Når tenker du å pakke fødebagen?

Skal pakke nødfødebag i helgen siden jeg reiser til Bergen i mamma sitt bryllup, og ikke har noen ting liggende der. Den ordentlige bagen pakker jeg når jeg gidd tror jeg :hilarious:
 
Uti september en gang tenker jeg :rolleyes:
 
Jeg tenker på det, men har ikke komt igang ennå. Er 33+3. Er greit å ha den klar dersom det skulle bli tidlig fødsel, og jeg trenger jo ikke det som skal oppi før etterpå uansett [emoji5]️
 
Når jeg går ut i permisjon i uke 37 vil jeg tro[emoji4]
 
Jeg har ikke begynt å tenke på det ennå, det er jo leeenge til fødsel tenker jeg! :bag:

Men er jo 35+1 nå så burde kanskje ihvertfall finne en bag og begynne å skrive liste! Er hull i alle baggene våre, så må vel på shopping først - koffert er vel ikke innafor på sykehuset?
Eg lånte storebror sin spiderman koffert sist eg fødte [emoji23][emoji23][emoji23][emoji28]
 
Så lurt å ha separate bager til fødestue og barsel. Sikkert litt lettere å finne ting. Kanskje jeg må pakke om :p
Jeg hadde en stor en sist, og det likte de ikke på føden. Men jeg hadde jo med meg alt mulig rart og da. Også tenker jeg det er veldig greit i forhold til om man blir sendt hjem igjen, så slipper man å drasse den store bagen med seg hele tiden. Mannen kan jo bare hente barselbagen når man flyttes over. Ikke akkurat mye man trenger på føden.
 
Last edited:
Jeg er kanskje mer avslappet til fysiske ting. Jeg pakket ikke noe sist før fødselen var igang. Tok med toalettsaker, noen klær, lader og kamera.

Det var ingenting jeg trengte under selve fødselen. Og etter fødselen levde jeg i de super sexye nettingtrusene til sykehuset, joggebukse, amme-bh og sykehusskjorte.
Bedre å svette og lekke ut sykehusskjortene enn egne klær. Spesielt når man blir 5 dager på barsel.
 
Den har jeg ikke startet på men må vel kanskje det snart, er 35+5 nå så. Har gjort dette to ganger før men fortsatt usikker på hva jeg synes var lurt sist eller ikke. Haha, skal ikke være lett, man glemmer jo så fort.

Får begynne med å skrive en liste :)
 
Nå er den pakket ferdig (36+4). Mangler bare et par ting som jeg bruker til daglig som må oppi når det hele starter :)
 
Har pakket min og sambo sin, mageboeren sin blir pakket så snart jeg er ferdig å vaske klærene [emoji12]
 
Nei jøss, så langt er jeg ikke kommet..! Nå er ikke min termin før 24 oktober da riktignok, men starter nok ikke å pakke fødebagen før vi hvertfall bikker oktober måned [emoji38][emoji106]
 
Nei jøss, så langt er jeg ikke kommet..! Nå er ikke min termin før 24 oktober da riktignok, men starter nok ikke å pakke fødebagen før vi hvertfall bikker oktober måned [emoji38][emoji106]
Vi har termin samme dag :) Og tenker det samme som deg. Føles rart å skulle pakke fødebagen nå, så drøyer til starten av oktober.
 
Vi har termin samme dag :) Og tenker det samme som deg. Føles rart å skulle pakke fødebagen nå, så drøyer til starten av oktober.

Koselig at vi har samme dag [emoji1] Blir spennende å se om deg blir før, etter eller akkurat på termin det skjer [emoji7]
 
Koselig at vi har samme dag [emoji1] Blir spennende å se om deg blir før, etter eller akkurat på termin det skjer [emoji7]
Enig! Jeg har på følelsen av at jeg går over tiden, og er veldig innstilt på å ha permisjon i tre uker før fødsel. Så blir en omstilling om han kommer før! Hvor skal du føde?
 
Hva pakker dere i? Tenkte pakke i en liten weekendbag og hadde ikke tenkt å ha med noe særlig klær. Men ser ut til at man må ha med egne klær til seg og baby på Ullevål. Hadde håpet å bruke sykehusklær for å slippe skittentøy :angelic:
Regner med vi skal være på barselhotellet så da må jo mannen også ha med skift, blir jo fort litt for tre dager! Siden mannen ikke kjører bil kan vi ikke bare ha ekstrating liggende i bilen heller.
 
Hva pakker dere i? Tenkte pakke i en liten weekendbag og hadde ikke tenkt å ha med noe særlig klær. Men ser ut til at man må ha med egne klær til seg og baby på Ullevål. Hadde håpet å bruke sykehusklær for å slippe skittentøy :angelic:
Regner med vi skal være på barselhotellet så da må jo mannen også ha med skift, blir jo fort litt for tre dager! Siden mannen ikke kjører bil kan vi ikke bare ha ekstrating liggende i bilen heller.

Har pakket til meg i en liten trillekoffert, pakket til babyen i stellevesken, og så må samboer ta med en liten bag/ryggsekk med sine ting. Er litt redd for at det er for mye, at det ser ut som vi skal på to ukers ferie, hehe, men vi har heller ikke mulighet til å ha ting liggende i bilen, og som førstegangs regner jeg jo med i allefall tre netter på barselhotellet. Og jeg vil på en måte heller ha med litt for mye enn å føle at jeg mangler en masse.

Men har du fått beskjed om at Ullevål ikke har sykehusklær til baby og heller ikke sykehusskjorter? Trodde de hadde det.
 
Hva pakker dere i? Tenkte pakke i en liten weekendbag og hadde ikke tenkt å ha med noe særlig klær. Men ser ut til at man må ha med egne klær til seg og baby på Ullevål. Hadde håpet å bruke sykehusklær for å slippe skittentøy :angelic:
Regner med vi skal være på barselhotellet så da må jo mannen også ha med skift, blir jo fort litt for tre dager! Siden mannen ikke kjører bil kan vi ikke bare ha ekstrating liggende i bilen heller.

Har pakket i en weekendbag :) til meg har jeg to bukser, noen truser, ammeBH’er, ammesingleter, to cardigans, birkenstocks og toalettsaker. Et par antrekk, teppe og bamse til baby, og til mannen har jeg kun t-skjorte, bokser, deo og tannkost i tilfelle det drar ut eller noe. Han skal sove hjemme mens vi er på barsel (har ikke hotell her).
 
Back
Topp