Noen som har begynt å strikke til den lille?

Tredjemannlykke

Andre møte med forumet
Har ikke begynt selv, holder på med noe til barnehagestarteren min. Men har kjøpt garn til knapperbakgenseren. Gleder meg til å få vite kjønn og kjøpe masse garn:Heartbigred
 
Er så mange babyer på vei i vennekretsen at jeg har jo ikke tid til å strikke til min egen :p Har mye etter storebror da :)
 
Ikke selv, men har en kommende farmor som har kjøpt oppskrifter og klar til å starte
 
Jeg har starta på en dahlia rumper :) har lang strikkeliste, så får henge i!
 
Tror jeg har ganske mye liggende klart for montering når jeg tenker meg om...både ullgenser og ulldress(er). Må få rydda litt i heimen :p
 
Hei hei[emoji4] jeg strikker en del, både til kommende baby og til meg selv og mini på 1,5 år[emoji173]️ har egen strikkeinsta om dere vil se mer av det jeg har gjort[emoji4] aminda_strikker heter jeg der! Er også interessert i å følge andre strikkere, send gjerne konto på melding om dere ikke vil poste her[emoji7]
IMG_7339.jpg
 
Hadde jeg bare hatt tid til å strikke så :happy:
Ikke har jeg spesielt med overskudd heller. Fortsatt trøtt og er i uke 16... Må da gi seg snart denne trøttheten :hungover:
 
Jeg er ingen storstrikker, men har veldig lyst å strikke noe til nurket i magen etterhvert. Strikket Nancygenser, bladrillejakke og pocket playsuit til jenta når hun var baby, så må finne noe som er nogenlunde like enkelt [emoji16]
 
Jeg har strikket en del selv om jeg ikke vet kjønn enda. Baby bliss teppe fra garnstudio i dus pastellgrønn, beige kjappstrikka drakt, Ulrik og Ulrikke hentesett fra dale garn med brun romper og resten i sennepsgult, et sett fra klompelompe i grått, også holder jeg på med snuggly bunny kjørepose fra garnstudio i lys beige.
Tar gjerne imot tips til klær som faktisk er i nyfødt-størrelse, alt jeg har strikket til nå ser mer ut som 56 og 62. Jeg har fått små babyer før (2600 og 1800g) så jeg vil ha alternativer som faktisk er str 50. Om min mot forventning skulle bli mye større kan jeg jo gi det til nyfødtintensiven:)
 
Skulle gjerne ha strikket, men jeg har ikke peiling på sånt. Eneste jeg klarer å strikke er en liten firkantet klut hvis noen legger opp maskene for meg. Haha.. Svigermor derimot er en reser på strikking og sitter klar med strikketøyet. Hun venter på at vi skal bestemme oss for hvilken farge vi vil ha på settet hun skal strikke. I tillegg er hun superflink til å quilte, så når vi vet kjønnet skal hun quilte et babyteppe til oss :Heartred Utrolig koselig med noe hjemmelaget :happy:
 
Finnes det nettsider som selger fint strikketøy? Kan ikke strikke :(
 
Har begynt på en jakke som del av et hentesett:)20180818_164427.jpg
 
Jeg har begynt å strikke et babyteppe i merinoull. Men jeg kan egentlig ikke strikke, og sist jeg strikket var vel en hullete bamse på barnskolen :laughing002 Så det blir vel det enkleste babyteppet som finnes, men bedre enn ingenting :D
 
Back
Topp