Når er vanlig leggetid?

Pappa

Første møte med forumet
Vi synes guttungen bør få være lenger oppe enn lillesøster på kveldene, han er tross alt drøyt to år større. Men da blir gjerne klokken ni. Er det for sent for en 3-åring? Jeg synes ikke han er trøtt om morgen, og ikke sover han på dagen heller.
 
Jeg synes også ofte at det er litt koselig å ha guttungen oppe litt lenger, da er han gjerne i veldig godt humør. Men til vanlig så er det jo deilig å få litt kveld uten barn også. Det kommer vel an på når de står opp?
 
Halloen!

Klokken blir ofte nærmere 8, men jeg synes det er fantastisk når treåringen er i seng i 7-tiden. Da er han våken og blid kl. 7 dagen etter, og klar for en ny dag. Barn har jo veldig variert søvnbehov, men "normen" er vel 12-14 timer for en treåring...?

Lillefot:-)
 
Heisann!
Vi pleier å legge gutten vår rundt 19, men av og til kan det bli senere, men da merker jeg at han kan bli litt vill[:'(] (overtrøtt). Men når jeg legger han kl 19 sover han til kl 7-7.30 om morgenen. [;)]
 
Jeg leger sønnen min kl 19, klarer ikke og holde ham oppe lenger. Da finner han kosebamsen sin og går og legger seg i senga si. Sover da til kl 06.15 neste dag og er klar for en ny dag hos dagmamma, blid og fornøyd. Sover ellers til kl 08-09 i helgene.
 
Når barna er såpass små tenker ikke de noe spesielt på alderforskjell i forhold til leggetid... Syns det er deilig å kunne ha foreldre tid nå mens barna er små,tar ikke lange tida før de faktisk krever å få være oppe!
Nyt det å kunne ha barna i seng tidlig,så lenge det fungerer...
Her er barna i seng til ca 19(senest 19.30),og de sover til et sted rundt 08.00!
Er forresten 1 1/2 år imellom de.
 
må si meg enig med star83...slev om jeg har barn som er litt større nå da.tiden på kvelden når barna har lagt seg er verdifull tid, da man må pleie kjærligheten også[:)]ikke det at tiden med barna er noe mindre verdifull....alt er en skatt bare mann har tid til å nyte den[;)]
 
Syns dere skal ha den leggetida som passer dere og barna deres. Jeg er enig i at størstemann bør være oppe litt lengre. Våre to gutter er det 2 år og 8 mndr imellom, og minsten legger seg mellom 19 og 20 og eldstemann kl 20.30-21. De sover til mellom 7 og 8 om morgenen. Trives dere og barna med de leggetidene dere har, så ikke bry dere om hva andre sier og mener. [:)]

Klemmer
 
datra mi er i seng kl 19, da sover hun til 7-8 om morran. Hun bryr seg ikke om minsten legger seg senere. Men barn har forskjellig søvnbehov.
 
Her ser ungene på barne-tv, så går vi på badet og tar kveldsstellet for så å busselulle. Da er klokken ca 19.
Det fungerer bra for begge barna, og da sover de til rundt 7:30-8:00 tiden.
 
Back
Topp