Når ungen skriker etter mamma...

Jeg hadde ikke overtatt, men jeg hadde lagt meg i senga med dem slik at det var dere alle tre.
Dette er jo like sårt for den som blir avvist som den som blir ropt etter. Men for barnets del er det viktig med trygge rammer og omsorg, så hva med å legge sammen?

Problemet er at vi har en seksåring også som krever sitt. :/
 
Jeg hadde ikke overtatt, men jeg hadde lagt meg i senga med dem slik at det var dere alle tre.
Dette er jo like sårt for den som blir avvist som den som blir ropt etter. Men for barnets del er det viktig med trygge rammer og omsorg, så hva med å legge sammen?

Jeg tenker at så lenge barnet er trygg på far er det null problem. Gråter av sinne og for å få viljen sin, det blir noe helt annet.. da må foreldrene være sterke og vise hvem som bestemmer. Er tryggheten i boks er det ingen problem.
Hva skjer den dagen mamma er borte og far skal legge?
For å få barn mer robuste må de tåle dette.
Hvis mor hele tiden må blande seg, vil det forsterke følelsen hos barnet om at mor er uunnværlig.
Som regel har mor også andre barn som skal legges, eller andre ting å gjøre i huset.
Å la far få legge bygger sterkere bånd mellom far- barn.
 
Jeg tenker at så lenge barnet er trygg på far er det null problem. Gråter av sinne og for å få viljen sin, det blir noe helt annet.. da må foreldrene være sterke og vise hvem som bestemmer. Er tryggheten i boks er det ingen problem.
Hva skjer den dagen mamma er borte og far skal legge?
For å få barn mer robuste må de tåle dette.
Hvis mor hele tiden må blande seg, vil det forsterke følelsen hos barnet om at mor er uunnværlig.
Som regel har mor også andre barn som skal legges, eller andre ting å gjøre i huset.
Å la far få legge bygger sterkere bånd mellom far- barn.
Mye sant i det også :)
 
Problemet er at vi har en seksåring også som krever sitt. :/
Sant. Man gjør det man føler er riktig for seg selv, sitt barn og sin familie.
I den situasjonen jeg og min familie var i den perioden mine var små, så ville jeg gjort det slik jeg skrev over. I dag ville jeg kanskje valgt noe annet. Alle er i forskjellig situasjon. Man må velge det som gjør mest godt i mamma-hjertet.
 
Sant. Man gjør det man føler er riktig for seg selv, sitt barn og sin familie.
I den situasjonen jeg og min familie var i den perioden mine var små, så ville jeg gjort det slik jeg skrev over. I dag ville jeg kanskje valgt noe annet. Alle er i forskjellig situasjon. Man må velge det som gjør mest godt i mamma-hjertet.

Seksåringen er sjalu nok over at en av oss skal ligge inne med han, så hadde vel blitt ekstra vondt om begge to skulle det og hun må være alene.
 
Jeg tenker at så lenge barnet er trygg på far er det null problem. Gråter av sinne og for å få viljen sin, det blir noe helt annet.. da må foreldrene være sterke og vise hvem som bestemmer. Er tryggheten i boks er det ingen problem.
Hva skjer den dagen mamma er borte og far skal legge?
For å få barn mer robuste må de tåle dette.
Hvis mor hele tiden må blande seg, vil det forsterke følelsen hos barnet om at mor er uunnværlig.
Som regel har mor også andre barn som skal legges, eller andre ting å gjøre i huset.
Å la far få legge bygger sterkere bånd mellom far- barn.

Når jeg er borte er det null problem, og han legger også uten mye drama de fleste ganger jeg er hjemme også. Av og til så er mamma best, bare.
 
Hadde for det første ikke lugget inne med 3åringen. Leser og går ut. Ellers har eg ein regel på at eg ikkje skal ta over for mannen med unntak av spedbarnstiden
 
Sant. Man gjør det man føler er riktig for seg selv, sitt barn og sin familie.
I den situasjonen jeg og min familie var i den perioden mine var små, så ville jeg gjort det slik jeg skrev over. I dag ville jeg kanskje valgt noe annet. Alle er i forskjellig situasjon. Man må velge det som gjør mest godt i mamma-hjertet.
Enig! En må gjøre det en føler seg komfortabel med selv. En går gjennom mange faser, og en får mer erfaring med årene. Jeg gjorde ting annerledes med nr2. F eks. Legge han uten å venne han til at vi måtte ligge ved siden av til han sovnet..
en gjør seg noen erfaringer underveis, og gjør det som funker best.
 
Spørs om det hadde vært snakk om "sutring" eller gråting :)
Hadde det vært småsutring hadde jeg latt faren fullføre.
Hadde det vært skikkelig gråting hadde jeg tatt over.
Det kan være vondt for små barn å bli avvist.
Hva med at dere begge to gjør det i en periode slik at barnet blir tilvent?
Tror hva som blir riktig kommer an på foreldre og barn i stor grad!
Ingen føler det samme, men dette er hva jeg føler blir riktig :)
 
Spørs om det hadde vært snakk om "sutring" eller gråting :)
Hadde det vært småsutring hadde jeg latt faren fullføre.
Hadde det vært skikkelig gråting hadde jeg tatt over.
Det kan være vondt for små barn å bli avvist.
Hva med at dere begge to gjør det i en periode slik at barnet blir tilvent?
Tror hva som blir riktig kommer an på foreldre og barn i stor grad!
Ingen føler det samme, men dette er hva jeg føler blir riktig :)

Det var skikkelig gråt. Sutring hadde jeg overlevd. :) Begge to kan ikke ligge der inne, det hadde nok blitt for sårt for seksåringen. Han er veldig mammadalt selv om det går helt fint at pappaen legger de fleste gangene. :)
 
Ja,i spesielle tilfeller kanskje.

Vi valgte å ligge inne med han fordi det da tok 5 minutt å legge istedenfor 1-1,5 time med tull. :) Og så er det veldig koselig for både liten og stor. Han er veldig kosete og ligger gjerne med en hånd på puppen min til han sovner. Gjorde det mye før i hvert fall. :)
 
Det var skikkelig gråt. Sutring hadde jeg overlevd. :) Begge to kan ikke ligge der inne, det hadde nok blitt for sårt for seksåringen. Han er veldig mammadalt selv om det går helt fint at pappaen legger de fleste gangene. :)

Håper dere finner en løsning som fungerer for dere! :)
 
Back
Topp