Når kommer tenner?

Karroaa

Betatt av forumet
Lillemor har begynt å sleve fra munnen, i tillegg at hun prøver å få stappet hendene sine inn i munnen. I tillegg biter hun på smokken, så det er jo tydelig at noe klør. Men jeg ser ingenting enda. Kan vel ikke få tenner så tidlig? Klør det lenge før tennene kommer frem?
Hun er 10 uker
 
Min forrige fikk første tann da han var 14 uker. Klødee og slevjet noen uker i forkant.
 
Storebror begynte å få tenner når han var 3 mnd (det samme gjorde jeg), så poppet de opp som perler på en snor. ☺️

De kan gnage, klø og sikle i laaaang tid før det kommer en tann til syne. Det kan også hende du har en liten en som bare sikler mye. ☺️ Storebror har alltid siklet mye, og gjør det ennå - han blir 2 nå på onsdag. Her har vi skuffer fulle med siklesmekker. Nå har vi oppgradert til kule storgutt "skjerf". ☺️
 
Jeg kan se og til og med kjenne(med fingeren) taggene på fortann nede i munnen, samt se den som står ved siden av. Hun er 7 uker på onsdag og slik har det faktisk vært siden hun ble født.. Storesøster fikk første tenner ved 5 mnd :)
 
Her er det også en som sikler og sutter på hånda si. Ikke noe antydning til tenner enda, men jeg trodde det var vanlig at de oppdager hendene sine på denne tiden, og derfor putter de i munnen? Min er 8 uker.
 
Her er det også en som sikler og sutter på hånda si. Ikke noe antydning til tenner enda, men jeg trodde det var vanlig at de oppdager hendene sine på denne tiden, og derfor putter de i munnen? Min er 8 uker.
Det virker jo logisk :)
 
Da er første tanna kommet på lillebror, han ble 3 mnd den 15. :) Kom enda tidligere enn på storebror og meg (vi fikk begge ved 4 mnd) Virker som om han takler dette superfint, hørte aldri noen klager fra storebror heller. (tøffe gutta til mamsen) :D
 
Vi trodde vår eldste skulle få tenner fra han var 4mnd pga sikling og febrilsk sutting på leker og hender, men tennene kom ikke før han var 7-8mnd! Tror det varierer veldig når de første tennene kommer. Lille er 12 uker og er veldig opptatt av hendene sine, har også funnet totten sin, så nå vet jeg ikke om jeg noen gang får henne til å begynne med smokk :(
 
Her putter frøkna alt i munn, utenom smokk.. Sikler også mye. Pledd, siklesmekker, gulpekluter, tommel, hender, mine fingre.. Alt utenom smokk altså. Tatt seg opp mer nå siste uka. 3 mnd til uka :)
 
Her putter frøkna alt i munn, utenom smokk.. Sikler også mye. Pledd, siklesmekker, gulpekluter, tommel, hender, mine fingre.. Alt utenom smokk altså. Tatt seg opp mer nå siste uka. 3 mnd til uka :)
Høres kjent ut! Brukt smokk mye frem til nå! Alt Annet "smaker" tydeligvis bedre :p
 
Back
Topp