Nedtrapping medisiner

Spiredrøm31

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Kan noen skrive litt om egne erfaringer?

Jeg står på lutinus (progesteron), progynova (østrogen) og pregnyl (hcg-støtte). Er idag 7+6 og går å grugleder meg til nedtrapping i 3mnd. Er veldig kvalm store deler av dagene og håper at dette kan roe seg ned, samtidig som jeg jo er livredd for å miste under nedtrapping.

Vil høre over hvor lang tid dere trappet ned, og hvordan dere opplevde det. Sjekker/måler de nivåene mellom nedtrapping slik at de sjekker at kroppen er klar for nedtrapping eller lar de det stå til?
 
Når det gjelder progesteronstøtte så fikk jeg klarhet i det fra klinikken i dag. Når du skal slutte bestemmer legen ut fra hva slags forsøk du har og hvilke medisiner du går på, kort/lang protokolI osv. I ferskforsøket mitt kunne jeg bare slutte etter to uker.
 
Jeg tok lutinus (progesteron støtte) frem til uke 10. Fikk beskjed fra klinikken at jeg kunne slutte etter 2 uker (ferskforsøk), men jeg valgte selv å gå lengre. Trappet gradvis ned fra 3 til 2 piller, og så til 1 pille den siste uken.
 
Jeg gikk på progesteronstøtte (crinone) frem til positiv test. Da trengtes det ikke mer siden det var ferskforsøket. Det gikk bra [emoji5]
 
Gikk på lutinus på begge ferskforsøkene 14 dager og så tvert slutt, det gikk bra. På frys mistet jeg, det var forøvrig ikke medisinene sin skyld, det at man stoppet tvert altså.
Det er heller sånn at medisinene ikke aborterer et sykt/dødt foster som ellers ville ha kommet ut. De opprettholder graviditeten så lenge man går på hormonene ( i mange tilfeller).

Det kan være greit å vite, jeg tenkte som deg til jeg fikk det forklart fra legen. Hadde ikke tenkt på det på den måten.
 
Gikk på lutinus på begge ferskforsøkene 14 dager og så tvert slutt, det gikk bra. På frys mistet jeg, det var forøvrig ikke medisinene sin skyld, det at man stoppet tvert altså.
Det er heller sånn at medisinene ikke aborterer et sykt/dødt foster som ellers ville ha kommet ut. De opprettholder graviditeten så lenge man går på hormonene ( i mange tilfeller).

Det kan være greit å vite, jeg tenkte som deg til jeg fikk det forklart fra legen. Hadde ikke tenkt på det på den måten.
Takk for utfyllende svar! Så godt å høre det på den måten, jeg vil jo ikke miste, men tenker det er enda verre å miste men bære det videre i troen på at man er gravid...

Heldigvis har jeg hittil hatt ukentlige ultralyd men neste uke blir siste før oul da jeg ikke lengre er så urolig og heller ikke blør lengre som jeg har gjort de første ukene.
 
Takk for utfyllende svar! Så godt å høre det på den måten, jeg vil jo ikke miste, men tenker det er enda verre å miste men bære det videre i troen på at man er gravid...

Heldigvis har jeg hittil hatt ukentlige ultralyd men neste uke blir siste før oul da jeg ikke lengre er så urolig og heller ikke blør lengre som jeg har gjort de første ukene.

Ufff, veldig fælt med blødninger. Det trenger ikke bety truende abort, men det er jo slik man fort føler det.
Godt du har fått jevnlige ul da! Visste ikke det jeg da jeg svarte deg.
Svarte mer generelt.

Gratulerer så mye med graviditeten og håper du får et mye, mye bedre 2. Og 3. Trimester. Man tør jo knapt glede seg over å være gravid når man har det sånn.

Jeg kan ( nesten) love deg at gleden vil komme, i hvert fall hvis blødningene avtar og stopper opp.
Håper du får oppleve det snart.

Det tok ganske lang tid her i gården, men nå koser jeg med magen og har endelig begynt å knytte meg til det lille vesenet i livmorrommet.
 
Ufff, veldig fælt med blødninger. Det trenger ikke bety truende abort, men det er jo slik man fort føler det.
Godt du har fått jevnlige ul da! Visste ikke det jeg da jeg svarte deg.
Svarte mer generelt.

Gratulerer så mye med graviditeten og håper du får et mye, mye bedre 2. Og 3. Trimester. Man tør jo knapt glede seg over å være gravid når man har det sånn.

Jeg kan ( nesten) love deg at gleden vil komme, i hvert fall hvis blødningene avtar og stopper opp.
Håper du får oppleve det snart.

Det tok ganske lang tid her i gården, men nå koser jeg med magen og har endelig begynt å knytte meg til det lille vesenet i livmorrommet.
Så godt å høre at det blir bedre :)

Tusen takk for fine ord [emoji169]
 
Back
Topp