Nattåpne barnehager

Kan forstå at noen( sikkert mangen) har behov. Men sjønner ikkje hvordan det skal fungere. Vi eg hadde jobba skift. ( noe eg heldigvis er fritatt fra pga eg har barn. Dei andre på min avd gjør det) da hadde er starta kl 1445 og jobba til 00:00/22:30. Men kan jo ikkje avbryte nattesøvnen til barnet da. Så evt måtte barnet blitt levert 1430 og henta dagen etter? Det er veldig lenge vis det er ofte det er snakk om. Veldig glad eg slipper bruke slikke løsninger.
Har ofte vurdert og bytte jobb. Trives ikkje der eg er. Men blir værende pga eg har tilrettelagt ein super ordning der som er tilpassa mine barn. Så eg er veldig heldig med den delen :)
 
Jeg jobbet sovende natt og hadde ingen familie i nærheten. Endte med at jeg måtte betale noen for å sove hjemme hos meg noen dager annenhver uke, samt da betale full bhgplass selv om jeg da jeg jobbet sovende sjelden sendte han i bhg på mine dager fra fra skole.
Jeg er overbevist om at en slik løsning hadde vært like bra for min som den løsningen vi endte med.
Klart tid i bhg ville blitt kortere når jeg da slapp å sove etter vakt.
 
Per dags dato så er ikke dette nødvendig for oss men jeg håper da virkelig ikke at det blir ett tema her i hus heller. Tenker bhg er på dagtid og må man jobbe seine ettermiddager begge to så får vi ordne oss med besteforeldre eller ansette en barnevakt. Vil at barna skal ha den tryggheten det er med å være hjemme om ettermiddag og sin egen seng om natta. Men for all del det er kanskje NOEN som trenger ett sånt tilbud som dette og for de er det jo supert
 
Ikke aktuelt her selv om jeg jobber turnus. Jeg jobber ikke netter og gubben passer mini de dagene jeg er på kveldsvakt. Nå har vi foreldre i nærheten så hadde nok heller spurt om mini kunne sovet der hadde det vært aktuelt de nettene evt begge skulle på nattevakt.
 
Er det noen som har sett noe regnestykke på dette?
Bør man gå ut i fra hva det koster å drive en institusjon?
 
Oi. Dette har jeg aldri hørt om. Vet egentlig ikke hva jeg mener om det, men merker jeg i utgangspunktet er skeptisk.
 
Jeg tenker motsatt, at det må da være mye bedre å være sammen med storfamilien enn Trude i dag, så Bente, så kanskje en ukjent vikar, så Trond etc. Familie/naboer er da mye mer stabilt og trygt og man får full oppmerksomhet som man slipper å dele med andre...?!
Ikke alle har familie eller nettverk rundt seg.
Naboen min er alene med to små, jeg er hennes eneste nettverk.
 
Jeg synes i utgangspunktet det høres helt feil ut. Men jeg som alenemor annenhver uke, og som jobber 100% som sykepleier høres det allikevel ut som et godt tilbud.
Jeg er avhengig av barnevakt en kveld i uka, pluss hver 6.helg. Håper etterhvert at jeg kan få tilrettelagt enda mer, slik at jeg slipper å belaste moren min så mye. Hun begynner å bli gammel, og blir sliten. Hun elsker å være med barnebarna sine, men jeg føler på det.
Jeg er heldig og jobbe ikke natt, det er kveldene og helger som er vanskelig her.
Æsj, jeg hater å være alene..
 
Ikke alle har familie eller nettverk rundt seg.
Naboen min er alene med to små, jeg er hennes eneste nettverk.
Ikke sant.. Jeg bodde seksti mil fra min familie
Betalt hjelp var eneste løsning frem til jeg hadde annen jobb.
 
Hvordan fant du en som ønsket å jobbe kveld, natt, helg? Og hvor mye betalte du? :)
Det var et helvete (unnskyld utrykket) å finne. Det skulle være noen jeg stolte på med både barn og hjem og brannsikkerhet på et annet nivå enn å være barnevakt noen timer på kveldstid..
Endte med at jeg kontaktet førskolelærerutdanningen på høgskolen som lå ikke langt unna og fikk kontakt med to derfra.

Betalte omtrent det samme som jeg selv tjente da sovende natt ikke gir fryktelig mye etter skatt, men jeg måtte kunne jobbe de nettene for å beholde jobben, og da ble det et null-prosjekt sånn sett. Men jeg fikk de andre vaktene jeg trengte for å få det til å gå rundt.
 
Det var et helvete (unnskyld utrykket) å finne. Det skulle være noen jeg stolte på med både barn og hjem og brannsikkerhet på et annet nivå enn å være barnevakt noen timer på kveldstid..
Endte med at jeg kontaktet førskolelærerutdanningen på høgskolen som lå ikke langt unna og fikk kontakt med to derfra.

Betalte omtrent det samme som jeg selv tjente da sovende natt ikke gir fryktelig mye etter skatt, men jeg måtte kunne jobbe de nettene for å beholde jobben, og da ble det et null-prosjekt sånn sett. Men jeg fikk de andre vaktene jeg trengte for å få det til å gå rundt.

Var det jeg tenkte! Vi har diskutert dette mye og vet ikke hvordan vi skulle finne noen vi stoler nok på :)
Smart å kontakte høyskolen da :)
 
Skal barnet legges kl 19 tenker jeg levering senest 18 dersom barnet skal legges av personalet (at de ikke vil ha mange foreldre der barna skal sove, mange fremmede for de andre). Kan bli mye grin om mamma/pappa skal si hadet i sengen. Må være faste rutiner og litt samme klokkeslett, kan jo ikke gå inn og ut av rommet barn er lagt for å legge nye, derfor også bør personalet legge. Tenker felles kveldsmat og tannpuss og at alle samles for nattasang og så legges alle i det samme rommet likt.

Å vekke barnet synes jeg er uaktuelt.

Levere 18 på onsdag kveld og være i bhg til 17 torsdag (du sover da kanskje fra ca 9-16). Men da må være hjemme de nettene du er hjemme og de dagene du er hjemme. Dersom det er sovende nattevakt må barna bli hentet rett etter jobb.
 
Skal barnet legges kl 19 tenker jeg levering senest 18 dersom barnet skal legges av personalet (at de ikke vil ha mange foreldre der barna skal sove, mange fremmede for de andre). Kan bli mye grin om mamma/pappa skal si hadet i sengen. Må være faste rutiner og litt samme klokkeslett, kan jo ikke gå inn og ut av rommet barn er lagt for å legge nye, derfor også bør personalet legge. Tenker felles kveldsmat og tannpuss og at alle samles for nattasang og så legges alle i det samme rommet likt.

Å vekke barnet synes jeg er uaktuelt.

Levere 18 på onsdag kveld og være i bhg til 17 torsdag (du sover da kanskje fra ca 9-16). Men da må være hjemme de nettene du er hjemme og de dagene du er hjemme. Dersom det er sovende nattevakt må barna bli hentet rett etter jobb.
Leste artikkel om turnus bhg. Det blir barna bært ut i bilen når foreldrene kommer. Feks 23. Synes bare det er ganske hårreisende.
 
Leste artikkel om turnus bhg. Det blir barna bært ut i bilen når foreldrene kommer. Feks 23. Synes bare det er ganske hårreisende.
Ja det blir helt feil. Ikke alle barn som sover igjennom det. Dessuten blir det helt feil å legges ett sted og våkne et annet. Snakk om å bare bli flytta rundt på som en eiendel etter foreldrenes behov,
 
Sterkt i mot natt bhg !
Hva om barnet blir sykt ?
Nei, barn har det best i sin egen seng !

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp