Noen allergikere her som går på lavkarbo?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Ble det bedre når dere begynte på lavkarbo?
Er ikke så veldig glad i denne bjørkepollen og fikk tips om at det kanskje kan hjelpe å gå på lavkarbo nå mens det står på...
 
Bare siden jeg ikke har noe kunnskap om det. Hvorfor kan det hjelpe på allergien å gå på lavkarbo?
 
Bare siden jeg ikke har noe kunnskap om det. Hvorfor kan det hjelpe på allergien å gå på lavkarbo?
Poenget er vel at sukker ikke er så bra for kroppen og blant annet svekker immunforsvaret som kroppen trenger til å bekjempe allergener.
Grunnen til jeg spør er at om en har positiv erfaring med det kan det være en ren tilfeldighet at personen ble bedre samtidig som hun begynte på lavkarbo, det kan også ha vært andre faktorer som har spilt inn.
Derfor spør jeg om flere har samme erfaring
 
Poenget er vel at sukker ikke er så bra for kroppen og blant annet svekker immunforsvaret som kroppen trenger til å bekjempe allergener.
Grunnen til jeg spør er at om en har positiv erfaring med det kan det være en ren tilfeldighet at personen ble bedre samtidig som hun begynte på lavkarbo, det kan også ha vært andre faktorer som har spilt inn.
Derfor spør jeg om flere har samme erfaring

Ok jeg skjønner :) jeg spurte bare fordi jeg bar nysgjerrig, aldri hørt om det før så lurte på hva sammenhengen var :)
 
Jeg tror lavkarbo er noe alle har godt av for at kroppen skal fungere optimalt :) Hadde jeg ikke vært så forbanna svak..... :p
 
Ja, jeg ble mye bedre etter at jeg gikk over på paleo varianten. Jeg kuttet ut gluten, glutenfrie korn og alt av meieriprodukter utenom meierismør og selvsagt sukker.

Energien ble bedre, bedre søvn, mindre vann i kroppen, mindre smerter, bedre humør bla.
 
Ja, kuttet ut ris,pasta og poteter. Kun en sjelden gang jeg spiste litt poteter.
 
Back
Topp