Noen her med lang syklus?

Maj7

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Marshmallows2021
Syns det er så vanskelig å beregne termin og hvor langt jeg er på vei når jeg har hatt ustabil syklus. Noen andre som har det på samme måte? Syns det er spennende å følge med på utviklingen dag for dag, men skuffende om jeg er en uke kortere enn jeg tror ;)
 
Ja samme opplevelsen her! Super usikker på hvor langt jeg er på vei! Greia er at jeg har null peiling på min egen syklus, da jeg ble gravid med en gang jeg gikk av pillene. Men la du for eksempel merke til noen kjennetegn ved eggløsning? jeg hadde alle tegn og vet ca hvilken dag jeg hadde EL. Uansett er alle svangerskap forskjellige så termindato får vi vite med sikkerhet ved første UL.
 
Ja samme opplevelsen her! Super usikker på hvor langt jeg er på vei! Greia er at jeg har null peiling på min egen syklus, da jeg ble gravid med en gang jeg gikk av pillene. Men la du for eksempel merke til noen kjennetegn ved eggløsning? jeg hadde alle tegn og vet ca hvilken dag jeg hadde EL. Uansett er alle svangerskap forskjellige så termindato får vi vite med sikkerhet ved første UL.

Hehe, jeg husker at jeg hadde eggløsning, ja, men husker ikke hvilken dato det var. Husker virkelig ikke. Hadde det i en sånn app, men så endra den seg fordi jeg ble ivrig da jeg ble gravid, så alt ble borte. hehe.
 
Hehe, jeg husker at jeg hadde eggløsning, ja, men husker ikke hvilken dato det var. Husker virkelig ikke. Hadde det i en sånn app, men så endra den seg fordi jeg ble ivrig da jeg ble gravid, så alt ble borte. hehe.
Åja hehe;) sånn går det. Det er jo tross alt ikke hver dag man blir gravid!:D
 
Prøvde å regne ut nå ifht hvor lang jeg husker syklusen min har vært og sånn, og da tror jeg det stemmer med den eggløsningsdatoen jeg trodde. Eller, den datoen terminkalkulatorer sier jeg hadde eggløsning. Hahaha. Skal ikke være lett. Skal til gyn til fredag for å ta celleprøve, da tar de vel innvendig UL så jeg får se.
 
Jeg har lang syklus og tok dette opp med legen min. Han fortalte meg at det ikke hadde noe å si når man telte uker, for uke 0 begynner dato for første dag i siste menstruasjon uavhengig av lengde på syklus. Han mente derimot at det kunne være greit å ha dette med lang syklus i bakhodet dersom en går over termin (termindato kan være lenger frem...). Så jeg teller uker på lik måte som alle andre :)
 
Jeg har lang syklus og tok dette opp med legen min. Han fortalte meg at det ikke hadde noe å si når man telte uker, for uke 0 begynner dato for første dag i siste menstruasjon uavhengig av lengde på syklus. Han mente derimot at det kunne være greit å ha dette med lang syklus i bakhodet dersom en går over termin (termindato kan være lenger frem...). Så jeg teller uker på lik måte som alle andre :)

Ja, var det jeg også trodde! Så bra, takk! Da skal jeg fortsette å telle som jeg gjør! 6+0 i morgen :D
 
Har veldig lang syklus, som regel på 35 dager. Testet positivt el og fikk til på første forsøk, så regnet meg frem til en termin 28.11, men ble satt til 5-10.12 på tidlig ul for noen dager siden. Litt kjedelig, men så lenge det lille hjertet banket, så ble jeg fornøyd[emoji4][emoji173]️
 
Jeg og tidlig ultralyd sier at mensterminen er ca. 10 dager for tidlig så jeg regner med en kraftig korrigering på ordinær ultralyd.
 
Forrige svangerskap ble jeg satt 4 uker tilbake på tidlig ultralyd. DET var nedtur det. Syklus på bærtur [emoji43] så imorgen skal jeg til tidlig UL for å sjekke om jeg har blingsa like ille denne gang! Tror ikke det nå da men :)
 
Back
Topp