Navnelistene for 2017 er her! Er ditt barns navn på listen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Sofie og Jakob var de mest populære navnene å gi nyfødte i Norge i fjor. Her er de mest populære navnene.

Skam-navnene Nora og William troner ikke lenger på navnetoppen i Norge. Nora ble forbigått av Sofie/Sophie, og rykket ned til andreplass over mest populære jentenavn i 2017. Jakob inntok førsteplassen på guttesiden, og William ramlet helt ned til sjetteplass.

– Både Sofie og Jakob har en klassisk popularitetsutvikling for navn, sier seniorrådgiver Jørgen Ouren, som har ansvar for navnestatistikken i Statistisk Sentralbyrå (SSB).

Les mer her

Er ditt barns navn på listen?
 
Ikke på topp ti, men langt ned på topp 50. Hadde håpet det ikke var på topp 50. Men langt ned er greit.
 
Nei... kun 2000 i Norge som har hans navn, så finner d nok ikke der med d første [emoji28]
 
Minste sitt navn er, hun heter Maja, men kjenner ingen andre små med det navnet :)
 
Vårt ligger ganske midt på topp 50, men jeg har elska det navnet i 17 år.. og mormor til sambo heter det så da ble det litt ekstra spesielt å bruke det, selv om det dessverre er litt poppis. Jeg har i mange, mange år ønska meg Lucas om vi fikk en gutt, men så plutselig havna det på navnetoppen også.. sånt er så typisk!
 
Ikke på listen. Sjekka SSB og det er under 300 som har navnet som eneste fornavn.
 
Back
Topp