Noen med lik erfaring? 18 dager etter ikm

H

Hannah1234

Guest
Hei.

Jeg sluttet på p-pillene i februar i år. Fikk mensen 6. mars. Neste menstrasjon kom dog en uke forsinket, altså 11.april. Dette var jeg forberedt på, da det kan noe tull med syklusen etter p-pilleslutt.

Jeg skulle hatt mensen rundt 9.mai etter mine beregninger, men den har da altså ikke dukket opp enda (!!).

Jeg har i de siste ukene vært veldig trett, hatt en god del mensenmurringer (føles ut som mensen kommer hele tiden), hatt svært ømme bryster og de siste dagene har jeg våknet opp å vært veldig kvalm. Jeg tok en graviditetstest 19.mai, men den var negativ.
Mensen ser ikke ut til å komme, og symptomene er tilstede gjennom hele dagen, i ulik grad.

Det jeg er usikker på, er om jeg testet for tidlig den 19.mai. I og med at jeg har sluttet på p-pillene er jo ikke syklusen min slik som den skal være tydeligvis, men jeg trodde at den var i orden siden jeg fikk mensen så og si til riktig tidspunkt i mars og april.

Er det noen her med lik erfaring? som har fått positiv test såpass sent etter forventet mens? Eller som har erfaring etter p-pilleslutt, og har hatt mye tull med menstrasjon?
 
Har erfaring med tull. Men eldste så fikk jeg blod på papiret en dag som tydeligvis var mens nr 2 etter pilleslutt. Med yngste så hoppet jeg like greit over en mens og var ikke gravid. Så der kan være tull etter pille slutt. Hvis lang tid det tar før alt er noanlt igjen er det ingen fasit på. Dette er forskjell fra person til person
 
Hvordan går det med deg, Hannah1234? Håper du har testet positivt siden du skrev innlegget ditt! :D
 
Har ikke erfaring med pilleslutt, men har hatt tull i syklusen. Pga reise og stress og graviditet. Nå sist var den to uker forsinka, så litt blødning, stopp i ei uke og litt blødning noen dager og nå helt borte og viste seg å være graviditet. Kan være det var for tidlig å ta test, men du kan evt be legen om å ta en blodprøve hcg
 
Hei. Jeg har fremdeles de samme symptomene, men jeg har ikke turt å ta en test enda.. Jeg er midt i en eksamensperiode og prøver å fokusere på den. Skal ta en test etter eksamen, neste tirsdag om ikke mensen har kommet til da :)
 
I de siste dagene har jeg vært plaget med rastløse ben. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men jeg har en konstant trang til å bevege på beina. Har hatt det slik før også, men da har det pleid å gå over etter en liten stund, nå har jeg hatt det siden søndagskvelden. Er dette noe som kan ha sammenheng med eventuelt svangerskap?
 
Hei igjen. Jeg klarte inne vente helt til tirsdag med å teste. Tok derfor en test i kveld, den ble positiv før jeg omtrent rakk å se på den :happy:
Gratulerer! Så spennende. Jeg blir helt skjelven av å ta de testene. Det er liksom så mye på spill! Sikkert lurt å ha det avklart før eksamen. Lykke til:)
 
gratulerer
 
Back
Topp