Navn med Harald som mellomnavn

Klarsåklar

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Utmarsj 2024
God morgen alle flotte gravide damer[emoji4]

Skal prøve å gjøre en lang historie kort[emoji28] jeg mistet faren min til kreft i oktober 2017. Han var en av de klokeste, modigste, sterkeste og omtenksomme personen jeg noen gang har kjent. Han het Harald. Ikke nok med at pappa heter Harald, det gjør også mannen min[emoji28]

Så jeg tenkte om vi fikk en gutt,
Om det hadde gått Ann å brukt dette navnet. Helst som et mellomnavn. Jeg er egentlig ikke spesielt glad i norske navn, men det navnet betyr utrolig mye for meg.

Noen som har ideer?

Syns faktisk Harald Emil var litt stilig, men da blir det jo Harald som står først. Ønsker at det på en måte blir litt «skjult»[emoji28]
 
Du må jo ikke bruke det første navnet selv om det står først. Det er vel vanligst, men ingen regel på at du må. Kjenner flere som har brukt navn nr to
 
Lars Harald ☺️
 
Pål Harald, Ole Harald, Tom Harald, Tim Harald, Jim Harald, John/Jon Harald, jan Harald... det er sikkert mange andre som passer, gjerne sånn typisk førstanavn i dobbeltnavn :)

Veldig koselig med navn som har en så spesiell betydning ❤
 
Så trist å høre om pappan din, og for en fin måte å føre navnet videre[emoji173]️ Knut Harald er vel ikke foreslått ennå[emoji12]
 
Tusen takk for alle forslag[emoji4] har veldig lyst å føre navnet videre så han på en måte får være til stede. Rakk aldri å bli bestefar og døde alt for ung, bare 46 år[emoji22]
 
Tusen takk for alle forslag[emoji4] har veldig lyst å føre navnet videre så han på en måte får være til stede. Rakk aldri å bli bestefar og døde alt for ung, bare 46 år[emoji22]

Så trist å høre om faren din.
Jeg hadde samme utfordring da jeg fikk min første sønn sept -16. Jeg mistet faren min,Harald,ikke så lenge før. Jeg ville også bruke Harald som mellomnavn (syntes det ble for nært å kalle han Harald),men klarte ikke å finne noe foravn som jeg syntes passet fint sammen med Harald. Hvis det kommer en gutt denne gangen også,skal jeg vurdere det på nytt.
Lykke til med navnevalg
 
Back
Topp