Når fortelle at babyen er født?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Når fortalte dere omverdenen at babyen var født? Og hvem var den første som gikk vite det? Postet dere noe i sosiale medier?
 
Besteforeldre får vite det først [emoji173]️
Delte på sosiale medier sist, og blir nok å gjøre det denne gangen også. Men vil da at storebror skal ha hilst på først [emoji170]
 
Vi fortalte det til våre foreldre først. Kan ikke huske vi sa det på sosiale medier med nr 1 en gang. Hvertfall ikke først. Hu var prematur og jeg lå på sykehuset i 2 uker. Jeg hadde ikke smartphone på den tiden. Ikke mannen heller og han hadde heller ikke facebook [emoji14]

Nr to også fikk våre foreldre vite det først.
Min søster sa det derimot først på facebook [emoji849] Jeg ble ikke særlig blid. Jeg hadde smartphone den gang og fikk gratulasjoner allerede før jeg var ute av fødestuen [emoji17]
 
Ringte besteforeldrene når vi lå på oppvåkning ca 2 timer etter fødsel. Rimelig sjokkerte hele gjengen. Resten fikk vite det enten av besteforeldrene (de ble bedt om å spre det til familien) eller via melding senere på kvelden. Opprettet også tråd her inne, nærmeste vi kom SoMe og slik forblir det også.
 
Fortalte det til nærmeste familie først (kanskje etter et døgn) og publiserte det på facer'n etter kanskje 5 dager eller noe sånt?
 
Fortalte det til besteforeldrene etter åtte timer. Da var vi vel over på barsel og hadde fått de første viktige timene sammen. Postet på sosiale medier like etter at vi hadde fortalt nyheten til besteforeldrene. Ingen sjanse for at noen andre rakk å komme meg i forkjøpet og gratulere på Facebook før jeg selv hadde overbragt nyheten :p
 
Mannen ringte mine foreldre og hans først :)
 
Fortalte mine og hans foreldre. Husker jordmor ble sur... alå? Min unge, min helse, min familie, mitt liv og mitt valg. Satt ikke akkurat og spilte Candy Crush Saga, heller, skulle dele den god nyheten :)
 
Ringte foreldrene våre da vi hadde kommet i ro på barsel. :)

Send gangen blir det frøkna som skal få vite det først. :Heartred
 
Når ting hadde roet seg litt etterpå. Besteforeldre og kun de fikk beskjed. De ga beskjed videre til tanter/onkler.
 
Sist fekk besteforeldre og våre søsken beskjed 5-6 timar etter fødsel. Vi la ikkje ut noko på sosiale medier før det var gått eit par dagar.
 
Her får vel mormor(mamma) vite det først siden hun skal være med på fødsel.

Ellers får vel familie vite det først før resten av omverdenen :)
 
Mannen informerte mine foreldre minutter etter fødselen. De andre barna våre var hos mine foreldre. Etter vi hadde sovet informerte han sine foreldre og vi la ut en status på Facebook dagen etter.
 
Jeg ringte mamma etter at jeg var sydd og hadde fått mat.
Også tok vi telefonene Besteforeldre-tanter-onkel. Ganske fortløpende.

Sosiale medier måtte vente til vi viste om det faktisk gjekk bra. Så var vel 3-4 dager etter fødsel.
 
Mannen sendte mld til mødrene våre like etterpå, deretter til søsknene våre en time eller to etter fødsel. Oppdaterte Facebook utpå dagen mens lillemann sov [emoji4]
 
Når fortalte dere omverdenen at babyen var født? Og hvem var den første som gikk vite det? Postet dere noe i sosiale medier?
Deler det med nærmeste familie så snart ting har stabilisert seg. Første vi ringer blir babyens storesøster, så alt ettersom hvor hun er ringer vi mamma/pappa og svigerfar. Resten sender vi nok bare en melding til om at alt er bra :)
 
Mamma var med meg på føden, så hun og pappa visste om det før han kom ut. Bestevenninna mi ringte mens jeg hadde rier så jeg bare fortalte det.
Svigermor ble ringt neste dag fordi jeg fødte så sent.
Onkler og tanter fikk vite det dagen etter.

Skrev det på Facebook over en uke etterpå.
 
Når jeg følte at jeg var for at verden skulle få vite det:)
 
Back
Topp