Når kan man bruke sportsdelen til vogna ?

Gogogo

Flørter med forumet
Har ei snuppe som syns det er veldig spennende å få se når vi er ute og være oppe.. så lurte veldig på når man kan ta i bruk sportsdelen?[emoji4] Ender ofte med at jeg må bruke bæresele isteden når vi skal på senteret, men blir jo styr det å når man skal ha med veske til bleier[emoji85]
 
Har ei snuppe som syns det er veldig spennende å få se når vi er ute og være oppe.. så lurte veldig på når man kan ta i bruk sportsdelen?[emoji4] Ender ofte med at jeg må bruke bæresele isteden når vi skal på senteret, men blir jo styr det å når man skal ha med veske til bleier[emoji85]

Tror anbefalingen er når de kan sitte selv, men lenge siden jeg leste om det så langt fra sikker!
 
Hei,
Har faktisk ikke hørt om "sitte selv"-anbefaling selvom det høres logisk. Men har hørt at man kan bruke sportsdelen fra de er 6 måneder.
Du trenger ikke ha ryggstøtten på 90 grader nå du bytter ved 6 måneder, kan ha den halvveis opp slik at babyen kommer litt opp samtidig som babyen ligger.
 
Jeg har byttet ved 5-6 mnd alder, men har alltid kjøpt vogner hvor sportsdelen kan legges helt ned. Slik at når de sitter på neste hakk er ryggen bare hevet litt. Egentlig heter det vel at babyer ikke skal sitte før de kan sette seg opp selv, men noen barn setter seg ikke opp selv før rundt 10 mnd når andre babyer løper.
 
Vi har byttet allerede (4,5 mnd) fordi mini faktisk er blitt for tung for bagdelen (maks 9 kg på den), men har han mer liggende enn sittende.
 
Vi har byttet allerede (4,5 mnd) fordi mini faktisk er blitt for tung for bagdelen (maks 9 kg på den), men har han mer liggende enn sittende.

Oi, er det grenser på kilo hvor tunge de kan være i bagen? Hvilken vogn har dere? Har også "tung" baby, men hadde håpet å holde han i bagen til det lir mot vår..
 
Oi, er det grenser på kilo hvor tunge de kan være i bagen? Hvilken vogn har dere? Har også "tung" baby, men hadde håpet å holde han i bagen til det lir mot vår..

Står hvertfall at d er grense på 9 kg, vi har stokke trailz. Sendte mld til stokke for å høre om hvor langt over vi kunne "presse" den:p Men de svarte aldri, og mini var 9,2 kg for 2-3 uker siden, så vi byttet i går...kan tenke meg han er ca.9,6 nå. Mulig vi bruker bagdelen litt til når han skal sove, men vet ikke hvor lenge jeg tørr:p Kjedelig hvis noe blir ødelagt...
 
Jeg gruer meg til å måtte skifte men håper å rekke noen mnd til før vi må skifte. Jeg vil nok gå får å beholde bagdelen til jenta vår enten er for lang eller for aktiv til å bruke den mere.
Vi har Emmaljunga Edge duo. Der er det en liten "rygg" man kan løfte opp ved behov slik at baby kommer litt "opp". Brukte den tidig til storebror - til lillesøster har vi fortsatt ikke tatt den opp. Bør vente så lenge som mulig med å la dem sitte.

Noe jeg gjorde av og til med storebror på senter var å åpne vognen helt - legge han på magen mot meg og la han "leke" for å tøye tiden. Kanskje litt værre å få til nå på vinteren når mange bruker vinterposer å slikt men et tips i alle fall.
 
Står hvertfall at d er grense på 9 kg, vi har stokke trailz. Sendte mld til stokke for å høre om hvor langt over vi kunne "presse" den:p Men de svarte aldri, og mini var 9,2 kg for 2-3 uker siden, så vi byttet i går...kan tenke meg han er ca.9,6 nå. Mulig vi bruker bagdelen litt til når han skal sove, men vet ikke hvor lenge jeg tørr:p Kjedelig hvis noe blir ødelagt...

Vi har Mountain buggy vogna. Leste på deres nettside at den kun gikk til 9 kg. Regner med det er en del margin å gå på her, så håper å tyne han oppi her til mars hvertfall..
 
Så lenge
Oi, er det grenser på kilo hvor tunge de kan være i bagen? Hvilken vogn har dere? Har også "tung" baby, men hadde håpet å holde han i bagen til det lir mot vår..
9kg på vår bag og, mange bager som har vektbegrensning.
 
Vi har Mountain buggy vogna. Leste på deres nettside at den kun gikk til 9 kg. Regner med det er en del margin å gå på her, så håper å tyne han oppi her til mars hvertfall..
Så nå at du hadde sjekket :) vi har også mountain buggy, bruker du den over 9kg gjelder jo ikke garantien hvis noe er ødelagt.

Mini her er ikke så stor, 7kg nå og 4mnd, så håper den holder vinteren ut :)
 
Så nå at du hadde sjekket :) vi har også mountain buggy, bruker du den over 9kg gjelder jo ikke garantien hvis noe er ødelagt.

Mini her er ikke så stor, 7kg nå og 4mnd, så håper den holder vinteren ut :)

Er nok ikke noe garanti som gjelder uansett lengre. Vogna er over 5 år gammel. Så er ikke så redd for det. Var verre om mini plutselig lå på bakken om vogna ikke tåler han..
 
Er nok ikke noe garanti som gjelder uansett lengre. Vogna er over 5 år gammel. Så er ikke så redd for det. Var verre om mini plutselig lå på bakken om vogna ikke tåler han..
Ja, det og er vel en risiko.. men vil jo tro det er litt sikkerhetsmargin?
 
Back
Topp