Nattpose er det nødvendig

Man må ikke ha det, men jeg syns det var praktisk da datteren min sparket av seg dynen og ble kald. Brukte den fra 3-17 mnd, går mest for dyne nå
 
Du har ikke feilet i det hele tatt. Man må ikke bruke sovepose, men i likhet med svaret over synes jeg der var mest praktisk. Babyen fåe verken sparket sv seg dyna eller puttet den over hode
 
Nei, du må ikke ha det. Vi hadde det ikke til førstemann, men har kjøpt det til lillesøster. Vi begynte med sovepose da vi sluttet å svøpe ved ca 4 mnd alder. Nå syns jeg det er kjekt, jeg vet at hun alltid har noe over kroppen men ikke hodet. Kjøpte en fra Easygrow brukt til en billig penge.
 
Storebror brukte soveposer til han var litt over to år. Den gang fantes det soveposer fra ikea og vi hadde tre forskjellige størrelser. En som passet opp til 6 mnd, en i str 68-86 og en enda større. De fra ikea var litt rimeligere så vi hadde 3-4 i hver størrelse sånn at vi kunne bytte til ny om det var tisselekkasje på natt
 
Hører mye forskjellig angående dette. Et tips jeg har fått er å feste dyna i fotenden av madrassen, så den ikke havner over hodet på baby. Tror jeg går for nattpose selv, men blir nok bare 1 og så dyne/pledd i reserve.
 
Du har ikke feilet. Se ann ungen, det er ikke alle det passer for. Vi prøvde og fungerte ikke for jenta vår.
 
Vi har brukt nattpose siden baby var 1 mnd gammel og syns det fungerer godt. Et tips er å sjekke TOG som sier noe om hvor mye den varmer. Jo høyere tall, jo mer varmer den. TOG 2 eller 2,5 er fint nå på vinteren. Vår baby gulper mye, så vi har flere vi rullerer på. Vi har derfor brukt poser fra HM med TOG 2,5, de er mye rimeligere enn f eks Easygrow og minst like bra. HM er tom akkurat nå, men vil tro de får inn igjen på nett snart.
 
Vi bruker det nå for å unngå at hun sparker av seg dyna. Det er så kaldt nå, så hun blir kald og våkner ofte av det. Men med nattpose holder hun temperaturen bedre og sover dermed godt.
 
Back
Topp