Når han ikke vil prøve igjen etter MA som var i starten av JULI

Caroline___1989

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hei dere <3


Det er snart 4 måneder siden min MA i uke 15 og jeg sliter fremdeles ganske mye. I juli fant vi ut at fosteret sluttet å vokse i uke 8 og det var helt grusomt. Jeg måtte deretter gjennom både kirurgisk utskrapning og hystroskopi fordi alt ikke kom ut førte gang. Jeg hadde gledet meg helt sykt mye. Graviditeten kom ganske brått på i mars 2017 for vi hadde egentlig planer om å begynne å prøve denne høsten. Det er nå 4 måneder siden min MA og samboer er fremdeles ikke klar for å prøve igjen, mens alt jeg vil er å bli gravid igjen. Han sier at det er ikke snakk om lang tid han vil vente, men han er ikke klar nå. Han synes vi har mye å tenke på om dagen, flyttet for 2 måneder siden og han begynner i ny jobb om en måned. For meg er dette helt grusomt. Alt jeg vil er å være gravid igjen, alle vennnene mine, kollegaer og familie visste jo om det første gang. Jeg har en sorg i meg hver dag og det blir en stor skuffelse hver gang kondomen dras opp. Endelig er også syklusene mine tilbake til normalt også. Jeg fant ut for en måneds tid siden at AMH nivåene mine er ganske lave til min alder (nivå på 11, jeg er 27 år og frisk).


Er det noen som har lignende erfaringer? Hva hadde du gjort i min situasjon?


HIlsen en som trenger støtte <3
 
Uff dette var leit, synd du også måtte oppleve å miste. Klem fra meg❤️
Vet det er vanskelig å vente og forstår du er klar men ikke han. Regner med du har snakket med han om hvor klar du er til å gå videre med å prøve igjenn?
Jeg har en mann som heller ikke vil prøve før om ca 6 uker, men det er fordi vi må ta en prøve da og burde ikke bli gravid før den er tatt, jeg er enig med min mann. Det er jo ikke samme situasjon som din, men er kjempe kjipt å ikke kunne prøve selv om man er klar for det. Det jeg ønsker aller mest er jo å bli gravid så fort som mulig. Kan hende din mann trenger å få det dere har opplevd litt mer på avstand, du burde respektere hans ønske selv om det ikke er det du ønsker, men samtidig burde han høre på deg og det du ønsker også. Kanskje dere kan møtes på halvveien, Bli enig om å vente en syklus til og ikke mer eller noe sånt?
Kan jeg spørre hvorfor du måtte ta hysteroskopi?
Ikke lett dette her, forstår godt din frustrasjon. Håper han forstår deg❤️
 
Takk for svar <3 Måtte ha hysteoskopi fordi deler av morkaken lå igjen etter utskrapning! Men det gikk fint, ingen arr/komplikasjoner nå.
 
Hei!

Selv om det kanskje ikke er det du vil høre, tenker jeg at du egentlig bare må forsone deg med å vente.
I mellom tiden kan det kanskje være greit å la være å ha samleie, hvis det faktisk blir en negativ ting for deg.
Prøvetiden kan bli lang og hard og tære på forholdet (særlig den intime delen), og da er det veldig dumt om sex allerede er noe man får et anstrengt forhold til.

Prøv så godt du klarer å fokusere på noe annet; forholdet deres, pusse opp et eller annet, en hobby e.l.
Tenk at å ha det bra sammen og i deg selv faktisk vil gjøre det lettere når tiden er inne, og kanskje gjør det at den kommer fortere. :)

Lykke til videre! <3
 
Hei. Vi mistet tre ganger (to MA og én SA). Etter dette bestemte "vi" oss for å vente en stund, dvs at mannen overhodet ikke ville prøve igjen og jeg visste at jeg kom til å gå på en smell om vi mistet atter en gang. Det var forferdelig for meg i denne ventetiden, men jeg ser i ettertid at det uten tvil var det beste. For meg så trengte jeg at mannen 100% var med på hele prosessen siden det var han jeg støttet meg til. Kanskje dere kan finne på noe gøy sammen og fokusere på forholdet en liten stund? Han sier jo at det ikke er snakk om lang tid, selv om jeg forstår at det kjennes uendelig lenge ut for deg. Men plutselig flyr tiden og så er du gravid igjen :)
 
Back
Topp