Nakketrening

Sistemann

Forelsket i forumet
er dere flinke å legge barns på magen slik de får trene ryggen/nakken?
Hater å gjøre det for hun blir så sint og sliten, men vet at det må gjøres. Prøver å få det til en gang per dag...
 
Jeg er ganske dårlig på å huske... Jeg prøver å unngå å gjøre det rett etter mating og derfor glemmer jeg det ofte, men prøver å huske det hver dag :) Hun her liker det en liten stund, så vi kunna godt ha gjort det 2-3 ggr per dag!
 
Her liker hun godt å ligge på magen så vi trener flere ganger om dagen :) heldigvis, forrige likte det ikke før mye seinere
 
Har vært elendig på å trene nakken her siden hun gulper så mye. Men prøver å sniktrene litt før bad, på stellebordet og på brystkassen min. Utrolig nok har hun rullet fra rygg til mage seks ganger denne uka da.
 
Har vært elendig på å trene nakken her siden hun gulper så mye. Men prøver å sniktrene litt før bad, på stellebordet og på brystkassen min. Utrolig nok har hun rullet fra rygg til mage seks ganger denne uka da.

Så flink :) her er hun null interessert i å prøve å rulle. Ikke antydning hverken ene eller andre veien...
 
Trent masse de siste 2-3 ukene, og hun har blitt så mye sterkere! Hatet det til å begynne med, men etter flere tips fra fysio så har vi fått det til mye bedre. Nå har hun også rullet seg over fra mage til rygg flere ganger! Vanvittig gøy å se fremgangen :)
 
Har vært elendig på å trene nakken her siden hun gulper så mye. Men prøver å sniktrene litt før bad, på stellebordet og på brystkassen min. Utrolig nok har hun rullet fra rygg til mage seks ganger denne uka da.

Selv?? :)
 
Ja her ligger hun ofte på magen, men blir lei etter et par minutter men hvis jeg ligger å skravler med henne kan vi ligge lenge :) men hun må være uthvilt og mett ellers er hun ikke enig :p blitt kjempe sterk :)
 
Prøver å huske det 1 gang om dagen i alle fall :)
Han er kjempesterk likevel og holder hodet godt oppe i lengre perioder. Elsker å ligge på magen på brystet mitt da, da har han som regel hodet oppe hele tiden :)
 

Ja, alle gangene har jeg lagt henne på ryggen, gått for å spise/ta oppvasken osv. Kommet tilbake og funnet henne på magen, så jeg har aldri sett denne snuoperasjonen hennes. Om hun gjør det bevisst eller bare "velter over" vet jeg ikke. Men seks ganger høres ikke tilfeldig ut heller, så jeg vet ikke:p
 
Trener flere ganger om dagen :) hun elsker det. Ruller fra mage til rygg, men vet ikke om det er helt bevisst enda, men gjør det nesten hver gang!:)
Kan ikke trene på kveldstid, da er hun stuptrøtt og blir sint når jeg legger henne på magen :p
 
Prøver å få til en gang om dagen, og da helst på stellematten slik at jeg kan stå på huk og se på henne :)
 
Har styra veldig lite med dette, men han er veldig sterk i nakken og ryggen likevel. Han ligger en del på brystet og da har han holdt opp hodet helt siden fødsel. Har også hatt han på magen på fanget for å rape. Måtte støtte hodet i starten da, men nå trengs ikke det. 14 uker :)

Vi skal leke mer på matte fremover, men det er mer for å gi han frihet til å finne ut av rulling. Har teppe under babygymmen, så der er det litt fir mykt for sånt.
 
Hun her liker det i korte perioder, om hun er i greit humør :) jeg bruker å legge henne på sofaen på magen, og sitte foran henne og motivere. Legger da en tykk gulpekluter under henne, siden hun gulper en del.
 
Jeg er ganske dårlig på å huske det...
 
Tips vi fikk av fysioterapeuten. Når man sitter med de på fanget, la de ligge på magen på lårene dine, og titte framover i rommet. Kan da også vippe lårene til en og en side med barnet på for å trene ulike deler av nakken :)
 
Back
Topp