Nattesøvn

AG

Betatt av forumet
Minsten har begynt i barnehagen, og det går fint. Han legger seg fint i 18.30 tiden, men suller litt for seg selv med bamsene før han sovner. Han er litt forkjølet, og vi har bygd opp sengen slik at han ikke skal bli tett. Utfordringen er at han våkner hylskrikene i 04.30 tiden, og vill ikke legge seg igjen selv om han ikke er utvilt men roet seg ned. Den løsningen vi har nå er at vi kler på han og legger han i vognen rett etter at vi har kommer ned. Der han roer seg ned og sover gjerne 1 til 2 timer til, før han blir vekt/ våkner selv. Er det flere med lignende opplevelser? Er det bare en fase tror dere?
 
Hadde lignende med jenta vår, men hun våkna i 1-2 tiden hver dag, og var våken i flere timer. Gikk til Refleksolog og ble Bra etter 2 behandlinger
 
Hvor finner vi slike? Jeg er sikker på at om min våkner 04.30 så kan han sovne i vognen kl. 04.45 om vi er rask med å kle på han... i dag var han i vognen 05.00 etter at vi våknet 04.30. Slitsomt
 
Hvor finner vi slike? Jeg er sikker på at om min våkner 04.30 så kan han sovne i vognen kl. 04.45 om vi er rask med å kle på han... i dag var han i vognen 05.00 etter at vi våknet 04.30. Slitsomt
Er vel bare å søke på nettet å se om det er noe i nærheten. Jenta vår hadde mageproblemer
 
Stakkars liten... takk for hjelpen. Jeg får se hvordan det utvikler seg, og høre med mannen min om vi skal teste det ut.
 
Sniker fra juni :)

Jentungen min har drevet sånn siden ho begynte i barnehagen men tror det er litt tilfeldig.. Ho sliter mye med tannfrembrudd og voksesmerter så det tror jeg er mye av grunnen til urolige netter :/
Men barnehagestart med nye mennesker, nye inntrykk og nye rutiner kan nok også påvirke litt :/

Min storkoser seg i barnehagen men driver fremdeles en gang eller to i uka med urolig nattesøvn. Jeg har pleid å ta ho med ned i sengen vår å da pleier ho å sovne med en gang å sover gjerne til 07-08 :)
 
Sniker fra juni 

Jentungen min har drevet sånn siden ho begynte i barnehagen men tror det er litt tilfeldig.. Ho sliter mye med tannfrembrudd og voksesmerter så det tror jeg er mye av grunnen til urolige netter :/
Men barnehagestart med nye mennesker, nye inntrykk og nye rutiner kan nok også påvirke litt :/

Min storkoser seg i barnehagen men driver fremdeles en gang eller to i uka med urolig nattesøvn. Jeg har pleid å ta ho med ned i sengen vår å da pleier ho å sovne med en gang å sover gjerne til 07-08 

Mulig det er noen tennerer her også.. Ser hjørnetennene oppe. I natt sov han i body og pose med glidelås. Første gang jeg sang nattasang til en unge som lå. Da klokken slo mellom 04.00 og 40.30 våknet jeg av sporadisk klynking, men til slutt ble han stille av seg selv. Klokken 06.30 var det morgen.

En klar forbedring bare etter en liten forandring, og han ender opp med pose om nettene fra nå av. For å se om det var den som gjore susen. Han kan verken reise seg, eller bli kald på føttene sine.
 
Sniker fra juni 

Jentungen min har drevet sånn siden ho begynte i barnehagen men tror det er litt tilfeldig.. Ho sliter mye med tannfrembrudd og voksesmerter så det tror jeg er mye av grunnen til urolige netter :/
Men barnehagestart med nye mennesker, nye inntrykk og nye rutiner kan nok også påvirke litt :/

Min storkoser seg i barnehagen men driver fremdeles en gang eller to i uka med urolig nattesøvn. Jeg har pleid å ta ho med ned i sengen vår å da pleier ho å sovne med en gang å sover gjerne til 07-08 

Mulig det er noen tennerer her også.. Ser hjørnetennene oppe. I natt sov han i body og pose med glidelås. Første gang jeg sang nattasang til en unge som lå. Da klokken slo mellom 04.00 og 40.30 våknet jeg av sporadisk klynking, men til slutt ble han stille av seg selv. Klokken 06.30 var det morgen.

En klar forbedring bare etter en liten forandring, og han ender opp med pose om nettene fra nå av. For å se om det var den som gjore susen. Han kan verken reise seg, eller bli kald på føttene sine.
Jeg prøvde å bruke pose på ho for mange mnd siden men det var nesten vondt værre.. Bare skreik å hylte, klarte å få den av seg også.. Så fant ut av det er best å bare ligge i bleia med vinduet på gløtt, hjort det siden mars ca. Ho er ekstremt varm av seg så er nok det som gjør det..

Ho driver med jeksler nå, 4 stk og alle på hver side oppe og nede så det bare renner siggel ut av munnen på henne stakkars.. :( men fryste alle suttene hennes å rullerte litt på de, det syntes ho var veldig godt :) samtidig som jeg smørte med dentanox (for gommene).

Og jeg har ved en anledning gitt stikkpille pga det ( ikke ved feber, samtale med legevakt) og det hjalp henne veldig!
 
Han protestere litt på posen i kveld, men ikke veldig lenge og sint. Får se utviklingen. Den dagen jeg startet denne var han veldig kald på beina og satt i sengen. Han sparker av seg dynen, så mannen min mente han var kald... Derfor prøvde vi med pose.

Han tar seg til munden under måltidene, men virker ikke så preget av det ellers. Vi har også brukt dentadox og stikkpille i enkelte tilfeller som da tre hjeksler kom opp samtidig, ellers har vi ikke merket så mye til de tennene. Kalde smukker og isfruktbiter har aldri slått an her i huset, og vanlig is tar han heller bare noen drag med tungen med jevne mellomrom.

Det er ikke lett å vite hvorfor de små våkner. Han er i allfall god og mett når han legger seg så det er det ikke.
 
Falsk glede i går våknet han 04.00 og i natt våknet våknet han 05.00.

Han klynker også begynner han å skrike. Jeg masert magen hans og da feis han, før han nektet meg å masere mer....
 
Falsk glede i går våknet han 04.00 og i natt våknet våknet han 05.00.

Han klynker også begynner han å skrike. Jeg masert magen hans og da feis han, før han nektet meg å masere mer....
Kan være mage. Prøvd laktose fritt ?
 
Den mistanken har vi lakt vek litt, han pimper melk til den store gullmedaljen uten at vi har merket noe.

Lurer på om det kan være yndlings frukten hans banan. Han er i en kresen periode både hjemme og i barnehagen, men han spiser masse banan og begynner fisingen på etter middagen. Etter siste måltid i bhg.
 
Den mistanken har vi lakt vek litt, han pimper melk til den store gullmedaljen uten at vi har merket noe.

Lurer på om det kan være yndlings frukten hans banan. Han er i en kresen periode både hjemme og i barnehagen, men han spiser masse banan og begynner fisingen på etter middagen. Etter siste måltid i bhg.
Er værdt et forsøk :) våres jente å elska melk, og når hun våknet på natta så toppet vi det med mere melk
 
Stakkarn har ørebetennelse, og vi aner ikke hvor lenge han har hatt det.
 
Er værdt et forsøk  våres jente å elska melk, og når hun våknet på natta så toppet vi det med mere melk

Merket dere mageproblemene på en annen måte?
 
Back
Topp