Når kan en amme etter å ha spist mat babyen ikke tåler?

Pepperknotten

Forelsket i forumet
Har funnet ut at lille på 7 mnd ikke tåler så godt at jeg spiser melk. Begynte ikke å få problemet med magen før Ca 5 mnd.. Går fint å holde seg unna melk, men blir utrolig sugen på rømme å sjokolade Noen som vet hvor lenge en må vente før en ammer når en har spist noe babyen ikke tåler så godt? Blir det som med alkohol? Skal nok gå fint å holde seg unna noen mnd til, men hadde vert digg med litt sjokkis
 
Kan vel risikere å måtte vente til du er helt ferdig med amming.
 
Melk er i kroppen din opptil 6-8 uker, ergo må du enten gi melkefri erstatning eller holde deg helt unna. Du vil trolig ikke se bedring på tidligst 1-1,5 uke om du akkurat har spist melk.

Jeg har gått melkefritt 6 mnd nå og spiser ingenting. Selvfølgelig frister det, men da er alternativet at jeg må slutte amming.
 
Oki, hadde håpet det var litt som med alkohol Går fint, men blir veldig låst da jeg ikke får pumpet ut så mye... Tar deres melkefri erstatning? Smakte så vidt på i går da jeg prøvde å blande ut i hirsegrøt og var ikke akkurat godt
 
Oki, hadde håpet det var litt som med alkohol Går fint, men blir veldig låst da jeg ikke får pumpet ut så mye... Tar deres melkefri erstatning? Smakte så vidt på i går da jeg prøvde å blande ut i hirsegrøt og var ikke akkurat godt

Du må velge - melkefritt med amming eller erstatning. Min tar ikke erstatning så jeg kjører melkefritt, gjort nå i 6 måneder. Skal teste ut melk igjen denne uken, men antar jeg må gå melkefri ut ammeperioden.
 
Coop har forøvrig en kokesjokolade (eget merke) som smaker nogenlunde ok. Den har jeg levd på siden september :p
 
Hehe, den må prøves ut :p Selv om ingen sjokoladespising har sine fordeler også.. :p Går fint å amme, men jeg skal tilbake på jobb om 3 mnd og hun spiser foreløpig veldig lite... Så hvis hun hadde godtatt erstatningen også hadde det føltes litt bedre... tenker å prøve i morgen..!
 
Lager du holle med vann? Vill foreløpig bare spise bittelitt skive og fruktmos, men virker som dette også gir litt magetrøbbel, men ikke like gale som melken..
 
Hvorfor er melk så lenge i kroppen? :pompus:

Hvis jeg spiser eple får mini vondt noen timer etterpå. Det er jo noe annet da.
 
Var innom en helsekostbutikk i dag, hadde Holle grøt, men fant også morsmelkerstatning basert på geitemelk! Noen som har prøvd? Aldri hørt om før! Hadde ikke Den typen jeg måtte ha, men tenkte å prøve når de har fått den inn igjen :)
 
Back
Topp