Når er det greit at baby sitter litt i vippestol?

Bobbla

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Alle sier at baby ikke skal sitte for mye, men når er det man kan sette dem i vippestol og det er greit?
Har ikke tenkt at han ska sitte der lenge, men litt avlasting for meg sånn at jeg kan lage meg mat.
Eller er det aller best om jeg legger han på gulvet?
 
Min ligger mer i vippestolen enn sitter :) vi har sånn fisher price :)
 
Her bruker vi vippestol mye, BabyBjørn sin. Han er oppi den flere ganger om dagen når jeg lager middag, gjør lekser med ungene, når han skriker og har vondt i magen osv..
 
Jenta vår sitter i den nesten hele dagen. Hvorfor skal de ikke sitte i vippestolen? Hun sover i den på dagtid og!
 
Vår kan legges helt ned, slik at hun ligger i den... bruker den MYE!
 
Babybjørn vippestol, uten den vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Med 3 stykker som skal hjelpes med forskjellige ting, så er den grei. Og snuppa elsker å sitte der☺️
 
Jenta vår sitter i den nesten hele dagen. Hvorfor skal de ikke sitte i vippestolen? Hun sover i den på dagtid og!

Var fysio som sa at det var ikke bra for baby. Men skal kvitte meg med den jeg har å så heller skaffe meg en babybjørn vippestol.
 
Var fysio som sa at det var ikke bra for baby. Men skal kvitte meg med den jeg har å så heller skaffe meg en babybjørn vippestol.
Skal sies at vi har bygd opp med hard pute i sittegropa, slik at hun ikke synker ned med ryggen og ligger flatt, for hun bruker frejkas pute for hoftene :)
 
Vi bruker også vippestol. Vesla mi får ofte lettere avføring i den. Det er Noe med ergonomisk riktig stiling for ungen.. Hun sov 3 timer i den i går..
 
2 mnd og bruker den litt. Min er gjerne ikke så tålmodig på gulvet som han er i vippestol :p
 
Bruker vippestolen mest når vi andre skal spise middag. Eller hvis æ skal sette på litt klær. Men lar han aldri sove i den. Da legg æ han heller over i seng/babynestet. Spurte helsesøster og ho sa dem ikke bør sitte i den over lenger periode. Mini e 2,5 mnd.
 
Fysio her sa at vippestol aldri skal brukes :O baby skal visst ikke sitte før de kan sitte selv, for de skal følge naturlige utviklingstrinn. Bilstol ok i bil, men ikke ta med bilstol inn for å la baby sove ferdig osv. Fysio her er kanskje "streng", men jeg har ikke turt å bruke vippestol etter timen med henne :p
 
Fysio her sa at vippestol aldri skal brukes :O baby skal visst ikke sitte før de kan sitte selv, for de skal følge naturlige utviklingstrinn. Bilstol ok i bil, men ikke ta med bilstol inn for å la baby sove ferdig osv. Fysio her er kanskje "streng", men jeg har ikke turt å bruke vippestol etter timen med henne :p
Det kommer vel an på vippestolen?? Mange av dem, så ligger babyen i... i motsetning til f.eks bilstolen?!
 
Fysio her sa at vippestol aldri skal brukes :O baby skal visst ikke sitte før de kan sitte selv, for de skal følge naturlige utviklingstrinn. Bilstol ok i bil, men ikke ta med bilstol inn for å la baby sove ferdig osv. Fysio her er kanskje "streng", men jeg har ikke turt å bruke vippestol etter timen med henne :p

Vår vippe"stol" ligger mini mer i enn sitter :) så den skal nok være grei å bruke :) fisher-price.
 
Vår vippe"stol" ligger mini mer i enn sitter :) så den skal nok være grei å bruke :) fisher-price.

De skal ligge helt flatt mener hun. Vet ikke om det er felles enighet om dette blandt fysioterapeutene, men hun var så innmari streng på akkurat det :p
 
Det kommer vel an på vippestolen?? Mange av dem, så ligger babyen i... i motsetning til f.eks bilstolen?!

Hun mener de skal ligge helt flatt og helst kun det, men hun hadde forståelse for at man var ute med bilstol. Som jeg svarte en annen her så vet jeg ikke om det er felles enighet rundt dette blandt fysioterapeutene, men babyer har vel sittet i vippestoler i mange år, og det har vel gått bra med de fleste vil jeg tro :) skulle gjerne gjengitt eksakt grunn, men husker desverre ikke.
 
Jeg har også blitt fortalt at vippestol ikke skal brukes før de kan sitte selv. I tillegg frarådes gåstoler, hoppehusker o.l. når den tid kommer pga feilbelastninger.
 
Back
Topp