Når henge opp julestjerne og julegardiner?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Når er det "innafor" å henge opp julegardinene, julestjerna og sette fram adventsstakene?

Jeg skal bort lørdag og søndag, og vurderer å få hengt opp de rød gardinene på fredag:) Mannen er hjemme, men jeg tviler på at det er en oppgave han har lyst å ta på seg:p Tenkte å henge opp og sette ting på plass, så er det klart til tenning på søndag:)
 
Last edited:
Tja, jeg tenner vel ikke stjerne og stake før søndag. Men det kommer frem i løpet av uka. Mannen skal på julebord fredag så han hjelper meg ikke fredagskvelden i alle fall...

Ta det fredag du. Så er det på plass :)
 
Det er nå på søndag det ja! Hadde ikke koblet det, siden det ikke er desember.. Men da må jeg få mannen til å henge opp stjernene på lørdag, så er det bare å slå på på søndag :D
 
Det er nå på søndag det ja! Hadde ikke koblet det, siden det ikke er desember.. Men da må jeg få mannen til å henge opp stjernene på lørdag, så er det bare å slå på på søndag :D


Hehe, jeg kjenner at det kom litt brått på selv:D Plutselig var det julegateåpning i byen, nissejakt i barnehagen og 1.advent i løpet av denne uka:eek: :)
 
Hmm, hadde tenkt til å vente til 1.des, men jeg hadde jo helt glemt at det er første søndag i advent til helga. Jobber i helga, så får se om jeg gidder å begynne med gardinene. 11 røde, lange gardiner som må vaskes og strykes først:wtf:
 
Tja, jeg tenner vel ikke stjerne og stake før søndag. Men det kommer frem i løpet av uka. Mannen skal på julebord fredag så han hjelper meg ikke fredagskvelden i alle fall...

Ta det fredag du. Så er det på plass :)


Tror jeg gjør det, ja. Så har jeg kontroll:p
 
Jeg kommer til å henge opp fredag mens unga er i bhgn og skolen, men kobler det på søndag:)
 
Hmm, hadde tenkt til å vente til 1.des, men jeg hadde jo helt glemt at det er første søndag i advent til helga. Jobber i helga, så får se om jeg gidder å begynne med gardinene. 11 røde, lange gardiner som må vaskes og strykes først:wtf:


Å, såpass! :eek: Da har du litt å henge fingrene i. Her har vi kun 4 lengder som skal vaskes og strykes. Det holder kjenner jeg:D
 
Jeg har noen lengder. De må strykes.

Men selvsagt ikke vaskes. I den grad de hadde trengt det (det gjorde de ikke) hadde det vært gjort når de ble tatt ned. Lagrer da ikke skitt i et år i håp om at det blir lettere å fjerne?

(reel hadde de sikkert lagt på vaskerommet til påske. Men ikke til nå. Selv her)
 
Syns fredag er innenfor om du skal bort :) vi tar fram adventspynten på søndag.
 
Jeg har noen lengder. De må strykes.

Men selvsagt ikke vaskes. I den grad de hadde trengt det (det gjorde de ikke) hadde det vært gjort når de ble tatt ned. Lagrer da ikke skitt i et år i håp om at det blir lettere å fjerne?

(reel hadde de sikkert lagt på vaskerommet til påske. Men ikke til nå. Selv her)


Her ble de også vasket da de ble tatt ned. Jeg fant de fram nå nettopp, og synes de lukter kjeller til tross for at de har ligget i en lukket plastboks så nå er de slengt i maskinen:) Satser på å få strukket de litt, så de kun trenger en kjapp runde med strykejern:)
 
Hadde heller satsa på lufting tror jeg.

Vasker nesten aldri gardiner, om det ikke trengs (kjøkken trenger mer enn stue vanlig vis) Jeg unngår den jobben om jeg kan. Har ikke egnet sted å tørke dem...

Jeg har panelgardiner (så to for hver høyde) i lin... Strykes må de. 6 høyder, eller alrså 12 gardiner da. Gleder meg ikke helt, mamma har hjulpet meg med dem før men på tide å klare selv
 
Skal begynne i kveld:)
 
Her går alt pynten opp nesten helg,den 27. Inkludert juletre ;)
 
Back
Topp