Nesting/ redebygging

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Assistert-jentene
Sambo spurte i dag "har du begynt å bygge rede du?" [emoji263]
Dette spurte han om da jeg tok opp alt vi må gjøre før babyene kommer. Flytte på kommoder for å få plass til babyseng, få plassert stellebord på en eller annen måte på badet, få bort ræl fra skapene så vi får plass til babyting, vurdere å sette pc-er/kontorplassen ned i kjelleren så vi har ett ekstra baby/gjesterom osv osv...

Har dere begynt å bygge rede for alvor nå? [emoji5]
 
Har vel gjort det av og på i hele andre trimester. Om ungen hadde blitt født i dag, hadde det sannsynligvis gått greit. Vi har igjen en del småting, men alt det store er på plass.
 
Har ikke begynt i det hele tatt. Har jo ting i hus etter storebror, noe på loft, noe i kjeller og mye jeg bare vet at er et eller annet sted. Ikke funnet fram noe ennå, blir neppe gjort mye før permisjonsstart.
Første gang ble de store tingene handlet inn i god tid, bilstol rundt uke 20 og vogn i uke 27, men mesteparten ble ordnet i permisjonen da og.
Er nok ingen typisk redebygger :)
 
Jepp, her redebygges det for fullt og det har blitt gjort i en god del uker allerede :) Jeg har likevel merket det litt ekstra de siste to ukene, jeg har vasket klær, sengetøy, redd opp sengen, lagt på plass ytterklær i garderoben i gangen og begynt såvidt å pakke fødebagen.

Barnerommet har vært tilnærmet klart ganske lenge. Det skal sies at det var nesten tomt da vi begynte og at vi ikke har trengt å pusse opp siden leiligheten er ny. Vi skal jo ikke bruke det de første månedene men det er koselig å ha det ferdig :) Senga ble skrudd opp i uke 21-22 og vogna var i hus omtrent samtidig.

Vi er også neesten ferdig med innkjøpslisten :)

Jeg er ikke bare redebygger men veldig perfeksjonist og har lister for alt som skal kjøpes inn og hva som skal pakkes i stellevesken og fødebagen. Disse begynte jeg også på tidlig. Jeg elsker alt som er gjort og å være ute i god tid.
 
Last edited:
Er ekstrem på redebygging. Må sortere alt vi eier og skulle helst ha pusset opp før baby kommer. Har imidlertid fått oppussingsforbud av gubben... men har fått lov å legge en framdriftsplan for oppussing etter at baby er født og jeg får pusse opp et rom hos svigers
Stresser over at jeg ikke er ferdig med julegaver og de siste småtingene til baby
 
Back
Topp