Når setter dere sammen utstyr, vasker og gjør klart til den lille?

Vi har satt sammen utstyr etterhvert som det har kommet i hus. Oppbevarer det på barnerommet foreløpig, så det begynner å bli fullt der! Tenker vi setter det på plass når jeg går i permisjon ca. Har lyst å begynne å vaske tøy snart, men tenker å drøye en uke eller to til før jeg begynner med det :) Er 32 uker nå
 
Har alt "stuet inne" på babyrommet, stellebord, seng, kommode, bilstol, vogn osv :p

Så har alt klart. :) Har sortert ut klær i 50 og 56, men de vaskes ikke enda. :) Snart 4 uker til keisersnitt.
Sykehusbagen blir ikke pakket enda, da jeg vet når jeg skal inn på KS.

Hvor langt på vei var du når du fikk dato for ks? Venter spent fortsatt på dato her, snart i uke 33!
 
Hvor langt på vei var du når du fikk dato for ks? Venter spent fortsatt på dato her, snart i uke 33!

Det ble søkt ganske tidlig, er pga. fødselsangst. Fikk også KS med nr 2.

Så fikk vel brevet her i mai/juni kanskje? Men de ringte meg kanskje 1-2 mndr før der også, og spurte om jeg hadde behov for samtale. Hvis ikke, så ble det KS, så skulle jeg få brev senere sa de.
 
Det ble søkt ganske tidlig, er pga. fødselsangst. Fikk også KS med nr 2.

Så fikk vel brevet her i mai/juni kanskje? Men de ringte meg kanskje 1-2 mndr før der også, og spurte om jeg hadde behov for samtale. Hvis ikke, så ble det KS, så skulle jeg få brev senere sa de.

Oi har du visst datoen så lenge? Jeg skal ha ks pga to tidligere ks, så det har vi visst hele veien. Spurte lege på forrige kontroll på sykehuset (10 dager siden), og hun så etter på pc sin. Da sa hun at jeg ikke var satt opp enda! Synes det var litt rart?!
 
Har ikke rørt klærne enda, tenker det er like greit å vaske dem de 3 ukene jeg har permisjon før fødsel.
Har handlet inn alt jeg trenger (tror jeg) vogn, seng, bilstol, div klær, div stelle greier +++, men setter ikke sammen noe enda, drøyer en måned til. Først skal vi pusse opp soverommet vårt neste uke med maling, nye skyvedørsgarderobe etc, og etter det kommer jeg nok til å lage i stand en krok til mini :)
 
Vi har akkurat satt opp stellekommoden nå. Har vasket godt ut av den og skuffene står på gløtt på luft nå. Vet ikke om det kan hjelpe hos deg?
Hvilke tips har du til ull?:) Ser det står 40 grader på ulltøyet her.. Men det må vell på ullvask uansett?
Vasket den grundig og lot den lufte seg et par dager, men lukte gjør den okke som.. :-(
 
Vi vasket kommoden med salmiakk utblandet i vann og lot den stå og tørke i to dager med åpne skuffer :p

Eller rettere sagt, han gjorde det. Jeg rømte huset, gravide skal jo ikke holde på med salmiakk :)
Kanskje salmiakk kan være løsningen. Takk for tipset :)
 
Vi har akkurat satt opp stellekommoden nå. Har vasket godt ut av den og skuffene står på gløtt på luft nå. Vet ikke om det kan hjelpe hos deg?
Hvilke tips har du til ull?:) Ser det står 40 grader på ulltøyet her.. Men det må vell på ullvask uansett?
Forresten ang ull; det meste tåler maskinvask. Følg anvisning og bruk milo. Ubehandlet ull (eks nøstebarn) skal ikke i maskin, og skal ha egen spesialsåpe. Det du vasker for hånd skal ikke vris opp, da er det bedre å hive det på sentrifugering i maskinen, evt rulle det i et håndkle :) og, ull skal ikke ligge i bløtt :)
 
Forresten ang ull; det meste tåler maskinvask. Følg anvisning og bruk milo. Ubehandlet ull (eks nøstebarn) skal ikke i maskin, og skal ha egen spesialsåpe. Det du vasker for hånd skal ikke vris opp, da er det bedre å hive det på sentrifugering i maskinen, evt rulle det i et håndkle :) og, ull skal ikke ligge i bløtt :)

Jeg ruller det forsiktig inn i et håndkle og lar det ligge en halvtimes tid før jeg legger det på tvers over tørkestativet slik at det får tørke flatt :)
Men jeg lar det gjerne ligge i bløt i 15-20 min før jeg forsiktig vasker og skylder det i lunkent vann.
 
Snart i uke 35. Har stort sett det meste i hus, men har ikke gjort noe med det enda ;) Skal prøve og få inn en kommode til på rommet gutta skal dele i løpet av uka...så begynne og vaske no klær. Blir vel tatt avgjørelse angående keisersnitt i uke 36-37..hvis jeg må håper jeg de tar det i uke 38, så slipper jeg den ekle "ambulanse hvis vannet går" ventetida...er litt slitsomt :p
Så burde vel egentlig få ut fingern å gjøre litt mer....hehe..
 
Rer dere opp senga før eller venter dere med det til dere kommer hjem med baby? :)
Hadde egentlig tenkt å gjøre det på forhånd. Men spørs kanskje hvor lenge det blir liggende? Bruker dere forresten vogndyne str i starten?
 
Hadde egentlig tenkt å gjøre det på forhånd. Men spørs kanskje hvor lenge det blir liggende? Bruker dere forresten vogndyne str i starten?
Har kjøp den minste dyna her:) Ble anbefalt det på butikken og av venninner. De er jo så små:)
 
Vi har også kjøpt minste dynestr. Tenker jeg kommer til å gjøre senga helt klar sånn 3 uker før termin. Mini kan jo komme litt før tida og da vil jeg være sikker på at det er i orden her hjemme :)
 
Må sende tilbake senga for den var ødelagt :(

Har også vogndyne til senga og vogna. Trenger ikke mer de første mnd :)
 
Jeg har tenkt å gjøre klar senga om ei uke eller to.. Legger over ett teppe, så holder det seg rent til veslejenta kommer. ;)
Har vogndyne i vogna og 80×100 i senga og vogga. Kjøpte ny til senga. Er ikke så farlig om den er litt stor i starten. Kan bare brette den inn i enden. Brukte den str lengst. Vogndyna ble fort litt liten.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Er 32 uker og det meste er på plass unntatt barnerom som skal få være gjesterom noen mnd til siden han skal sove inne hos oss. Mangler småtteri enda som sengekant, bleier, div klær, ammepute osv som kommer i hus ila de neste ukene

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp