Nattevakt

EiLitaSpire

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Junibollene 2023
Var hos legen igår å han råda meg til å si til nåværende arbeidsgiver at jeg er gravid pga jeg ikke bør jobbe natt, (er i vikariat) men så har jeg et problem..da blir jeg satt på dag og dette er en plass jeg ikke trivs i det hele tatt på dag,det går greit på natt liksom. Men så sitter jeg her å vurderer om at jeg skal slutte der og begynne på den gamle plassen min igjen, der vet jeg det er mye sykemeldinger osv så vet at jeg kan få en del vakter i uka. Er ikke sikkert jeg får noe vikariat siden det ikke er lyst ut noe men de trenger folk.. noen som vet om det blir kluss med permisjonspengene da? Skal jeg gå for trivsel eller ikke? Hva hadde du gjort? Dette er så vanskelig[emoji30]
 
Da jeg var gravid en av de andre gangene(som gikk til grunne) fikk jeg streng beskjed av Rikshospitalet om å ikke jobbe natt.Jeg kjørte buss på den tida og nattarbeid var fyfy forsto jeg det som. Og det er stort sett det jeg har hørt andre steder og. At gravide skal unngå nattarbeid mest mulig. Har aldri fått noe grunn for hvirfor gravide ikke skal jobbe natta,men de har vel en forklaring.
 
Da jeg var gravid en av de andre gangene(som gikk til grunne) fikk jeg streng beskjed av Rikshospitalet om å ikke jobbe natt.Jeg kjørte buss på den tida og nattarbeid var fyfy forsto jeg det som. Og det er stort sett det jeg har hørt andre steder og. At gravide skal unngå nattarbeid mest mulig. Har aldri fått noe grunn for hvirfor gravide ikke skal jobbe natta,men de har vel en forklaring.

Ja jeg vet men var ikke helt det jeg sikta til, blir jo satt over på dag på samme arbeidsplass når jeg forteller om gaviditeten, og jeg liker meg ikke noe serlig der på dag, og vil helst gå tilbake til den gamle jobben min isåfall å bare ta ekstravaker der, må man ha et vikariat for å få permisjonspenger? Har jo fast også men går ikke i den stillingen selv..
 
Tror ikke det skal ha noe å si at du begynner et annet sted, så lenge du er i jobb. Du kan jo vise til inntekt de siste 6 av 10 måneder, som de bruker når de regner ut disse permisjonspengene. Er verre om du hadde hatt et opphold på flere måneder liksom
 
De beregner permisjonslønn utifra de 6 beste av de 10 siste månedene. Det handler kun om inntekten din og påvirkes ikke av om du har faste timer, er i vikariat eller er ringehjelp.
 
Når jeg spurte nav nå fikk jeg beskjed om at de tok utgangspunkt i kontrakten min, hadde jeg 100% på kontrakten fikk jeg utbetalt etter det. Jeg spurte pga jeg enda er i dekvis permisjon og jobber alt fra 40,60 og 100% ila de siste 6 av 10 mnd.

Hadde nok undersøkt veldig nøye hvordan nav gjør det der du bor, før jeg skifter jobbsted - om du ikke vet du får kontrakt på så og så mange timer. Dumt å gå glipp av hardt opptjente permisjonspenger! Husk at det er ikke såååå mange mnd igjen før vi går ut i fødselspermisjon [emoji6]
Håper uansett det ordner seg for deg [emoji1360]
 
Back
Topp