Når var dere på tidlig ultralyd?

Bkno5800772

Blir kjent med forumet
Når var dere som har hatt ivf på tidlig ultralyd? Ser det er variasjoner fra sykehus til sykehus.
Jeg fikk beskjed om å ringe en gynekolog i midten av mars, er da 8 uker på vei.
Men skjønte at jeg godt kunne ta det noen dager før også. Hva er deres erfaringer?:happy:
 
Last edited:
Jeg ville ventet til du ser noe mer inni der. Uke 10-12 gjerne.
Vi var i uke 7 pga dette er ivf. Ser bare en flekk der da, ingenting annet. Mye kjekkere i uke 12 når en faktisk kan se det er en baby inni der :)
 
Jeg ville ventet til du ser noe mer inni der. Uke 10-12 gjerne.
Vi var i uke 7 pga dette er ivf. Ser bare en flekk der da, ingenting annet. Mye kjekkere i uke 12 når en faktisk kan se det er en baby inni der :)

Er ivf dette også, er bare for å se om det er noe der :happy:Men var du der i uke 7? Vet du om det spiller noe rolle om det er uke 7 eller 8?
 
Uke 7 som var vanlig på hausken, jeg fikk i uke 9 pga var på jobb i to uker :)
 
Jeg hadde tidlig ultralyd på Ullevål da jeg var 8+5. Tror det var noenlunde samme tid i forrige svangerskap[emoji4]
 
Når var dere som har hatt ivf på tidlig ultralyd? Ser det er variasjoner fra sykehus til sykehus.
Jeg fikk beskjed om å ringe en gynekolog i midten av mars, er da 8 uker på vei.
Men skjønte at jeg godt kunne ta det noen dager før også. Hva er deres erfaringer?:happy:


Jeg var inne til ultralyd uke 7. De vil ofte ha en tidlig ultralyd for å se til at embryo er på rett sted og at du ikke er gravid utenfor livmoren(visstnok en kompilasjon de er redd for ved ivf) . Ser ikke så mye da, men du får kanskje hørt hjerteslag.

Jeg syntes det var veldig greit. Men ikke ha høye forventninger om å se så mye da. Baby er jo bare ca 13mm.
 
Jeg var inne til ultralyd uke 7. De vil ofte ha en tidlig ultralyd for å se til at embryo er på rett sted og at du ikke er gravid utenfor livmoren(visstnok en kompilasjon de er redd for ved ivf) . Ser ikke så mye da, men du får kanskje hørt hjerteslag.

Jeg syntes det var veldig greit. Men ikke ha høye forventninger om å se så mye da. Baby er jo bare ca 13mm.

Det er jeg klar over. Med datteren min var jeg på ultralyd uke 8+3 men nå fikk jeg velge selv når :nailbiting:
Lurer på om jeg skal ta uke 7 bare for å få det bekreftet:happy:
 
Det er jeg klar over. Med datteren min var jeg på ultralyd uke 8+3 men nå fikk jeg velge selv når :nailbiting:
Lurer på om jeg skal ta uke 7 bare for å få det bekreftet:happy:

Jeg ville nok fått det sjekket det hvis det var etter et Ivf-forsøk. Man k
Det er jeg klar over. Med datteren min var jeg på ultralyd uke 8+3 men nå fikk jeg velge selv når :nailbiting:
Lurer på om jeg skal ta uke 7 bare for å få det bekreftet:happy:
 
var i slutten av uke 7 en gang og da så man bare en liten svart dott. Så i uke 8 igjen pga en blødning og da så man noe gynekologen sa var bein eller armer (husker ikke helt) som flaksa rundt.
 
Skulle egentlig i uke 8 pga IVF men pga habituell abort var første ultralyd 6+0. Du kan være heldig å se hjertet allerede i uke 5, men uke 6 er det mer sikkert, men med tanke på at det da er så tidlig er abortrisikoen fortsatt absolutt tilstede selv om alt er bra på UL. Jeg fikk derfor flere UL-kontroller hele første trimester (altså pga. habituell abort). Jeg tror klinikkene velger uke 8 fordi da får man både sjekket om fosteret er på riktig sted og om det er riktig mål og hjertet slår - og risikoen for abort er veldig lav dersom alt er bra på ultralyd i uke 8.

Dette er abortrisikoen:
- 9,4 % risiko for abort dersom alt er bra på ultralyd i uke 6.
- 4,2 % risiko for abort dersom alt er bra på ultralyd i uke 7.
- 1,5 % risiko for abort dersom alt er bra på ultralyd i uke 8.
- 0,5 % risiko for abort dersom alt er bra på ultralyd i uke 9.
 
Uke 7 begge gangene
 
Back
Topp