se en fryktelig opplevelse...det er jo ikke så lenge til jeg skal føde selv...[:o]
 
Hmm skjønner at du er i litt knipe da ja.. Det er jo en utolig tillitserklæring til deg da, men samtidig må du jo tenke på deg selv.. Fryktelig dumt hvis du syns det blir helt grusomt liksom..

Men hadde det vært bestevenninna mi hadde jeg nok blitt med.. Det kan jo hende du lærer masse da, som du selv kan dra nytte av..
 
ja,jeg får vurdere det litt til,det er jo som sagt bestevennina mi,å ingen fødsler er jo helt like da[:)]
 
Hadde blitt med uten tvil, viss jeg IKKE hadde vært gravid.......kan virke inn på deg nå som du går sånn selv....angsten for fødselen kan bli større...å når du blir engstelig og redd når du går inn i veer, så hemmer det fremmgangen i åpningsfasen din.....trenger ikke bli sånn altså, bare tenker meg selv inn i den situasjonen og så husker jeg hva jordmoren min sa.

sikkert en enorm støtte for henne om du er der for henne, men tenk på deg selv i første omgang...Hvordan du takkler denne situasjonen, det kan hende du er annerledes en meg....[:)]
 
Heisann!
Jeg ble med bestevenninda mi på fødselen hennes da jeg var 3 mnd på vei med førstemann! og det var en utroooli sterk opplevelse.
Var helt forferdelig å se henne ligge der å ha det så jævli, uten å kunne gjøre noe med det. Samtidig var det helt utroli følelse å få delta på en fødsel! Selv om jeg fikk litt sjokk over hvor vondt det så ut, så fikk jeg IKKE skrekken til å føde selv. Tvert imot følte jeg meg bedre rustet til min egen fødsel, visste på en måte hva, og hvordan ting skulle skje!
Jeg ambefaler det i alle fall, og hadde gjort det igjen uten tvil! Kjempespennende! [:D]
 
Chill24:må bare si at du har en kjempefin mage[:)] er det lenge siden bildet er tatt?den ligner litt på min faktisk[;)][:)]
 
har forresten sagt ja til å være med på fødselen[:)]
blir sikkert en UTROLIG opplevelse!
 
jasså, derfor den var så fin altså[8D]

neida, den var nydelig!
 
hehe[;)][8D]
 
Skulle egnentlig være med ei venninne en gang, men hun fødte en uke før tida...hadde gjort det igjen hvis jeg kunne:)
 
snakk med jordmor og sykehuset. svigermor fikk ikke være med på fødselen til sin søster fordi hun selv var gravid
 
å? hmm,ja kansje jeg burde gjøre det da,er vel lurest det[;)] da får jeg jo oxo høre hva hun mener å slikt[8D]
 
Jeg har aldri vært med på en fødsel, men om jeg hadde fått tilbudet så hadde jeg sagt ja.. Har kjempe lysst å få være med på en!
 
jeg var med på en fødsel da jeg gikk på sykepleierskolen, og da gikk alt galt.. Ungen måtte gjenopplives og hele pakka... Tror ikke jeg hadde taklet det så godt om jeg var gravid selv... Det kan vel bikke begge veier for deg om du blir med. Enten er det fantastisk eller så får du fødselsangst..
 
Har aldri vært med selv,men en av mine venninder fødte hjemme og hadde bestevenninden der. Hun sa det var en fantastisk opplevelse:)
Så jeg ville blitt med om jeg hadde hatt sjansen
 
åh, det ville jeg blitt m på, hvis ikke man får helt skrekken da, når man selv er gravid. Vanskelig valg!

Jeg er så spent på fødselen, kun 5 uker til termin nå.... er så spennende ass..[:)]
 
Back
Topp