Når lærte du å strikke?

Tja, i 5-6 års alder, har strikket «hele livet». Og heklet.
 
Var 5 år mener jeg. Strikket en gryteklut som bare kunne brukes til pynt pga livsfarlige huller
 
Lærte det på barneskolen, men da bare rettmasker frem og tilbake.
Lærte meg det ordentlig når jeg var gravid forrige gang i 2012.
 
Et par år siden :) Djevellue og teppe.
 
Nylig begynt å strikke mønster. Aldri strikket egen genser eller til noen andre så håper jeg også kan lykkes med det etter hvert. Er det vanskelig å strikke genser forresten? Har også et mål om å kunne strikke ragger/sokker :)
 
Begynte vel i 1.klasse? Bestemor lærte meg, strikket dyner og madrasser til lekene mine.. stakkars Barbie med bare dyne på beina :hilarious:

Tok det opp igjen for to år siden.
 
Lærte å strikke på barneskolen. Vi strikket lue med mønster (!).

La interessen på hyllen frem til jeg ble mamma som 32 åring. Det eneste jeg husket var rettstrikk. Har strikket i tre år nå som voksen.
 
Bestemte meg for et år siden at jeg skulle lære meg å strikke, så har på et år gått fra å ikke kunne å legge opp ei maske til å ha strikket flere luer, sokker, votter, tøfler, og 2 gensere :)
 
Lærte på barneskolen i 3. klasse, avanserte for 9 år siden og har strikket siden :p
 
Lærte meg det nå nettopp mens jeg var i permisjon. Så på noen YouTube-videoer og så har ei venninne, samt min mamma lært meg litt. Har strikket noen kronepannebånd og holder på med min første genser til mini. Og har garn og pinner klare til nisselue etter genseren er ferdig.
 
Back
Topp